Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@06:17:26 GMT

رشد 16 درصدي ترانزيت در پايانه ريلي آستارا

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۷۶۲

رشد 16 درصدي ترانزيت در پايانه ريلي آستارا

خبرگزاری آریا-مدیرکل راه آهن شمال 2 از رشد 16 درصدی ترانزیت در پایانه ریلی آستارا خبر داد و گفت: میزان ترانزیت کالا در سال گذشته 49 هزار و 877 تن بوده است.

به گزارش خبرگزاری آریا از رشت  غلامحسین ولدی با اشاره به حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا، اظهار داشت: در سال گذشته مجموعاً 162 هزار و 950 تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به 114 هزار و 24 تن سال 97، 40 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به حمل 388 هزار و 257 تن کالا در پایانه مرزی ریلی آستارا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تر که 281 هزار و 583 تن بوده با 38 درصد رشد داشته است.

مدیر کل راه آهن شمال 2 در ادامه با بیان اینکه 124 هزار و 419 تن میزان واردات کالا در سال 97 بوده است، افزود: این میزان با رشد 41 درصدی به 175 هزار و 430 تن در سال گذشته رسیده است.

ولدی چوب، الوار، عدس، گندم و جو را عمده کالاهای ترانزیت شده از آستارا عنوان کرد و ادامه داد: کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال 2 افزود: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گیلان استانداری سال گذشته ریلی آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس ها در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از نظارت و بازرسی مستمر استانداری فارس بر بخش های مختلف ستاد خدمات سفر خبر داد و گفت: پایانه‌های مسافربری به صورت محسوس و نامحسوس دائما مورد پایش بازرسان قرار گرفته و می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه طبق بازرسی سرپرست اداره کل گردشگری استانداری از ترمینال کاراندیش و آمارهای ارائه شده تردد با اتوبوس به استان ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد، اظهار کرد: از روز بیست‌وچهارم اسفند تا ششم فروردین تعداد دو میلیون و ۲۵۵ هزار و ۱۵ مسافر توسط ۱۴۶ شرکت فعال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای با ۲۴ نمایندگی فعال در ترمینال جابه‌جا شده است.

وی افزود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس، ۱۹۴۸ دستگاه مینی‌بوس و ۱۳۸۲ دستگاه سواری کار حمل‌ونقل مسافران ایام نوروز را بر عهده دارند.

فرخ‌زاده تاکید کرد: بیشترین سفرها به تهران، مشهد، یزد، اصفهان صورت گرفته است.

وی در پایان گفت: طبق اعلام بازرسان وضعیت عمومی پایانه شهید کاراندیش مناسب است، اما در زمینه محل استراحت مسافران و تبلیغات و راهنمایی آنها و زائران نیاز به تقویت دارد.

به گزارش ایمنا، رعایت چهارچوب‌های ماه مبارک رمضان و توجه به احکام سفر نیز از جمله موارد مورد انتظار در پایانه‌ها توسط مسافران محترم و مسئولان و غرفه‌داران در طول روز است.

کد خبر 739673

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • جابه جایی بیش از ۱۷۵ هزار مسافر در پایانه‌های مسافربری خوزستان
  • ثبت بیش از ۸ میلیون تردد در محورهای آذربایجان‌غربی
  • اقدامات دولت در توجه به راه‌آهن و ترانزیت بی‌سابقه بوده است
  • بارگیری محموله ۸۲ هزار تنی مواد معدنی در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس‌ها نسبت به سال گذشته در فارس
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد اتوبوس ها در نوروز ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته
  • ◄ کدام مسیرهای ریلی امسال به بهره برداری می رسد؟
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان