Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@04:12:59 GMT

ساخت ونتیلاتور برای مقابله با کرونا توسط ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۷۸۷۲

ساخت ونتیلاتور برای مقابله با کرونا توسط ایران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از ساخت و بهره برداری دستگاه‌ ونتیلاتور مراقبت ویژه به عنوان مهمترین تجهیز مقابله با ویروس کرونا در انواع مختلف در داخل کشور و به همت شرکت‌های دانش ‌بنیان، خبر داد.

سورنا ستاری در صفحه شخصی اینستاگرام خود از تولید مهمترین تجهیز مقابله با کرونا در یک شرکت ایرانی و تولید روزانه آن به ۳۰ عدد خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه ونتیلاتور چند سالی بود که با واردات و ارائه خدمات پس از فروش به عنوان دستگاه مراقبت های ویژه و ماشین بیهوشی از کمپانی MEDEC در ایران خدماتی ارائه می کرد اما با تلاش متخصصان داخلی و توسط یک شرکت دانش بنیان "ایران ساخت" این دستگاه با بومی سازی دانش در کشور به تولید انبوه رسیده و اکنون ستاری در بازدیدی که از این شرکت دانش بنیان داشته، عنوان کرده است که «روزانه ۳۰ دستگاه ونتیلاتور تولید و برای استفاده به بیمارستان ها و مراکز درمانی ارسال می شود.»

افزایش چندبرابری ظرفیت، به زودی

ستاری در این خصوص افزوده است: این تعداد دستگاه ونتیلاتور توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی به نام «شرکت احیاء درمان پیشرفت» به عنوان نخستین تولید کننده ونتیلاتور مراقبت های ویژه و دستگاه ماشین های بیهوشی در ایران انجام شده است و قابل توجه آنکه، به زودی این ظرفیت چند برابر می شود.

در بازدیدی که معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آبان ماه ۹۷ از کارخانه احیا درمان پیشرفته در شهرک صنعتی توس مشهد داشت، از نزدیک در جریان فعالیت ها و فضای سایت و خطوط تولید دستگاه های تنفسی و تصویربرداری کارخانه و آخرین دستاوردهای صنعتی سازی واحد R&D در بومی سازی دستگاه سی تی اسکن قرار گرفت، ستاری ضمن تجلیل از فعالیت های در حال انجام این شرکت، ابرازامیدواری کرده بود که ادامه این مسیر می تواند منجر به ایجاد چشم اندازهای جدید در حوزه پیشرفت تجهیزات پزشکی کشور و نیز درعرصه توسعه فناوری شود.

این شرکت ضمن دریافت تاییدیه از مراجع داخلی و همچنین با حمایت های همه جانبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص کیفیت مطلوب و مناسب اقدام به تولید این دستگاه کرد. شرکت احیا درمان پیشرفته با دارا بودن سابقه ۱۳ ساله در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و آشنایی با چالش های موثر در زمینه تولید، فروش، ارائه خدمات پس از فروش و نیز صادرات گام بعدی خود را در مسیر تولید دستگاه CT Scan برداشته و با بهره گیری از دانش فنی مناسب و متخصصین مجرب خود و همچنین سابقه ای خوش نام در زمینه ارائه خدمات پس از فروش دستگاه های CT Scan، اقدام به انتقال تکنولوژی تولید این دستگاه از کمپانی Neusoft کرده و موفق به دریافت پروانه مونتاژ این محصول در ایران شده است.

ادامه تکمیل زیست بوم اقتصاد دانش بنیان در کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری طی چند سال گذشته، بر موضوع شکل گیری اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان در کشور تاکید فراوان کرده و برای تحقق آن، تلاش های بسیاری کرده است. اینک در شرایط ویژه کشور، این اکوسیستم که در حال تکمیل شدن است، نقشی تاثیرگذار به دست آورده است. ستاری در این زمینه، بیان کرده است: «وقتی اکوسیستم شرکت‌های خصوصی توانمند دانش ‌بنیان در داخل کشور وجود داشته باشد، این شرکت‌ها در مدت زمان کوتاهی می‌توانند مشکلات کشور را در هر زمینه‌ای مرتفع کنند و با این اتفاق به هر میزان لازم داشته باشیم می‌توانیم دستگاه‌ها مراقبت های ویژه و ماشین بیهوشی را تولید کنیم. تا به زودی مشکلات کشور در زمینه تامین دستگاه مراقبت ویژه به پایان برسد./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: علمی و فناوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۷۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند

جلسه هیئت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و در آن برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول، جلسه هیئت دولت صبح امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ به ریاست محمد مخبر برگزار شد و در آن برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر ضرورت رسیدگی هر چه سریع‌تر به سیل زدگان در مناطق جنوبی کشور تصریح کرد: همه دستگاه‌های مسئول از جمله وزارتخانه‌های کشور، نیرو و راه و شهرسازی موظف هستند همه امکانات خود را برای کمک و جبران خسارات وارده به سیل زدگان بسیج کنند.

مخبر با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه تاکید کرد: نمایشگاه کتاب یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی است و ضروری است بخش‌های مربوط، در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه همکاری کنند تا زمینه توسعه فرهنگ کتاب خوانی در کشور فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به بازدید روز گذشته خود از پارک فناوری پردیس اشاره و تاکید کرد: با تلاش‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدامات و دستاوردهای بزرگی در این پردیس انجام شده تعداد زیادی از نخبگان جوان که سرمایه کشور هستند با پارک‌های علمی همکاری می‌کنند.

مخبر با اشاره به عملیات افتخارآمیز و مقتدرانه اخیر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، تاکید کرد: در دنیای امروز در اختیار داشتن علم منبع قدرت است و آنچه دشمنان ما را در عملیات اخیر از قدرت ایران دچار ترس و دلهره ساخته، داشتن علم و دانش ساخت تکنولوژی‌های جدید است و نه صرف در اختیار داشتن این محصولات.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه و آینده کشور همین جوانانی هستند که رشد اقتصادی باید با تکیه بر همت و تلاش آنان صورت پذیرد. برای تحقق شعار سال و رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری باید فعال شوند چرا که این شرکت‌ها راه میانبر برای رشد تولید هستند و جهش اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری با دانش و تکنولوژی محقق می‌شود.

مخبر در خصوص مطالبات عقب افتاده حق‌التدریس اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا هرچه سریع‌تر مطالبات آنان تأمین و پرداخت شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با قدردانی از سازمان صداوسیما و رسانه‌ها برای اطلاع رسانی اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم، از سازمان صدا و سیما خواست تا زمینه انعکاس بیشتر خدمات بخش‌های مختلف دولت فراهم شود.

همچنین در این جلسه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در خصوص پروژه ملی قطار شهری گفت: این پروژه با کمک شهرداری تهران و وزارت کشور به ثمر رسیده است و به زودی متروی تهران شاهد استفاده از قطار ملی خواهد بود.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما نیز با تأکید بر ضرورت حمایت سازمان صداوسیما از تلاش‌ها و اقدامات دولت ادامه داد: طرح حمایت مالی معاونت علمی از برنامه‌های رسانه‌ای دانش بنیان‌ها اثر خوبی برای تقویت و رشد تولید شرکت‌های دانش بنیان داشته است.

در این جلسه، هیأت دولت برنامه عملیاتی تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم در سال ۱۴۰۳» را تصویب کرد.

کد خبر 745493

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد خطوط مترو می‌شود
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • خط تولید پروتز‌های مفصل زانو و لگن گشایش یافت