Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از غربالگری 212 هزار نفر از جمعیت دو شهرستان شاهرود و میامی در قالب  طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا ویروس خبر داد.

دکتر رضا چمن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون 82 درصد از جمعیت تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود غربالگری شدند.

وی با اشاره به شمار مبتلایان قطعی در شاهرود خاطرنشان کردک شمار مبتلایان قطعی در بشاهرود به 359 نفر رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بهبودی 79 درصدی مبتلایان قطعی در شاهرود خبر داد و گفت: تاکنون 238 نفر از 359 مبتلای قطعی شاهرود بهبودی و سلامت خود را بازیافته و مرخص شدند.

وی با اشاره به غربالگری 82 درصدی جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه اضافه کرد: با تلاش همکاران ما تاکنون 86 درصد از کسانی که اطلاعات سامانه خود ارزیابی (salamat.gov.ir) را تکمیل کرده اند پیگیری فعال شدند. ضمن اینکه میزان پیگیری فعال مبتلایان به کروناویروس نیز بالغ بر 92 درصد بوده است.

دکتر چمن بر ضرورت تداوم سیاست در خانه ماندن تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود مردم همچنان با پرهیز از هر گونه دید و بازدید و مسافرت به کنترل کووید19 کمک کنند.

این متخصص همگیری همچنین بر لزوم رعایت اصول خود مراقبتی و کنترل تماس‌ها در منزل و بالاخص در ارتباط با سالمندان و کسانی که بیماری های مزمن زمینه ای دارند تأکید ویژه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علوم پزشکی شاهرود کروناویروس در خانه بمانیم شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمود شهامت در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج افزود: روزانه ۳ نفر در استان به شکل میانگین به سرطان مبتلا می‌شود. وی ادامه داد: تغذیه، محوری‌ترین مسئله در بحث سرطان است. شهامت با تاکید بر نظارت بر تولید محصولات غذایی، گفت: مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: چرا در بخش سلامت فقط دانشگاه علوم پزشکی محور است و باید دید نقش سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها به چه شکل است؟ شهامت تصریح کرد: نقش جهاد کشاورزی ما و بخش‌های متولی در سلامت غذایی چگونه است؟. شهامت خواستار تشکیل کارگروهی در محور سلامت شد و ادامه داد: کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع برطرف شود. شهامت با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات معوقات کارکنان بیمارستان‌ها، گفت: در بخش کارانه‌ها و معوقات بروزرسانی از مواردی است که هدفگذاری شد.

دیگر خبرها

  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • افزایش چشمگیر آمار سرطان در استان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل