Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جلسه کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی ۹ فروردین امسال با حضور معاون روابط کار و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، نماینده معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار و اهداف قابل پیگیری در سه بخش اعطای تسهیلات کم بهره، امهال بدهی و پوشش بیمه بیکاری مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در این جلسه پرداخت ۵۰ درصد غرامت دستمزد به کارگران دارای استراحت پزشکی بدون نظر کمیسیون پزشکی سازمان تامین اجتماعی که نیازمند زمان بیشتری است اعلام گردید  که معاونت روابط کار از این ابلاغ  سازمان تأمین اجتماعی تشکر و خواهان اقدام به موقع استان‌ها در این زمینه گردید.

همچنین  پیشنهاد  تشکیل کمیته‌های متناظر استانی و استفاده از ظرفیت‌های شورای هماهنگی استانی واحد‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای  پیشگیری  و مقابله با  بیماری کرونا  مورد موافقت قرار گرفت. همچنین انجام مکاتبات  با مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها برای تامین تجهیزات و مواد صد عفونی برای کارگاه‌های استان و توزیع و ترویج مناسب دستورالعمل‌های راهنما با موضوع مقابله با بیماری کرونا از جمله در معادن  از دیگر موارد  مطرح شده  در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین موضوع درخواست تعویق دریافت هزینه‌های آب، برق و گاز مصرف کارگاه‌های کشور تا پایان اردیبهشت سال جاری مشروط به حفظ اشتغال موجود مورد بررسی قرار گرفت.

امکان سنجی اعمال محدویت استفاده از نصف سرویس‌های ایاب و ذهاب کارگران مشاغل در کارگاه‌های کشور از طریق کمیته‌های متناطر استانی با هدف حفظ فاصله بیماری زایی و حمایت‌های دولت از کارفرمایان به شرط حفط اشتغال موجود از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین مقررشد با وزارت کشور و شهرداری تهران مکاتباتی در خصوص تامین وسایل حفاظت فردی و مواد ضد عفونی مورد نیاز کارگران در معرض آسیب بیماری کرونا مکاتباتی صورت گیرد؛ و علاوه بر این قرار شد نظر تخصصی  اداره کل روابط کار و جبران خدمت در خصوص شرایط کاری کارگران، تعلیق قرارداد بعضی از کارگران بررسی و  نظر کارشناسی اعلام گردد. در پایان مقرر شد دستورالعمل مشترکی از سوی حوزه معاونت روابط کار و سازمان تامین اجتماعی به منظور تعیین حدود و تفکیک نوع پرداخت بیمه بیکاری تهیه و ابلاغ شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تسهیلات وام کارگری روابط کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!

اکبر شوکت نماینده کارگران ساختمانی اظهار داشت: نه تنها کسی بیمه نشده، بلکه بیمه ۳۰۰ الی۴۰۰ هزار بیمه شده هم در این دولت قطع شده است.

به گزارش ایلنا، وی درخصوص آخرین وضعیتِ بیمه کارگران ساختمانی گفت: نه تنها کسی بیمه نشده، بلکه بیمه ۳۰۰ الی۴۰۰ هزار بیمه شده هم در این دولت قطع شده است. در یک کلام بگویم که فعلا در مرحله‌ی یاس و ناامیدی هستیم؛ از یک طرف با عملکرد وزیر کار، معاون روابط کار ایشان و رئیس سازمان تأمین اجتماعی، صنف کارگران ساختمانی به طور کامل منحل شده است و از طرفی دیگر مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل نشده است.

شوکت گفت: کانون کارگران ساختمانی کشور دو سال بلاتکلیف است و انجمن‌های صنفی نیز به نوعی از حیز انتفاع ساقط شده‌اند. در دوره‌های قبل حدود یک میلیون بیمه شده ساختمانی داشتیم، اما متأسفانه تمام این اندوخته‌ها و تلاش‌ها برای بیمه کارگران ساختمانی از بین رفته است. در حال حاضر تعداد بیمه شدگان ساختمانی کمتر از ۶۰۰هزار نفراست.

وی بیان کرد: چهار سال در مجلس دوندگی کردیم و برآیند این وضعیت اصلاح بیمه کارگران ساختمانی و افزایش ۲۵ درصدیِ عوارض ساختمانی بود. اگر چه به این مصوبه انتقاداتی وارد است، اما ما تلاش کردیم تا اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمای به نتیجه برسد. مسئله این است که بی‌توجهیِ وزیر کار، معاون روابط کار ایشان و رئیس سازمان تأمین اجتماعی نسبت به کارگران ساختمانی و انجمن‌های آن‌ها مشهود است. این بی‌توجهی آنهم در مورد کارگرانی که شغل آن‌ها سخت و زیان‌آور و از پرخطرترین مشاغل است، ظلم مضاعف است.

شوکت گفت: رئیس‌جمهور بر حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی تاکید کردند و دستور به حل این مشکل دادند، اما اقداماتی که تاکنون صورت گرفته به نوعی دهن کجی به دستور ایشان است. نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه کاملا در تضاد با دستور ایشان عمل شده و همه چیز را به ویرانی کشاندند. نزدیک به ۵۰۰ هزار خانواده در نوبت بیمه اجتماعی هستند و عملا هیچ عملکرد مثبتی ندیدم. ما کاملا از عملکرد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی ناراضی هستیم.

وی در مورد استفساریه جدید مجلس در مورد بیمه کارگران ساختمانی گفت: ببینید برخی نمایندگان مجلس به دنبال این بودند که منابع بیمه کارگران ساختمانی را محدود کنند که خوشبختانه کمیسیون اجتماعی اجازه این کار را نداد.

شوکت تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی از سال ۵۲ تا کنون ۸ الی ۱۶درصد از پیمان‌های ساختمانی پول دریافت کرده، اما این پول را صرف بیمه کارگران ساختمانی نکرده است. همچنین این سازمان از محل عوارض ساختمانی نیز مبلغ دیگری دریافت کرده که این مبلغ در حال حاضر به ۲۵درصد پروانه ساختمانی رسیده است.

وی بیان کرد: ما باید به سمت دریافتِ یکسانِ این منابع برویم و این موضوع را در مجلس جدید پیگیری خواهیم کرد. یعنی دریافتیِ تأمین اجتماعی از محل پیمان‌ها، با ۲۵ درصدی که از عوارض ساختمانی می‌گیرد، این دو باید با هم تلفیق و در یک محل ذخیره شوند. در این صورت ما منابع خوبی برای بیمه کارگران ساختمانی خواهیم داشت. الان این دو منابع با هم تلفیق نمی‌شوند و سازمان تامین اجتماعی هم در قبالِ هزینه‌ی این منابع پاسخگو نیست.

دیگر خبرها

  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • حق بیمه کارگران برا اساس دستمزد واقعی است
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود
  • نارضایتی از عملکرد وزارت کار و تأمین اجتماعی: کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده‌اند!
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج