Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا گودرزی در این باره اظهار کرد: پس از فرجام خواهی ما نسبت به رای صادره در دور دوم رسیدگی، پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد و در مراجعات متعددی که به شعبه ۴۱ دیوان عالی داشتم، دیوان عالی، رای صادره را نقض کرده و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع شده ولی هنوز پرونده به دادگاه ارسال نشده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ابراز نگرانی از وضعیت موکلش در زندان با توجه به شیوع کرونا گفت: در طول ۷ ماه گذشته ما چندین بار وثیقه را معرفی کرده‌ایم ولی دادگاه از پذیرش وثیقه و نیز آزادی موکلم امتناع کرده است. 

وی افزود: موکلم در اتاقی هست که ۱۱ نفر بازداشتی دارد و با توجه به اینکه یکی از هم بندی های موکلم با علایم مشکوک به کرونا به بیمارستان اعزام و در آنجا بستری شده، ما به شدت نگران وضعیت او هستیم و در این راستا از معاون اول قوه قضاییه تقاضا کردم و ایشان جهت بررسی، موضوع را به دادستانی ارجاع داد و دادستانی تهران هم گزارش کار را به دیوان عالی و شعبه ۹ دادگاه کیفری ارسال کرد ولی متاسفانه دادگاه با پذیرش وثیقه و آزادی موکلم موافقت نکرده است. 

براساس این گزارش، در دور اول رسیدگی به پرونده نجفی سه جلسه دادگاه در سال ۹۸ در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد، پس از اعلام محکومیت نجفی به قصاص و حبس، خانواده میترا استاد از قصاص گذشت کردند اما وکیل نجفی به رای صادره اعتراض کرد.

پس از اعتراض به پرونده، دیوان عالی کشور حکم صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجدد به همان شعبه  فرستاد. دو جلسه دادگاه در دور دوم رسیدگی به این پرونده  در روزهای ۶ و ۹ آذرماه سال ۹۸ در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و در نتیجه رسیدگی دوباره، نجفی به شش سال و شش ماه حبس تعزیری به اتهام قتل و جهت نگهداری اسلحه به یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

۲۵ دی ماه سال ۹۸ گودرزی گفته بود که پس از فرجام خواهی نسبت به رای صادره، پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شده است و هنوز نظر دیوان عالی اعلام نشده است. 

کد خبر 496361 برچسب‌ها محمدعلی نجفی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمدعلی نجفی دادگاه کیفری دیوان عالی رای صادره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند

در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و با هدف رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات حوزه قضایی زرند از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید ابوالفضل فرحبخش، رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره ای از زندان ها، مشکلات زندانیان از سوی قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

وی با اشاره به استمرار بازدیدهای ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان ها از نظر رفاهی، بهداشتی بندهای موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرحبخش افزود: با توجه به اقدامات فرهنگی انجام گرفته در زندان زرند و پیگیری ویژه امورات مددجویان به همت مدیران و نیز تعامل دستگاه قضایی با اداره زندان و به ویژه نظارت دادستان بر زندان شهرستان، هم اکنون وضعیت زندان زرند از جهات مختلف رضایت بخش است.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهم ترین مشکل شهرستان زرند، وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان های کشور برای تخصیص بودجه، امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • جزییات حکم اعدام توماج صالحی؛ احتمال عفو و تخفیف
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • معارفه رئیس کل دادگستری سیستان وبلوچستان باحضوررییس دیوان عالی کشور
  • وکیل: دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد/ دادگاه بدوی حکم دیوان عالی کشور را «ارشادی» خواند و اجرایش نکرد/ به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت