Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@06:30:10 GMT

باشماق، فعال‌ترین مرز کشور در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۵۹۱

باشماق، فعال‌ترین مرز کشور در شرایط کرونایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خالد جعفری در جلسه‌ای که به‌منظور بررسی تاثیرات شیوع کرونا بر صنوف و مشاغل در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: قطعا شیوع بیماری کرونا در کشور، به واحدهای تولیدی و صنفی در کردستان نیز لطمه زده اما باید تلاش کنیم سنگینی این لطمات به‌قدری نباشد که این واحدها نتوانند دوباره سرپا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بر لزوم تسریع در شناسایی و دسته‌بندی واحدهای تولیدی و صنفی در کل استان تأکید کرد و افزود: باید واحدهایی که نیاز به تسهیلات و اسمهال وام‌دارند دسته‌بندی کنیم.  

جعفری عنوان کرد: اگر می‌خواهیم تولید تداوم داشته باشد و پایدار بماند، باید برنامه‌ریزی داشته باشیم اما نباید توقعاتی ایجاد کنیم که نتوانیم برآورده کنیم بلکه باید با توجه به شرایط کشور برنامه‌ریزی کنیم.  

وی با یادآوری اینکه روند کاهش و تقاضا در حوزه تولید، خدمات و اصناف از بهمن‌ماه آغاز شد، از اداره امور مالیاتی استان خواست مساعدت لازم را با واحدهای اقتصادی آسیب‌دیده داشته باشند. مساعدت بیمه (تأمین اجتماعی) با کارفرمایان نیز از موارد مورد تأکید معاون اقتصادی استاندار در این جلسه بود.  

جعفری خاطرنشان کرد: هرکدام از اصناف و تولیدکنندگان نگران واحد خود هستند اما ما در قبال همه آن‌ها مسئول و نگران هستیم، مشکلات اصناف و واحدهای تولیدی که در طرح استمهال یا پرداخت تسهیلات و مساعدت بیمه یا مالیات تعریف‌نشده‌اند، را پیگیری می‌کنیم.  

معاون اقتصادی استاندار کردستان در پایان یادآور شد: خوشبختانه علیرغم مشکلات ناشی از شیوع کرونا در جهان، مرز باشماق مریوان فعال بوده و می‌توان گفت فعال‌ترین مرز کشور بوده است.

کد خبر 496349 برچسب‌ها كرونا در ايران استان کردستان بیمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان کردستان بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه ظهر دوشنبه در نشست با مدیران و برخی اساتید دانشگاه‌های استان قزوین اظهار کرد: برای اینکه حکمرانی نخبگانی در کل کشور استقرار پیدا کند هیئت‌های اندیشه ورز استانی در حوزه علم و فناوری راه اندازی شده تا هر تصمیمی در کشور در این حوزه با نظر استان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اندیشه ورز در حوزه‌های علم و فناوری و همچنین سلامت باید جدی گرفته شود، افزود: استان قزوین در حوزه راه اندازی این هیئت‌ها به نسبت استان‌های دیگر پیش رو است اما این کافی نیست و باید این نشست‌ها افزایش پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از مسائل جدی کشور ما فارغ‌التحصیلان فاقد دانش است، بیان کرد: متأسفانه با نگاه کمی گرایانه به دانشجویان مدارک دانشگاهی دادیم.

وی با اشاره به آمایش رشته‌های دانشگاهی عنوان کرد: آمایش تنها به معنای حذف رشته‌ها نیست بلکه باید به دنبال اضافه کردن میان رشته‌های مهارتی درآمدزا در کشور نیز باشیم.

حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به اهمیت راه اندازی واحدهای دانش بنیان و رشد فناور در دانشگاه‌ها عنوان کرد: اگر تعداد واحدهای دانش بنیان و فناور در دانشگاه اضافه نشده و دانشگاهی در این حوزه رشدی نداشته باشد به معنای افت آن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: افزایش سالانه واحدهای فناور و دانش بنیان باید به یکی از شاخصه‌های اصلی ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در کشور تبدیل شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با افزایش ظرفیت دانشگاه‌های پزشکی بدون تأمین زیرساخت مخالف هستم، ادامه داد: کمیته سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی مسؤول رسیدگی به این مسئله شده و باید استدلال‌های خود را در این حوزه ارائه کند.

وی با اشاره به برنامه وزارت علوم برای دانشگاه پیام نور عنوان کرد: هر تحولی در دانشگاه پیام نور باید توسط خود اعضای این دانشگاه گرفته شود و مخالف ورود سرخود وزارت علوم هستیم.

حجت الاسلام خسروپناه یکی از اصلی ترین دلایل مهاجرت در کشور را مربوط به تلاش برخی اساتید و معلمان دانست و عنوان کرد: متأسفانه برخی‌ها در کشور دانش آموزان و دانشجویان نخبه کشور را که سرمایه ملی هستند به مهاجرت ترغیب کرده و یا حتی زمینه مهاجرت را برای آنان فراهم می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: استان قزوین مملو از شخصیت‌های فرهنگی، دینی و علمی برجسته است و این نشان از حاصلخیزی علم و فناوری در این سرزمین است.

کد خبر 6085768

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • تصویب دو طرح پژوهشی در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد