Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@16:03:05 GMT

محکوم شدن 5 تن به اعدام به خاطر منفجر کردن خط لوله نفت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۸۶۹

رکنا: دادگاه جنایی مصر ۵ تن را به جرم تخریب خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی که در ماه نوامبر اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن ۹ تن شد به اعدام محکوم کرد.

به گزارش رکنا، رسانه‌های مصری اعلام کردند ۵ تن دیگر که در جریان آسیب به این خط لوله مشارکت داشتند نیز به ۲۵ سال زندان محکوم شدند.

۱۰ متهم در ماه اکتبر، یک ملک خصوصی در شمال مصر را که خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از میان آن عبور می‌کرد اجاره کرده و با حفر زمین، لوله‌های کوچک‌تری را جهت سرقت سوخت از خط لوله تعبیه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اوسط ماه نوامبر ۲۰۱۹، خط لوله به طور اتفاقی و در حالی که سارقان تلاش می‌کردند بنزین سرقت کنند؛ شکست و باعث نشت و آتش‌سوزی شد. درجریان این حادثه ۹ تن جان خود را از دست دادند و بیش از دهها تن دیگر زخمی شدند.

در آن زمان یکی از ساکنان بومی به رویترز گفته بود که بیمارستان منطقه روستایی بین اسکندریه و قاهره پر از افرادی است که در اثر سوختگی آسیب دیده‌اند و به نظر می‌رسد که تعداد مصدومان بیشتر از تعدادی است که در گزارش‌ها منتشر شده است.

حماده ال ساوی (Hamada al-Sawy)، دادستان عالی مصر، پس از آنکه سارقان ناکام سوخت به جرم خود اعتراف کردند، آنها را به دادگاه جنایی کشور ارجاع داد.

در سال‌های اخیر مصر به تدریج برنامه پرداخت یارانه سوخت خود را کاهش داده است و هدف از این کار از یک سو رساندن قیمت سوخت به سطح بین‌المللی است و از سوی دیگر متوقف کردن پرداخت یارانه سوخت، بخشی از برنامه اصلاحات اقتصادی است که توسط صندوق بین‌المللی پول (IMF) در ازای وام پشتبانی می‌شود.

در اواسط سال ۲۰۱۹، دولت مصر بیشتر یارانه‌های سوخت را متوقف کرد و این فرآیند به معنای صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت بود اما اجازه داد که قیمت سوخت برای مصرف‌کنندگان افزایش یابد.

در ژوئیه سال ۲۰۱۹، مصر تصمیم گرفت کمیته‌ای ایجاد کند که هر سه ماه، قیمت سوخت در این کشور را بر اساس قیمت‌های بین‌المللی سوخت تعیین کند.

پایگاه خبری اهرام‌آنلاین در هفته گذشته به نقل از منابع خبری آگاه گزارش داد: پیش‌بینی می‌شود کمیته مذکور در اول ماه آوریل سال جاری قیمت جدید سوخت را اعلام کند. این کمیته در نظر دارد که با توجه به پایین آمدن قیمت نفت و چالش‌های اقتصادی که در اثر همه‌گیری ویروس کووید۱۹ ایجاد شده است، قیمت‌ها را ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: یارانه دلار کرونا کرونا در جهان زندان سرقت حادثه اقتصادی اخبار حوادث مصر نفت انفجار اعدام محکوم کرونا کرونا در ایران اخبار کرونا عکس فیلم ویروس کرونا ایرانی ویروس تلگرام کرونا در جهان خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان برای بازگشت: جود برنابئو را منفجر کرد

به گزارش "ورزش سه"، جود بلینگام مدت‌ها با گلزنی‌های پیاپی برای رئال مادرید و رکوردشکنی‌‌های متوالی در صدر اخبار سایت‌های ورزشی قرار داشت اما با شروع سال ۲۰۲۴ علیرغم درخشش و تاثیرگذاری در بازی‌ها، در گلزنی ناکام می‌ماند.

پس از دبل برابر خیرونا در ۱۰ فوریه، او دیگر نتوانسته بود در پیراهن رئال گلزنی کند. ۶ بازی و صفر گل برای بازیکنی که به گل زدن عادت کرده بود و خوشحالی‌های گل معروفش را در ذهن هواداران حک کرده بود، آمار عجیبی بود.

رئالی‌ها امیدوار بودند در بازی برگشت مقابل منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد او به مسیر گلزنی برگردد اما تاکتیک دفاعی کارلو آنچلوتی خط حمله رئال را کمرنگ کرده بود.

با این حال رئال بدون نیاز به گلزنی بلینگام سیتی را حذف کرد و به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. حالا وقت یک دیدار مهم دیگر بود، ال‌کلاسیکوی برگشت.

علاوه‌بر حساسیت‌های ال‌کلاسیکو سه امتیاز بازی تاثیر بسیار زیادی در حرکت رئال به سمت قهرمانی لالیگا می‌گذاشت و بلینگام این موضوع را به خوبی درک کرده بود.

در حالی‌که بازی تا وقت‌های اضافه نیمه دوم با نتیجه مساوی دنبال می‌شد، ارسال لوکاس واسکز که از همه گذشته بود، به همان کسی رسید که هواداران آرزویش را داشتند. بلینگام با یک ضربه محکم و فوق‌العاده دروازه بارسا را فرو ریخت و رئال را به گل سوم رساند.

او که در ال‌کلاسیکوی رفت با دبل مرد اول تیمش شده بود، امشب هم همه توجه‌ها را به خود جلب کرد و توانست با به‌دست آوردن سه امتیاز برای تیمش، به بهترین شکل ممکن به مسیر گلزنی برگردد.

دیگر خبرها

  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • فیلم/ یکی از راکت‌های منفجر نشده اشغالگران در شمال غزه
  • حمله تند دولت به ایران خودرو به خاطر فیلم جنجالی پژو پارس
  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)
  • ببینید | تصاویری از گریه و زاری حواله‌داران پژو پارس به خاطر افزایش قیمت شدید آن
  • ضبط ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیرجان
  • جریمه ۱۲ میلیاردی قاچاقچی سوخت در سیرجان وصول شد
  • بهترین زمان برای بازگشت: جود برنابئو را منفجر کرد
  • ماجرای شکستگی لوله و هدر رفت آب این بار در روستای مله کبود + فیلم
  • افزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان