Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@16:55:51 GMT

دولت مکزیک خواستار خانه‌نشینی یک‌ماهه مردم شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۷۵۵

دولت مکزیک خواستار خانه‌نشینی یک‌ماهه مردم شد

دولت مکزیک در راستای مقابله با شیوع کرونا از مردم این کشور خواست تا یک ماه در منازل خود بمانند. ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «هوگو لوپز گاتل» معاون وزیر بهداشت مکزیک با اعلام این درخواست، گفت که این اقدام تنها راه کاهش انتقال ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی روز پنجشنبه نیز گفته بود که دولت فدرال این کشور همه فعالیت‌های غیرضروری را متوقف می‌کند.

«آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهوری مکزیک از ابتدای شیوع کرونا در جهان این تهدید را جدی نگرفت و به مکزیکی‌ها گفته بود که هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.
اما پس از شیوع کرونا در مکزیک، اوبرادور از مردم خواست در منازلشان بمانند.

وی گفت کابینه‌اش بر روی برنامه‌هایی که به اقشار آسیب‌پذیر برای مهار کرونا کمک کند، کار می‌کند.

رئیس دولت مکزیک همچنین اعلام کرد که گردهمایی بیش از 100 نفر و بیشتر ممنوع است.

مقام‌های بهداشتی مکزیک تاکنون ابتلای 848 نفر به کرونا و جان باختن 16 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس را تایید کرده‌اند.

اما همسایه شمالی مکزیک یعنی ایالات متحده آمریکا به یکی از کانون‌های اصلی شیوع کرونا تبدیل شده و شمار مبتلایان به این ویروس به 122 هزار و 666 نفر و تعداد جان‌باختگان به 2 هزار و 174 نفر رسیده است.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا آمریکا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا آمریکا ویروس کرونا آمریکا شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست

به گزارش همشهری آنلاین، از ۱۳فروردین که کنسولگری ایران در دمشق مورد تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفت، سطح تنش‌های سیاسی و نظامی در منطقه افزایش یافت و این موضوع به دستاویزی برای ایجاد هیجان در بازار تبدیل شد و برخی دلالان و ذی‌نفعان بازار بدون دلیل اقتصادی بر طبل رشد قیمت طلا و ارز کوبیدند. این در حالی است که به زعم کارشناسان، هیچ دلیل اقتصادی برای رشد قیمت طلا و ارز وجود ندارد. در چنین شرایطی از روز یکشنبه و پس از پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی شایعات در بازار افزایش یافت و همین عامل منجر شد که در همان ابتدا ناگهان قیمت ارز با رشد مواجه شود. ایجاد فضای خبری از سوی برخی گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی به حدی بود که قیمت تتر که ارز دیجیتال و معادل یک دلار آمریکا است، در همان ساعات ابتدایی پاسخ نظامی ایران به اسرائیل با شیب صعودی در صرافی‌های ایرانی از مرز ۷۲هزار و ۵۰۰تومان عبور کرد، اما زمان زیادی نگذشت که هیجان‌ بازار فروکش کرد و قیمت آن به سرعت شیب نزولی یافت، به‌طوری که ظرف ۲روزگذشته قیمتش تا سطح ۶۶هزار تومان عقب‌نشینی کرد و خریدارانی که تتر را در ارقام بالا خریده بودند نقره‌داغ شدند و متوجه شدند که چه اشتباهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار

همین رویه در بازار واقعی یا نقدی دلار هم تکرار شد و ظرف چند روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا نه فقط رشدی نداشت، بلکه با نزول هم مواجه شد، به‌طوری که در مبادلات دیروز قیمت هر دلار آمریکا تا سطح ۶۴هزار تومان عقب‌نشینی کرد. همگام با نزول قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم عقب‌نشینی کردند و قیمت هر سکه طرح جدید دیروز به محدوده ۴۴میلیون تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸عیار که در بازار حتی تا ۴میلیون تومان هم مبادله شده بود، به ۳.۷میلیون تومان رسید. در چنین شرایطی شواهد میدانی نشان می‌دهد که بازار طلاو ارز شرایط باثباتی را سپری می‌کنند و آرامش در بازار حکم‌فرماست.

جلیل جلالی‌فر، کارشناس و تحلیلگر تجارت خارجی، درخصوص نوسانات ارزی ناشی از رویدادهای منطقه‌ای می‌گوید: در ماه‌های گذشته بارها شاهد آن بودیم که با هر اتفاق و درگیری در منطقه، قیمت ارز هم دچار نوسان می‌شد. این بار هم با توجه به پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونسیتی برای مدت کوتاهی قیمت دلار کمی افزایش داشت، اما دوباره کاهشی شد. در واقع می‌توان گفت نوسانات اخیر نرخ ارز با واقعیت‌های اقتصاد همخوانی ندارد و دلیل اصلی آن هیجانات ناشی از رخدادهای سیاسی داخلی و بین‌المللی است که با آرام شدن فضا بازار به تعادل رسید، چون دلیلی برای نوسان وجود ندارد.

کد خبر 845022 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها رمزارز ارز - بازار داخلی ارز دیجیتال قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • سیاره‌ای به نام کافه
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل
  • تصاویر آخرالزمانی از خان یونس پس از عقب‌نشینی اسرائیل از خان یونس
  • نمایش جنایات صهیونیست‌ها پس از عقب‌نشینی از خان یونس
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است