Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وضعیت شیوع ویروس جدید کرونا در اسپانیا همچنان رو به وخیم شدن است و رکورد تلفات در این کشور مجدداً شکسته شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزای آریا، علی‌رغم تدابیر سفت‌وسخت پیشگیرانه درمانی که در اسپانیا برقرار شده، آمار مبتلایان به ویروس «کووید19» در این کشور با شیب تند صعودی در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت بهداشت اسپانیا امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 5562 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، همچنین از روز گذشته تا کنون 838 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که مرگبارترین روز اسپانیا می‌باشد.
بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به 78797 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 6528 تن افزایش یافت.
پایگاه خبری «بلومبرگ» نیز گزارش داد که رئیس ستاد کل ارتش اسپانیا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرده که هرچه سریعتر دستگاه‌های تنفس مصنوعی، لباس‌های محافظ و کیت‌های تشخیص ابتلا به کرونا برای این کشور ارسال کند.

قرنطینه مشاغل غیرضروری در اسپانیا
به گزارش نشریه لا وانگواردیا، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در تازه ترین تدابیر دولت برای به حداقل رساندن تردد شهروندان اعلام کرد از روز دوشنبه 30 مارس تا 9 آوریل (11 تا 21 فروردین) به مدت حدود دو هفته، تردد کارکنان "مشاغل غیر ضروری" ممنوع بوده و باید در خانه ها بمانند.
نخست وزیر اسپانیا روز گذشته(شنبه) در سخنرانی تلویزیونی از اتحادیه اروپا خواست، اشتباهات گذشته را تکرار نکند و به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و اقتصادی شیوع کرونا در کشورهای اروپایی، برنامه "اقتصاد جنگی" راه اندازی کند.
پدرو سانچز با بیان اینکه دولت شاهد همکاری مردم در مواجهه با بحران موجود در کشور است، از شهروندان خواست تا روحیه خود را حفظ کرده و با عمل به توصیه های بهداشتی، دولت و وزارت بهداشت را در پشت سر گذاشتن روزهای دشوار پیش رو یاری دهند.
وزارت بهداشت اسپانیا نیز تخمین زده است که این کشور در روزهای آینده (هفته اول آوریل) به نقطه اوج ابتلا به ویروس کرونا خواهد رسید؛ به همین منظور دولت اسپانیا تدابیر سختگیرانه تری را برای ماندن مردم در قرنطینه خانگی در پیش گرفته است.
وزارت کشور اسپانیا نیز از توزیع یک میلیون و 125 هزار ماسک بهداشتی به نیروهای پلیس، ارتش و مراکز وابسته خبر داد.
اسپانیا در حالی درگیر شیوع روزافزون ویروس کرونا در شهرهای مختلف است که بیمارستان های مملو از بیماران مبتلا به کرونا، با مشکل جدی کمبود دستگاه ها و تجهیزات تنفسی در بخش مراقبت های ویژه روبرو هستند.
شهر مادرید با 21 هزار و 500 بیمار شناسایی شده، در جایگاه درگیرترین شهر به ویروس کرونا قرار دارد؛ پس از مادرید، کاتالونیا، پائیس باسکو، کاستیا و لئون بیشترین میزان ابتلا را ثبت کرده اند.

تلفات ایتالیا از 10 هزار نفر گذشت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
میزان مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایتالیا از مرز  ده هزار نفر گذشت.
به گزارش سی ان ان، خیابان ها در شهر میلان و دیگر شهرهای ایتالیا به علت هشدارهای جدی دولت برای ماندن در منزل به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این چنین خلوت شده اند. میزان مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور از مرز 10 هزار نفر گذشت.
خبرنگار سی ان ان گفت: در اینجا شاهد تابوت های زیادی هستیم که در کنار هم گذاشته شده اند. این تصاویر تابوت ها مربوط به یک کلیسا در شمال ایتالیا - کانون شیوع کرونا در این کشور است. فاصله گیری اجتماعی به این معنی است که افراد خانواده و دوستان این قربانیان نمی توانند در مراسم خاکسپاری آنها شرکت کنند. افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند، در تنهایی می میرند و در تنهایی به خاک سپرده می شوند.
یکی از کشیش های این کلیسا در شمال ایتالیا در گفتگو با سی ان ان گفت" شاهد مرگ بیمارانی بودم که در تنهایی جان دادند بدون این که کسی به دیدن آنها بیاید و آخرین وصیت های آنها را بشنود. آنها فرصت نکردند با عزیزانشان صحبت کنند."
خبرنگار سی ان ان در ادامه این گزارش گفت: روند افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا همچنان ادامه دارد و هنوز هیچ نشانه ای از کُند شدن این روند به چشم نمی خورد. همچنان ویروس کووید 19 در ایتالیا بیشتر از هر جای دیگر در روی زمین جان مردم را می گیرد. سیستم خدمات درمانی ایتالیا که زمانی یکی از بهترین نظام های درمانی در اروپا بود اکنون با محدودیت ها و کمبودهایی مواجه شده است. شیوع این ویروس در ایتالیا بیش از  50 نفر از کادر درمانی را به کام مرگ کشانده است و بیش از 7000 نفر هم در سراسر ایتالیا مبتلا شده اند.
ایتالیا سه هفته است که به تعطیلی کشانده شده است و پزشکان امیدوارند اقدامات بسیار سختگیرانه ای را در پیش گرفته شده است سرانجام به نتیجه برسد. دکتر مورنو ترسولدی گفت" امیدواریم از این پس تعداد مبتلایان کمتری به بخش های اورژانس منتقل شوند تا بتوانیم بهتر از بیماران مراقبت کنیم."
حتی اگر تعداد مبتلایان به این ویروس کاهش یابد اما آسیب هایی که شیوع این بیماری به این کشور وارد کرده است بسیار زیاد است.جمعه شب آمار مرگ و میر ناشی از کرونا ظرف یک روز 969 نفر اعلام شد. مقامات ایتالیا شنبه شب مرگ 889 نفر دیگر را در این کشور گزارش کردند.

نخست وزیر ایتالیا: کرونا می‌تواند فلسفه وجودی اتحادیه اروپا را از بین ببرد
«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا در مقابله با کرونا دچار اشتباه شود، ممکن است این نهاد، فلسفه وجودی خود را از دست بدهد.
کونته در مصاحبه‌ای با روزنامه ایتالیایی «ایل سوله 24» که شنبه (به وقت محلی) منتشر شد، گفت: اگر برای مقابله با کرونا کاری انجام ندهیم فشار یک اقتصاد ویران برای فرزندانمان به جا خواهد ماند.
وی افزود: ما آماده انجام این مسوولیت هستیم. اجازه بدهید برنامه بزرگ بهبودی و سرمایه‌گذاری مجدد اقتصادی را آغاز کنیم. این برنامه از تمام اقتصاد اروپا پشتیبانی خواهد کرد.
نخست وزیر ایتالیا اضافه کرد: ما در بحرانی به سر می‌بریم که جان بسیاری از شهروندان ما را گرفته و در حال ایجاد یک رکود بزرگ اقتصادی است. در ایتالیا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا چاره‌ای جز اتخاذ تصمیم‌های ناراحت‌کننده نداریم.
کونته هشدار داد که اروپا نباید در مقابله با کرونا مرتکب «اشتباهات تراژیک» شود و افزود: اگر اروپا نتواند توانایی خود را برای انجام این مسوولیت نشان دهد، تمام اروپا ممکن است فلسفه وجودی‌اش را در نزد شهروندانش از دست بدهد.
ایتالیا بالاترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا را در میان کشورهای اروپایی دارد. طبق تازه‌ترین آمارها، شمار جان‌باختگان کرونا در ایتالیا به 10 هزار و 23 نفر و تعداد مبتلایان نیز به 92 هزار و 472 تن رسیده است.
دولت این کشور قصد دارد تدابیری سختگیرانه‌ که برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است را تا اواسط ماه آینده میلادی (آوریل) تمدید کرده و حمایت‌های مالی از شرکت‌ها را افزایش دهد.

افزایش آمار مبتلایان کرونا در آلمان
کشور آلمان امروز در مقایسه با روزهای قبل تعداد ابتلای روزانه کمتری به ویروس کرونا ثبت کرد اما در مجموع شمار مبتلایان این کشور از 58 هزار نفر بیشتر شد.
روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان همچنان ادامه داشته و طی بیست‌وچهار ساعت گذشته حدود هفتصد نفر به این آمار افزوده شدند.
وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به 58396 نفر رسیده است.
بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز حدود صد آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به 481 نفر افزایش پیدا کرد.
پیشتر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پیش‌بینی کرده بود، بین 60 تا 70 درصد جمعیت این کشور (بیش از 50 میلیون نفر) در مقطعی به بیماری کرونا مبتلا خواهند شد.
طی 24 ساعت گذشته، 3 هزار و 965 نفر در آلمان به بیماری کووید-19 مبتلا شدند.
به نقل از رویترز، داده‌های مؤسسه بیماری‌های واگیردار آر کی آی نشان داد 52 هزار و 547 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند. همچنین 389 نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند.
این در حالی است که بنا بر اعلام آر کی آی، این داده‌ها کامل نیست و تمامی مناطق و ایالات آلمان را شامل نمی‌شود.

دست رد آلمان به کمک های رژیم صهیونیستی
براساس گزارش روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آخرونوت"، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس درخواست کمک های درمانی وی برای مبارزه با "کرونا" را رد کرده است.
به گزارش امروز (یکشنبه) این روزنامه صهیونیستی، نتانیاهو از مرکل درخواست دستگاه های تنفس مصنوعی کرده، اما مرکل در پاسخ گفته است که آلمان نیز در این زمینه کمبود دارد.
مرکل در پاسخ به نتانیاهو گفته است که آلمان ها دچار کمبود دستگاه تنفسی هستند، به این علت که چند صد دستگاه به فرانسه قرض داده اند.
دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار نظری در خصوص مکالمات بین مرکل و نتانیاهو نکرده است.

فرانسه/دو شهردار جان خود را از دست دادند
مقامات فرانسوی روز یکشنبه از مرگ دو شهردار در شرق این کشور به علت آلودگی به ویروس کرونای جدید موسوم به «کووید-19» خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، معاون شهرداری منطقه «بوری بوگه» (Beurey-Bauguay) در شهرستان کوت دور (Côte-d`Or) در شرق فرانسه گفت ژاک لاژن، شهردار این منطقه یک هفته پس از حضور در اقدامات مربوط به دور نخست انتخابات شهرداری‌ها دچار علائم ابتلا به ویروس کرونای جدید شد.
وی با بیان اینکه شهردار 82 ساله این منطقه شامگاه چهارشنبه در بیمارستان جان خود را از دست داد، افزود او نخستین فردی است که در این منطقه به علت کرونا جان خود را از دست داده است.
همچنین در شهرستان «با-رن» (Bas-Rhin) در شرق فرانسه نیز یک شهردار جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده است.
فرانسوا لانتز 74 ساله، شهردار منطقه «سن-نابور» (Saint-Nabor) در شهرستان «با-رن» نیز روز جمعه بر اثر ابتلا به کووید-19 در بیمارستان جان خود را از دست داد.
وی که از سال 2008 شهردار این منطقه است، در انتخابات شهرداری‌ها نامزد نشده بود، ولی یکشنبه 15 مارس به همراه دو تن از معاونانش در شعبه رأی گیری حضور داشت.
معاون اول وی گفت: «فردای انتخابات هر سه ما علائم ابتلا به کرونا را داشتیم. احتمالا ما قبل از انتخابات به این ویروس مبتلا شده بودیم.»
به علاوه در فرانسه، مرگ یک معاون شهرداردیگر به علت ابتلا به کووید-19 و همچنین ابتلای چند مسئول و ناظر انتخاباتی به این ویروس، خشم مردم را نسبت به مقامات درخصوص تصمیم برای برگزاری انتخابات شهرداری‌ها به رغم شیوع ویروس کرونا در این کشور برانگیخته است.
 
وزیر سابق فرانسوی جان باخت
در فرانسه دفتر مطبوعاتی شورای او – دو– سن Hauts-de-Seine اعلام کرد پاتریک دوجیان، رئیس شورای عمومی این منطقه و وزیر سابق دولت نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین این کشور نیمه شب شنبه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، آزمایش کرونا این سیاستمدار 75 ساله روز چهارشنبه مثبت اعلام و وی در بیمارستان در همین بخش بستری شد.
وی روز پنجشنبه در پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرده بود: «من به این ویروس دچار شدم و مستقیما شاهد اقدامات استثنایی پزشکان و کادر درمانی هستم. خسته، اما با ثبات به لطف آن‌ها (پرشکان و پرستاران) از زحمات آن‌ها برای همه بیماران تشکر می‌کنم.»
ژرار لارشه، رئیس سنای فرانسه در پیامی توئیتری اعلام کرد: «از شنیدن خبر مرگ پاتریک دوجیان بسیار متاثر شدم. فردی شجاع که خود را وقف شهر و منطقه اش کرد. به خانواده و همراهانش تسلیت می‌گویم.»
این وکیل حرفه‌ای سابقه طولانی در زمینه خدمات مختلف از جمله شهرداری، نمایندگی و مشاور دولتی در کارنامه داشت و از سال 2007 رئیس شورای عمومی او – دو –سن بود.
 
انتقال بیماران کرونایی با قطار در فرانسه
کمبود ظرفیت‌های بیمارستانی در برخی مناطق شرق فرانسه باعث شده است گروهی از بیماران مبتلا به کرونا با قطار‌های مخصوص به بیمارستان‌های سایر مناطق منتقل می‌شوند.
 
نخست وزیر فرانسه: دو هفته سخت‌تر را پیش رو داریم
«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه گفت که «مبارزه با کرونا تازه آغاز شده» و هفته‌های سخت‌تری در پیش است.
به گزارش رویترز، فیلیپ شنبه شب در جریان یک کنفرانس خبری در پاریس، گفت: ما در نبردی هستیم که زمان خواهد برد. دو هفته نخست آوریل (ماه آینده میلادی) سخت‌تر از دو هفته‌ای است که تاکنون سپری کرده‌ایم.
او خاطرنشان کرد: جنگ تازه شروع شده است.
کرونا ابتدا از شرق فرانسه شیوع پیدا کرد و سپس به غرب کشور گسترش یافت. در زمان حاضر بیمارستان‌های مناطق شرق فرانسه به دلیل ازدحام بیماران مبتلا به کرونا تحت فشار قرار دارند.
ارتش و نیروهای امدادی برای کاستن از فشار بر بیمارستان‌ها اعزام بیماران به مناطقی که کمتر تحت تأثیر کرونا قرار گرفته‌اند را آغاز کرده‌اند.
طبق آمار رسمی در فرانسه، ابتلای 37 هزار و 575 نفر به کرونا تأیید شده که از این میان 2 هزار و 314 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
این آمار فقط شامل بیمارانی است که در بیمارستان‌ها جان خود را از دست داده‌اند و تعداد بیمارانی که در خانه‌ها یا آسایشگاه‌ها جانشان را از دست داده‌اند در آن محاسبه نشده است.
«اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه گفت که از آسایشگاه‌ها خواسته تا هر سالمندی را که به کرونا مبتلا شده است، از دیگران جدا کرده و در قرنطینه قرار دهند.
وی افزود که دولت، خرید یک میلیارد ماسک را سفارش داده؛ در شرایط فعلی، هر هفته بیش از 40 میلیون ماسک در فرانسه مصرف می شود.
پزشکان و نیروهای پلیس فرانسه نسبت به کمبود لوازم و تجهیزات حفاظتی و بهداشتی انتقاد کرده‌اند.

بحران کرونا در انگلیس همچنان ادامه دارد
شبکه تلویزیونی بی بی سی در گزارشی به بررسی تازه‌ترین تحولات بیماری کرونا در انگلیس و سایر کشور‌های دنیا پرداخت و تازه‌ترین آمار مبتلایان و قربانیان کووید 19 را اعلام کرد.
مجری گفت: در حالی که کشور‌های مختلف در سراسر دنیا با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، تعداد قربانیان این بیماری به حدود 31 هزار تن رسیده است. موارد قطعی ابتلا به کووید 19 به بیش از 665 هزار تن افزایش یافته است.
مجری افزود: در انگلیس، بوریس جانسون نامه‌ای به همه خانواده‌ها ارسال کرده و به همه هشدار داده که بحران کرونا قبل از آنکه بهتر شود بدتر خواهد شد. تا کنون بیش از هزار نفر از شهروندان انگلیس در اثر ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده اند.
ایرلند شمالی به تازگی قوانین جدیدی وضع کرده که بر اساس آن، چنانچه کسب و کار‌ها قرنطینه را نقض کنند 5 هزار پوند جریمه خواهند شد.
در اروپا نیز تعداد قربانیان این بیماری به بیش از 20 هزار تن رسیده است.

جانسون: وضعیت بغرنج‌تر خواهد شد/ محدودیت‌های بیشتری در راه است
نخست وزیر انگلیس که خود به کرونا مبتلا شده و اکنون در قرنطینه به سر می برد، در نامه ای خطاب به شهروندان این کشور هشدار داد که وضعیت انگلیس در سایه شیوع کرونا بغرنج تر خواهد شد.
«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس که خود به کرونا مبتلا شده و اکنون در قرنطینه به سر می‌برد، در نامه‌ای خطاب به شهروندان این کشور هشدار داد که وضعیت انگلیس در سایه شیوع کرونا بغرنج‌تر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، جانسون در نامه خود خطاب به شهروندان انگلیسی آورده است که در سایه شرایط کنونی محدودیت‌های بیشتری در این کشور در راه خواهد بود.
در نامه جانسون همچنین تأکید شده است: این مهم است که با شما صادق سخن بگویم و اعلام کنم اوضاع پیش از آنکه بهتر شود، بدتر خواهد شد. به همین خاطر هرچه توصیه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، جان انسان‌های کمتری از بین خواهد رفت و زودتر می‌توانیم به زندگی عادی بازگردیم.
نخست وزیر انگلیس تأکید کرده است: در این شرایط اضطرار ملی از شما می‌خواهم که در خانه بمانید، از سازمان خدمات ملی بهداشت حمایت کنید و جان مردم را نجات دهید.
جانسون دوشنبه هفته گذشته با اعلام وضع اضطراری، مقررات منع رفت و آمد در انگلیس را به اجرا گذاشت.
گفتنی است، نامه هشدار آمیز نخست وزیر انگلیس به مردم درحالی است که در ابتدای شیوع کرونا در انگلیس، جانسون اعلام کرد که با وجود تلفات این بیماری، مدارس و مسابقات ورزشی تعطیل نخواهد شد و در بازدید از یک مرکز درمانی بیماران کرونایی، با همه آن‌ها دست داد.

پاسخ سفیر انگلیس به مقتدا صدر در مورد کرونا و همجنس‌گرایان
«استفان هیکی» سفیر انگلیس در عراق به توییت روز شنبه مقتدا صدر در مورد مصیبت انتشار کرونا و ازدواج همجنس گرایان پاسخ داد.
صدر در توییت تازه خود تاکید کرده بود که یکی از مسایل مصیبت بار که منجر به شیوع «وبای کرونا» شده، قانونگذاری ازدواج های همجنسگرایانه است.
مقتدا صدر رهبر «جریان صدر» و حامی فراکسیون پارلمانی «سائرون» در رشته توییت هایی با عنوان «پیام آسمان درباره کرونا» این ویروس را علیه نشر همجنس گرایی دانسته بود.
وی در این توییت با عنوان «پیام دوم آسمان» نوشته بود: یکی از مسائل مصیبت بار که باعث همه گیری کرونا شده، قانونی شدن ازدواج های همجنس گرایان در غرب است.
صدر از همه کشورهای جهان خواسته بود که این قانون را هرچه زودتر و بدون تعلل به نشانه پشیمانی از گناهان، لغو کنند.
به دنبال انتشار این توییت ساعاتی بعد سفیر انگلیس در بغداد خطاب به صدر نوشت: "بگذارید طبق توصیه پزشکی کار کنیم و قانون همجنس گرایان را تغییر نخواهیم داد"!
استفان هیکی در پاسخ به مقتدا صدر گفت: از شما که با کشورهایی مانند انگلیس در سایت ها و شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کردید، متشکریم؛ ما در این زمان بحرانی نیاز به همکاری و ارتباط بیشتر بین کشورها داریم؛ اما انگلیس قانون خود را در مورد ازدواج برابر (همجنس گراها) که "ما به آن افتخار می کنیم"! تغییر نخواهد داد.
هیکی ادامه داد: در مقابل، بهتر است بر روی توصیه های پزشکی و علمی برای پیروزی در نبرد با کرونا کار کنید!

لندن: قربانیان کرونا در انگلیس کمتر از 20 هزار نفر شوند خیلی خوب عمل کردیم
مدیر سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس گفت اگر قربانیان ویروس کرونا در این کشور کمتر از 20 هزار نفر شوند بسیار خوب عمل کرده‌ایم.
دکتر «استیفن پویس» مدیر سازمان ملی تامین بهداشت و درمان انگلیس گفت که اگر قربانیان ویروس کرونا در انگلیس کمتر از 20 هزار نفر شوند،‌ خیلی خوب عمل کرده‌ایم.
وی که در کنفرانس خبری روزانه درباره شیوع ویروس کرونا در انگلیس صحبت می‌کرد درباره افزایش تخت‌های بیمارستانی برای افزایش احتمالی مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد.

مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه از مرز یکهزار و 500 نفر گذشت
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه از مرز یکهزار و 500 نفر فراتر رفت.
ستاد عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد: با شناسایی 270 مورد جدید از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته، تعداد کل مبتلایان به این ویروس به هزار و 534 نفر رسید. همچنین در شبانه روز گذشته 4 نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار جان باختگان به 9 نفر رسید. در 24 ساعت گذشته با بهبودی 15 نفر، تعداد بهبود یافتگان به 64 نفر رسید. از فردا دوشنبه و با هدف جلوگیری از افزایش شدید شیوع ویروس کرونا، تعطیلی یک هفته‌ای در سراسر روسیه آغاز می‌شود.

بیش از هزار مورد ابتلا در مسکو
شهردار مسکو روز یکشنبه اعلام کرد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این شهر از هزار نفر فراتر رفت و این اپیدمی در پایتخت روسیه وارد مرحله‌ای جدید شد.
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در وبلاگ شخصی خود نوشت: «شرایط شیوع ویروس کرونا در مسکو وارد مرحله‌ای جدید شده است. بیش از یک هزار مورد ابتلا در شهر به ثبت رسیده است. هیچ کس در امان نیست. نمونه شهر‌های تاسف بار ایتالیا، اسپانیا، نیویورک که در آن‌ها ده‌ها و صد‌ها نفر روزانه جان خود را از دست می‌دهند، پیش چشم ماست.»
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بنا بر اعلام مقامات روسیه، تا به این لحظه در مجموع یک هزار و 14 نفر در مسکو به ویروس «کووید-19» مبتلا شده اند که 13 نفر از آن‌ها کودک و 32 نفر نیز سالخورده هستند.
در مجموع، 1534 مورد ابتلا و هشت مورد مرگ در سراسر روسیه ثبت شده است و 64 نفر نیز بهبود یافته اند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه 25 مارس (چهارشنبه گذشته) از مردم خواست در خانه هایشان بمانند و این هفته سر کار نروند.
شهردار مسکو نیز دستور تعطیلی کافه ها، رستوران‌ها و مراکز تجاری به جز فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها را در این شهر از تاریخ 28 مارس (دیروز) تا 5 آوریل (یکشنبه آینده) صادر کرد.
دکتر آناتولی آلستین، از آکادمی علوم نیویورک روز شنبه هشدار داد یک ماه پیش رو، اوج شیوع ویروس کرونا در روسیه خواهد بود.

تدابیر گسترده در مسکو و بستن بسیاری از مراکز عمومی
مقامات روسیه همزمان با تشدید تدابیر اتخاذ شده برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در مسکو، دستور تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌ها را صادر کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، علاوه بر این پارک‌های بزرگ مسکو نیز به مدت یک هفته بسته شدند.
اریج محمد خبرنگار شبکه در مسکو در گزارشی از سطح شهر مسکو به ورودی یکی از پارک‌های بزرگ این شهر اشاره کرد که به دستور مقامات شهر بسته شده است. وی در ادامه همراه با پخش تصاویری از سطح شهر به خلوت شدن خیابان‌ها و کاهش تردد شهروندان اشاره کرد و افزود: عبور و مرور در خیابان‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است و شهروندان بر اساس دستور مقامات ترجیح می‌دهند در منزل بمانند. خودرو‌های ویژه نیز خیابان‌های شهر را ضدعفونی می‌کنند.
یکی از شهروندان می‌گوید: اتخاذ تدابیر پیشگیرانه همیشه خوب است و صرفا نباید به دوره شیوع بیماری‌ها محدود شود هر چند این روز‌ها به تدابیر ویژه‌ای نیاز دارد. برخی افراد به شدت دچار ترس هیستریک شده اند که من با آن‌ها موافق نیستم. مردم تا حد امکان باید آرامش خود را حفظ کنند.
دیگر شهروند روس گفت: حضور مردم در خیابان‌ها کاهش پیدا کرده است که اتفاق بسیار خوبی است.
خبرنگار در ادامه با اشاره به بسته شدن بسیاری از مغازه‌ها گفت: بسیاری از خدمات از طریق اینترنت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. مقامات مسکو حتی به مردم توصیه کرده اند از رفتن به مراکز دینی خودداری کنند تا از هرگونه تجمع جلوگیری شود.

تهیه دارویی بر ضد ویروس بر پایه داروی ضد مالاریا
روسیه اعلام کرد بر مبنای داروی مِفلوکین که یک شیمیوپروفیلاکسی بر ضد بیماری مالاریاست، دارویی برای درمان بیمارانی که از بیماری کرونا رنج می‌برند، تهیه کرده است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی از مسکو، روسیه اعلام کرد بر مبنای داروی مِفلوکین که یک شیمیوپروفیلاکسی بر ضد بیماری مالاریاست، دارویی برای درمان بیمارانی که از بیماری کووید-19 ناشی از ویروس جدید کرونا رنج می‌برند، تهیه کرده است.
آژانس فدرال زیست پزشکی روسیه اعلام کرد، این دارو مانع تکثیر ویروس در سلول‌ها می‌شود و در نتیجه فرآیند التهابی ناشی از ویروس را متوقف می‌کند.
ورونیکا سکوورتسووا رئیس آژانس فدرال زیست پزشکی روسیه اعلام کرد برای رسیدن به تأثیر دلخواه، مفلوکین باید با آنتی بیوتیک‌ها همراه شود و بدین ترتیب امکان افزایش تمرکز عامل‌های ضد ویروس در پلاسمای خون و ریه‌ها فراهم می‌شود.
وی افزود: «این کار درمان مؤثر بیماران را که در درجات مختلف به ویروس کرونا آلوده شدند، تضمین خواهد کرد.»
روسیه به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس، ورود اتباع خارجی را ممنوع و همه پرواز‌های بین الملی را لغو کرد.
مقامات روسیه همچنین قصد دارند تردد را در داخل کشور ممنوع کنند.

 کرونا موارد مرگ ناشی از کرونا در هلند به 132 نفر رسید
به گزارش خبرگزاری رویترز، تعداد افراد آلوده به کرونا در هلند به میزان 1104 نفر افزایش یافت و به مجموع 10866 نفر رسید و شمار جان باختگان نیز در این کشور 132 نفر ثبت شده است.
 
شمار مبتلایان در نروژ از مرز 4100 نفر فراتر رفت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در نروژ با 257 نفر افزایش به 4102 نفر رسید.

شمار مبتلایان به کرونا در دانمارک به حدود 2400 نفر افزایش یافت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت دانمارک اعلام کرد با ابتلای 196 نفر دیگر به ویروس کرونا، مجموع مبتلایان در این کشور به 2395 نفر افزایش یافت.

سوئد / افزایش شمار مبتلایان به 3700 نفر
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: مسئولان وزارت بهداشت سوئد اعلام کردند شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور 253 مورد دیگر افزایش یافت و به 3700 نفر رسید.

شما مبتلایان به کرونا در اتریش از مرز هشت هزار نفر گذشت
براساس آمار روز یکشنبه وزارت بهداشت اتریش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به هشت هزار و دویست و هشتاد نفر رسیده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از وین؛ طی بیست و چهار ساعت گذشته پانصد و هشتاد و سه نفر به این ویروس مبتلا شده اند و شصت و هشت نفر نیز براثر ابتلا به این ویروس جان باختند.
وزارت بهداشت اتریش اعلام کرد حدود 10 میلیون جفت دستکش پزشکی از مالزی به اتریش ارسال شده است. این دستکش‌ها برای بیمارستان‌ها؛ مراکز پزشکی و خانه‌های سالمندان ارسال می‌شود.
کارل هابسبورگ نوه امپراتور سابق اتریش که هفتاد و سه سال دارد و مبتلا به ویروس کرونا بود امروز پس از سه هفته به رسانه‌های این کشور اعلام کرد سلامتی خود را بدست آورده است و می‌تواند با فرزندش دیدار کند.

اختلاف کشور‌های اتحادیه درباره مقابله با شیوع کرونا
همزمان با ادامه سریع شیوع ویروس کرونا در جهان از جمله قاره اروپا، کشور‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با شیوع آن دچار اختلاف شده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 650 هزار نفر گذشته است، کشور‌های اروپایی درباره چگونگی مقابله با شیوع این ویروس دچار اختلاف شده اند و تلاش می‌کنند جلوی گسترش انتشار آن را بگیرند.
زینب عزیر گزارشگر المنار با اشاره به این که اوضاع قاره اروپا در پی شیوع ویروس کرونا رو به وخامت بیشتر می‌رود افزود: اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه بیشترین خسارت را از شیوع این ویروس متحمل شده اند. در این اوضاع اسفبار، 9 کشور اروپایی از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا خواستار اختصاص اعتبار مشترک برای مقابله با این ویروس شدند که آلمان با آن مخالفت کرد. در این حال جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا به اتحادیه اروپا ده روز مهلت داد راه حلی برای اوضاع وخیم همه کشور‌های اتحادیه پیدا کند. وی و همتای اسپانیایی وی از پیش نویس پیشنهادات شورای اروپا انتقاد کردند و آن را ناکافی و ناامیدکننده دانستند.
سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا گفت: امیدوارم قبل از آن که دیر شود، همه، خطری را که اروپا با آن روبروست درک کنند. در خصوص منافع مشترک باید همبستگی وجود داشته باشد.
در ادامه گزارش آمده است: در حالی که ایتالیا آمار جدیدی از قربانیان کرونا را به ثبت رساند و حدود یک هزار نفر در این کشور طی 24 ساعت گذشته جان خود را از دست دادند، کارشناسان مرکز بهداشت ملی این کشور پیش بینی کردند شیوع این ویروس در روز‌های آینده به اوج خود برسد، اما در همین حال از کاهش سرعت شیوع آن خبر دادند.
گزارشگر با اشاره به اوضاع فرانسه در پی شیوع ویروس کرونا گفت: فرانسه هم وضع بهتری ندارد. رئیس اتحادیه بیمارستان‌های این کشور هشدار داد در صورتی که بیمارستان‌ها برای مقابله با این بیماری به حال خود رها شوند و از آن‌ها حمایت نشود فاجعه بزرگی به وقوع خواهد پیوست. وی افزود افزایش مبتلایان به این بیماری باعث خواهد شد بیمارستان‌های پاریس و اطراف آن تا 48 ساعت آینده دیگر قادر به پذیرش بیماران بیشتر نباشند.

کرونا، آینده اتحادیه اروپا را به خطر انداخته است
شبکه الجزیره گزارش داد: همبستگی ضعیف بین کشور‌های اروپایی در برابر چالش شیوع ویروس کرونا، آینده اتحادیه اروپا را با تردید همراه کرده است.
ورزولا فون دِرلایِن، رئیس کمیسیون اروپا درباره پیامد‌های بحران کرونا بر همبستگی بین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد. فون درلاین بحران فعلی را فرصتی دانست تا اروپا بار دیگر خودش را کشف کند. از سوی دیگر، جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا هشدار داد اگر اتحادیه اروپا نتواند در سطح چالش فعلی عمل کند، ممکن است مشروعیت خود را نزد شهروندان کشور‌های عضو این اتحادیه از دست بدهد. لوییجی دیمایو وزیر امور خارجه ایتالیا هم ضعف همبستگی کشور‌های اروپایی با کشورش در مقابله با شیوع ویروس کرونا، انتقاد و درباره آینده وحدت اروپا ابراز تردید کرد. دیمایو گفت دولت ایتالیا با دو بحران بهداشتی و اقتصادی روبروست که برای عبور از آن‌ها به کمک اروپایی‌ها نیاز دارد.
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای کمک به ایتالیا اعلام آمادگی کرد و خواستار همبستگی بین کشور‌های اتحادیه اروپا باشد.

افزایش مناطق تحت قرنطینه در پنج استان ترکیه
رسانه‌های ترکیه از قرنطینه شدن حدود بیست روستا و قصبه در پنج استان این کشور خبر دادند.
روستای یوکارحاجی کوی از توابع شهرستان چکرک از استان یوزگات، روستای کاینارجا از توابع شهرستان کولونجاک استان مالاتیا، سه روستا از توابع شهرستان‌های گمیک و باشکاله استان وان، سه روستا در استان تونجلی و افزایش سه روستا به مناطق تحت قرنطینه در استان ریزه از مناطقی هستند که مقررات قرنطینه کرونایی در حال اجراست.
بنا بر اعلام روزنامه سوزجو چاپ ترکیه منشآ انتقال کرونا ویروس به استان‌های وان، تونجلی و مالاتیا توسط افراد ناقلی بوده که از استانبول به این مناطق رفته اند.
گفتنی است در چارچوب تدابیر کرونایی دولت ترکیه مقررات قرنطینه‌ای بین سی استان این کشور را از دیروز آغاز کرده است.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اروپا شمار مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند ویروس کرونا در این کشور ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست شیوع ویروس کرونا کرونا مبتلا شده نخست وزیر ایتالیا الجزیره گزارش گزارش خبرگزاری نخست وزیر انگلیس کشور های اتحادیه ابتلا به کووید 19 مقابله با کرونا کرونا در انگلیس روسیه اعلام شبکه تلویزیونی بر اثر ابتلا شیوع این ویروس برای مقابله کرونا در روسیه مقابله با شیوع اتحادیه اروپا آمار مبتلایان مبتلا شده اند وزارت بهداشت داد مبتلایان همجنس گرایان بیمارستان ها افزایش یافت جان باختگان تر خواهد شد ساعت گذشته شرق فرانسه شیوع کرونا رئیس جمهور مورد ابتلا نفر افزایش تازه ترین روز گذشته مقتدا صدر خیابان ها 20 هزار بین کشور نفر رسید تعداد کل سی ان ان بر اساس دو هفته نامه ای خانه ها پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است

وزیر دفاع فرانسه می‌گوید جمهوری اسلامی ایران به یک «چالش امنیتی برای اروپا» تبدیل شده است، با این حال فرانسه قصد ندارد با ایران وارد درگیری نظامی شود.

به گزارش انتخاب، سباستین لکورنو در گفت‌وگویی که روز یکشنبه دوم اردیبهشت در روزنامه «لوپاریزین» منتشر شد، به حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، تنش‌ها در خاورمیانه و نقش فرانسه در این میان پرداخت.

او مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران «ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه» را در دستور کار خود قرار داده است و پاریس چنین رویکردی را محکوم می‌کند.

لکورنو گفت: «ایران نه تنها برای اسرائیل و کشور‌های منطقه، بلکه برای اروپا نیز یک چالش امنیتی است».

وزیر دفاع فرانسه افزود که این کشور در خاورمیانه منافع دریایی دارد و به همین دلیل، ناوچه‌های فرانسوی از کشتی‌های تجاری که به‌طور بالقوه هدف حمله حوثی‌ها قرار می‌گیرند، محافظت می‌کنند.

لکورنو درباره دیگر مصادیق چالش‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران برای اروپا مدعی شد که «این کشور در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود است که خطر گسترش سلاح‌های هسته‌ای را به همراه دارد، و به روسیه به ویژه از طریق ارسال پهپاد‌های شاهد، در جنگ علیه اوکراین کمک می‌کند».

لکورنو دوشنبه هفته گذشته در نامه‌ای خطاب به یکی از نمایندگان حزب چپ رادیکال فرانسه در پارلمان نوشت که رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی توسط فرانسه «با رعایت قانون اساسی فرانسه و قوانین بین‌المللی» انجام شد.

پیش از آن، برخی نمایندگان فرانسوی، «انگیزه‌ها، اهداف و شیوه‌های اقدام نیرو‌های فرانسوی» برای مقابله با حمله تهران علیه اسرائیل را زیر سوال برده بودند.

اما وزیر دفاع فرانسه تاکید کرده که «این اقدام به محدود کردن خطر تشدید تنش در منطقه کمک کرد و از آنجایی که به ویژه با توافق مقامات اردن انجام شد، کاملاً مطابق با قوانین بین‌المللی بود.»

فرانسه در اردن حضور نظامی دارد و پیشتر نیز در ائتلاف به رهبری آمریکا علیه تروریسم در منطقه مشارکت داشته است.

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید