Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@10:46:45 GMT

بهانه‌گیری آمریکا برای درگیری در عراق

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۴۷۲

بهانه‌گیری آمریکا برای درگیری در عراق

 

به گزارش تابناک به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مقامات آمریکایی می‌گویند که تقریبا روزانه گزارشاتی درباره حملات به تاسیسات دیپلماتیک یا نظامی مرتبط با آمریکا دریافت می‌کنند اما مسئله اینجاست که چطور می‌توان مانع این حملات بدون ایجاد خطرات بیشتر برای نیروهای آمریکایی شد. این مسئله همچنین تاکیدی است بر این که که چقدر نفوذ و امنیت آمریکا در عراق از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این روزنامه نوشت که نیروهای مقاومت در عراق از قبل برای حمله به آمریکا جسورتر شده‌اند و حملات بیشتری را انجام داده و روز روشن حمله می‌کنند.

به گزارش الجزیره، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی اقدامات بیشتر برای رویارویی با این حملات بدون منجر شدن به اقدامات تلافی جویانه هزینه بر است.

دیوید شنکر، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود که آمریکا اقدامات لازم برای تلافی اقدامات خشونت آمیز گروه‌های مقاومت در عراق را اتخاذ خواهد کرد اما دولت واشنگتن همچنان درباره نحوه و زمان انجام این اقدامات تلافی جویانه دچار اختلاف و دو دستگی است.

یکی از مقامات دفاعی آمریکا گفت: پاسخ واشنگتن به حملات آتی احتمالا به اینکه نیروهای آمریکایی در جریان آنها زخمی یا کشته شوند و اندازه و ماهیت این حملات بستگی دارد. موضوع اساسی و مهم این است که خط قرمز آمریکا کجاست.

به گفته مقامات در حال حاضر نیرو و تجهیزات دفاع هوایی آمریکایی بیشتری در عراق مستقر شده است. انتظار می‌رود که طی یک یا دو هفته آتی تجهیزات دفاع هوایی جدید آمریکا از جمله سپرهای دفاع موشکی پاتریوت در عراق مستقر شوند.

پیش از این هم روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز"، از برنامه ایالات متحده برای تشدید نبرد نظامی علیه گروه‌های مقاومت خبر داد.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز آمریکا عراق نیروهای مقاومت کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند

منابع محلی از حومه منطقه الیعروبیه در نزدیکی مرز عراق گزارش دادند که اشغالگران آمریکا دزدی منابع سوریه را از مناطق تحت اشغال خود در استان الحسکه تشدید کرده اند. 

نیرو‌های آمریکایی ده‌ها کامیون و تانکر مملو از گندم و نفت را به پایگاه‌های خود در خاک عراق منتقل کردند.

نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به سرقت منابع و ثروت سوریه ادامه می‌دهند و امروز مخازن مملو از مقادیری نفت را که از اراضی حومه الحسکه دزدیده بودند، بیرون آورده و از طریق گذرگاه غیرقانونی محمودیه به سمت شمال عراق حرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق