Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده عراقی گفت که خروج کارکنان سفارت آمریکا از عراق و بازچینی نیروهای این کشور نشان از وجود برنامه‌ای برای حمله به مواضع نیروهای عراقی و مقاومت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» خروج کارمندان سفارت آمریکا از عراق را زمینه‌سازی برای حمله به مواضع نظامی عراق از جمله الحشد الشعبی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به وبگاه المعلومه گفت که این اقدام سفارت آمریکا در بغداد نشان می‌دهد که این کشور برنامه‌ای برای ضربه به الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت یا رهبران آن دارد و با خارج کردن دیپلمات‌های خود می‌خواهد آن‌ها را در برابر هرگونه واکنشی ایمن نگه دارد.

علیوی خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها و انتقال آن‌ها به پایگاه‌های بزرگ‌تر را با این هدف دانست که ارتش آمریکا قصد دارد با جمع‌آوری نیروهای خود در پایگاههای بزرگ‌تر، بتواند از آن‌ها محافظت کند و اینگونه نیروهای آمریکایی در معرض آتش نیروهای مقاومت نباشند.

این نماینده عراقی تأکید کرد که نیروهای آمریکایی به خوبی می‌دانند که هرگونه حمله به نیروهای مقاومت و الحشد الشعبی، بی تردید بدون پاسخ نخواهد ماند.

او هرگونه عقب‌نشینی آمریکا از عراق را رد کرد و گفت که آمریکایی‌ها فقط مواضع خود را تغییر داده‌اند و می‌خواهند نیروهای خود را در پایگاههای اصلی از جمله «عین الاسد» و «حریر» متمرکز کنند.

 روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد شنبه (دیروز) در گزارشی نوشت که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق سفارت آمریکا مقاومت الحشد الشعبی سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس

آمریکایی ها در پاسخ به عملیات گروه های مقاومت، یک منطقه باز و خالی از جمعیت را در شهر البوکمال و همچنین برخی مناطق مسکونی را در شهر دیرالزور هدف قرار دادند.

سرویس جهان مشرق - بامداد روز سه شنبه، هفتم فروردین ماه، جنگنده‌های ارتش رژیم تروریستی آمریکا، حملاتی را علیه برخی مناطق در شهرهای البوکمال، المیادین و شهر دیرالزور در شرق سوریه ( هم مرز با کشور عراق) انجام دادند.

یک منبع میدانی به جزئیات حملات در استان دیرالزور اشاره کرد و گفت: جنگنده های آمریکایی در شهر البوکمال به یک منطقه باز و خالی شلیک کردند که خسارت جانی نداشت و در در مرکز شهر دیرالزور ( مرکز استان) هم محله القصور را هدف قرار دادند.

به گفته این منبع میدانی، در جریان حملات جنگنده های آمریکایی به شهر دیرالزور، پنج تن از ساکنان مجروح شدند و تعدادی از خانه های مردم هم تخریب شد؛ مجروحان این حملات برای مداوای بیشتر به بیمارستان شهر دیرالزور منتقل شدند.

برخی رسانه ها اعلام کرده اند، حمله به استان دیرالزور پاسخی به عملیات گروه های مقاومت علیه پایگاه آمریکا در منطقه خراب الجیر در شمال شرق استان حسکه بوده بوده است؛ ظهر روز دوشنبه ششم فروردین ماه این مقر با خمپاره هدف قرار گرفت و یک نظامی آمریکایی زخمی شد.

دیرالزور در شرق سوریه واقع شده و هم مرز با عراق است و رود فرات این استان را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم کرده است؛ بخش شرقی دیرالزور در اشغال آمریکا و عناصر وابسته به آنان (نیروهای تجزیه طلب موسوم به دموکراتیک کرد) است.

شرق استان دیرالزور سرشار و غنی از منابع و میادین نفتی و گازی از جمله «کونیکو، العمر، غواری، سیجان و ...» است و آمریکایی ها به بهانه مبارزه با گروهک تروریستی داعش، این منطقه را به اشغال درآوردند و تعدادی پایگاه در این محور احداث کردند.

به گزارش مشرق، بخش غربی استان در کنترل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت است که شهرهای مهمی از جمله دیرالزور، البوکمال و المیادین را در بر می گیرد و بخش های محدودی هم آلوده به عناصر مخفی داعش است. در مجموع حدود ۵۰ درصد مساحت استان در کنترل دولت سوریه است.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس