Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@08:04:54 GMT

اماکن گردشگری و تاریخی استان کرمانشاه تعطیل است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۸۵۲۸

اماکن گردشگری و تاریخی استان کرمانشاه تعطیل است

«امید قادری» روز یکشنبه به ایرنا افزود: این ممنوعیت و تعطیلی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح استان و با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان، برای حفظ سلامت شهرندان است.

به گفته او، در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین و همچنین سایر روزها در راستای اجرای طرح جداسازی اجتماعی تمامی اماکن تحت نظارت شامل محوطه جهانی بیستون و پارک جنگلی آن، محوطه تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکایای معاون الملک و بیگلربیگی، سراب نیلوفر، مجموعه غار قوری قلعه، موزه ها و تمامی محوطه های تاریخی استان، مناطق نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری، حاشیه سدها، مجتمع های گردشگری، مراکز اقامتی و اقامتگاهای بوم گردی، رستوران های بین راهی و کلیه تاسیسات گردشگری تعطیل بوده و ورود به این اماکن ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، همچنین یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و تیم های بازرسی معاونت گردشگری استان ضمن نظارت جدی مستمر مانع هرگونه حضور و ورودی خواهند شد.

او از مردم خواست برای حفاظت از سلامت خود و سایر هموطنان از مراجعه به این اماکن جدا خودداری نمایند.

قادری اظهار امیدواری کرد که در این ایام که حفظ همدلی و همراهی با دستورات و توصیه‌های وزارت بهداشت یک اصل ضروری برای حافظت از جان هموطنان و عزیزانمان است در خانه بمانیم و به قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس کمک نماییم.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست ۶ نفر آمار مبتلایان این استان به ۲۱۳ نفر رسید که ۲۷ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز یکشنبه ( ۱۰ فروردین) در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۱۴۷ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۸۵ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۳۵ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا کرمانشاه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرمانشاه کرونا ویروس کرونا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۷ میلیون مسافران نورزی از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید بیش از ۷ میلیون بازدید نورزوی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری شیراز با اعلام این خبر افزود: تاکنون بیش از ۹۰۹ هزار و ۹۹۵ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

 وی با بیان اینکه این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروز، ۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از تمامی اماکن تاریخی فرهنگی این استان گرفته شده است، افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۸۷ هزار و ۶۸۴ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۹۶ هزار و ۴۲۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۵۱ هزار و ۱۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: در روز گذشته نیز بیش از ۳۵ هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است. همچنین دیروز ۳۴ هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با ۸۴ درصد افزایش همراه بوده است.

وی هم چنین گفت: بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیز به ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر رسید که نسبت به سال گذشته در چنین روزی با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است.

ثابت اقلیدی در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۷ نفر شب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۱۳ میلیون و ۷۳۶هزار و ۶۷ مورد ثبت شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری دهلران بازدید کردند
  • حافظیه و تخت‌جمشید در صدر پربازدیدترین اماکن گردشگری قرار دارند
  • بازدید بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی استان فارس
  • بازدید بیش از ۷ میلیون مسافران نورزی از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • بازدید بیش از ۴ میلیون مسافر از اماکن مذهبی و تاریخی فارس
  • بازدید بیش از ۴میلیون مسافر نوروزی از فارس
  • بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری مهاباد به بیش از ۸۰ هزار نفر رسید
  • بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی و گردشگری خراسان شمالی