Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@08:16:28 GMT

۲۵ فروردین دوره پیک بیماری کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۴۷۱

۲۵ فروردین دوره پیک بیماری کرونا


به گزارش تابناک به نقل از فارس محمدرضا پورمحمدی امروز در برنامه رادیویی یاز نغمه سی با تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از تمام دست اندرکاران مقابله با بیماری کرونا در استان، از تمام مردم استان خواست برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و ریشه کن کردن این بیماری در کمترین زمان ممکن، در روز‌های تعطیل پیش رو در خانه‌های خود بمانند و اصول بهداشتی و خودمراقبتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان قطعی کرونا در استان، یک هزار و ۳۶۵ نفر است.

پورمحمدی افزود: تمام دستگاه‌های مسئول به صورت شبانه‌روزی برای ریشه کن کردن این بیماری در تلاشند و بر همین اساس، شیوع این بیماری در استان، تحت کنترل است.

وی ادامه داد: البته تحت کنترل بودن بیماری، به معنای بازگشت شرایط به حالت عادی نیست و از تمام مردم استان انتظار داریم که همچنان توصیه‌های بهداشتی و درمانی را جدی گرفته و جز در موارد ضروری از منازل خود بیرون نیایند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه وضعیت آینده بازخوردی از رفتار امروز ماست، تصریح کرد: بی توجهی برخی افراد به توصیه‌های بهداشتی و درمانی در روز‌های پایانی سال گذشته و حضور در اماکن پرتجمع باعث شد که افزایش مبتلایان به کرونا را در استان شاهد باشیم.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بر اساس پیش بینی سازمان بهداشت جهانی، ۲۵ فروردین، دوره پیک این بیماری خواهد بود و به احتمال زیاد، پس از این بازه زمانی، شاهد سیر نزولی بیماری در استان و کشور باشیم، به شرطی که مردم نیز همکاری و رعایت کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت استان آذربایجان شرقی در مقایسه با برخی استان‌های دیگر، حاکی از روندی کنترل شده است، ادامه داد: استان ما از لحاظ آمار مربوط به تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا، رتبه نهم و به لحاظ ابتلا به این بیماری در هر ۱۰ هزار نفر، رتبه هفدهم کشور را دارد.

وی، خودمراقبتی و مراقبت اجتماعی را تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا برشمرد و ادامه داد: طرح فاصله گذاری اجتماعی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و ضدعفونی کردن فضا‌های شهری و عمومی نیز در قالب رزمایش دفاع بیولوژیکی و اقدامات شهرداری‌ها در حال انجام است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعطیلات آخر هفته جاری، گفت: انتظار داریم تمام مردم، توصیه‌های بهداشتی و درمانی را جدی گرفته و در روز‌های تعطیل پیش رو از منازل خود بیرون نیایند.

پورمحمدی ادامه داد: تمام پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و سایر اماکن تفریحی استان به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل و هرگونه تجمع در اماکن مزبور و برپایی چادر و کار‌هایی از این قبیل، ممنوع است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز استاندار آذربایجانشرقی محمدرضا پورمحمدی کروناویروس کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نیکنام گفت: شرکت آب منطقه‌ای یزد بر حسب وظیفه از تمام ظرفیت‌های ممکن در زمان وقوع سیلاب و هشدار‌های صادر شده برای کاهش خسارت‌ها استفاده می کند.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای با استفاده از ظرقیت‌های بخش خصوصی و پیمانکاران، گروه‌های گشت و بازرسی و تعامل با دیگر سازمان‌ها در راستای کاهش اثرات سیلاب تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیل و عبور ایمنی سیلاب در رودخانه‌های استان، لایروبی بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان در سال گذشته انجام شده و این اقدام همچنین ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • پاسخ محکم سفیر ایران در باکو به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی: دوره بازی مظلوم نمایی تمام شد پسر!
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام