تکذیب مخالفت صدا و سیما با پخش آنلاین ادوات موسیقی
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۸۶۰۹
به گزارش ایسنا، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: تا این لحظه هیچ منع و محدودیتی برای پخش موسیقی به صورت زنده به معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ابلاغ نشده است، البته ما بسیاری از موارد را رعایت میکنیم و تصاویری که از کنسرتها در دو شب گذشته مشاهده شده گویای شرایطی است که براساس آن میتوان کنسرتها را نمایش داد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شب گذشته به لحاظ فنی با مشکلی روبه رو نبودیم، اما پهنای باند اینترنت کشور پاسخگوی این حجم از استقبال نبود، گفت: تنها درخواست ما از وزارت ارتباطات این است که برای افزایش پهنای باند اپراتورها همکاری کنند تا شهروندان بیشتری بتوانند تماشاگر این کنسرتها باشند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: به نظرم بهتر است به جای حاشیهپردازی شرایطی مهیا شود که شهروندان بتوانند در شرایط فعلی در خانه بمانند و از پخش کنسرتهای آنلاین استفاده کنند، البته بیشک چون برای اولین بار این اتفاق در حال وقوع است ضعفهایی هم در پخش وجود دارد.
جوادی یگانه با اشاره به استقبال چشمگیر شهروندان از پخش کنسرتهای آنلاین افزود: در تلاشیم تا کیفیت زیرساختهای موجود را ارتقا دهیم، شب گذشته بیش از ۵ میلیون نفر به صورت متغیر و ٧٠٠ هزار نفر به صورت ثابت از ابتدا و تا انتهای از طریق سایت تیوا و پلتفرمهای مختلف تماشاگر این کنسرت بودند که این یک تجربه فوق العاده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، انجمن صنفی شرکتهای نمایش ویدیوی آنلاین (VOD و IPTV) با انتشار بیانیه از ایجاد فضای برای پخش موسیقی زنده تشکر کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است:«انجمن صنفی شرکت های نمایش ویدیوی آنلاین بخاطر این اقدام شایسته از سازمان صداوسیما و همچنین سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر صمیمانه تقدیر و تشکر نموده و امیدوار است از این دست اقدامات نیز همواره ادامه یابد. چرا که با این اقدامات این دست رسانه ملیست که در فضای مجازی توسعه خواهد یافت. در طی دو روز گذشته که کنسرت موسیقی زنده به همت شهرداری تهران از برج میلاد توسط سرویس های دارای مجوز ساترا پخش شد بیش از ۵ میلیون نفر مردم ایران آن را مشاهده کردند. بازخوردهای مختلفی که دریافت شد حاکی از رضایت مردم از این تصمیم بود. لذا ما نیز همچون کادر خدوم پزشکی و درمانی در کشور کنار مردم بوده و هستیم و تلاش میکنیم لبخند رضایت بر صورت تکتک مردم ایران بنشیند.»
منبع: الف
کلیدواژه: امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقیهای بی سر و ته تمام میشود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کسری حاجیزاده خواننده، آهنگساز، تهیه کننده، مدیر هنری و مدیر شرکت فرهنگی و هنری «نوای هنر آرنا» است. وی از کودکی شروع به آموزش موسیقی و پیانو کرد و پس از یادگیری و اجرای چندین کنسرت هنرجویی علاقهمند به آواز شد. پس از فراگیری آواز کلاسیک و پاپ به عضویت گروه کُر و ارکستر «آوای شفق» درآمد و در چندین کنسرت در تالار وحدت، تالار اندیشه، سالن محک، ایوان شمس و … حضور داشت.
او همچنین به عنوان مدیر هنری سابقه همکاری با شبکههای مختلف تلویزیونی و همچنین برنامه تلویزیونی «باهمستان موسیقی» را دارد و در تولید و انتشار چندین هزار قطعه موسیقی به عنوان مدیر تولید و مدیر پخش نقش بسزایی داشته است. با این هنرمند گفتوگویی انجام دادیم از نظرتان میگذرد:
کمی درباره مشکلات گروه کُر در ایران صحبت کنید.
مشکلاتی که درباره هنر در ایران وجود دارد فقط مختص به گروههای کُر نیست ولی بیشترین مشکلات مختص گروههای کر و ارکسترها است. مگر میشود از هیچ سمت حمایتی از این گروهها نشود؟ آنقدر بی تفاوتی به گروههای کُر و ارکسترها شده است که بیشتر آنها تعطیل شدهاند و دیگر کسی تمایل به همکاری ندارد و ترجیح میدهند یا در گروههای پاپ فعالیت کنند یا به کارهای غیر از موسیقی بپردازند. متاسفانه نه حمایت از سوی ارگانی صورت میگیرد و نه اطلاع رسانی درستی از این گروهها میشود در نتیجه انگیزهای برای اعضای این گروهها نمیماند.
مخاطب امروز با کنسرتهای گروه کُر ارتباط برقرار میکند؟
مخاطب امروز پذیرای چیزی است که آن را ببیند. وقتی کسی غذایی را نه هرگز دیده و نه هرگز خورده معلوم است که پذیرای آن نمیشود. تمام تبلیغات، تمام سالنها و تمامی رسانهها تمایل زیادی برای نشان دادن این گروهها ندارند، چون سالهای سال است که فقط به موسیقی پاپ اهمیت داده شده و درآمد بالایی از این راه دارند. انگار موسیقی پاپ انحصار موسیقی ایران شده است. نه فقط گروههای کر بلکه ما در چند سال اخیر تبلیغاتی از اجراهای سنتی، گروههای بانوان و دیگر گروهها هم نمیبینیم.
چه مخاطبانی جذب این کنسرتها میشود؟
متاسفانه الان مخاطبانی که عاشقانه این فضا را دوست دارند یا از قدیم با این گروهها آشنا بودند فقط مخاطب این کنسرتها هستند. مشکل ما ریشهای است و زمان میبرد تا حل شود. آموزشهایی که در فضای مجازی داده میشود به این مشکلات دامن زده است. بیشتر اساتیدی که واقعا سواد بالایی در موسیقی دارند بیکار نشسته اند تا عدهای با آموزشهای تجربی بدون اصول این مشکلات را بیشتر کنند.
در کشورهای دیگر به چه صورت است؟
بر خلاف ایران در کشورهای اروپای غربی از دوران رنسانس با این فضا آشنایی دارند و در کلیساها گروههای کر فعالیت داشتند و آوازهای مذهبی اجرا میکردند و در دوران باروک به اوج خودش رسید. علاوه بر آن وقتی از دوران کودکی در مدارس موسیقی تدریس میشود همه افراد گوش موسیقیایی دارند و درست را از غلط به راحتی تشخیص میدهند. برای همین است که خوانندگان آنها همه بسیار کوک و ژوست اجرا میکنند، چون مردم به راحتی فالش خواندن خواننده را متوجه میشوند. علاوه بر تمامی این جریانات مردم تصمیم میگیرند که چه نوع موسیقی را گوش دهند نه اینکه برای آنها تصمیم گرفته شود.
آیا ارکستر و گروه کر در ایران با شکست مواجه شده است؟
هنر همیشه راه خودش را پیدا میکند و یک زمانی تاریخ انقضای این موسیقیهای بی سر و ته هم تمام میشود، اما با سیاستهای گرفته شده در ارتباط با ارکسترها و گروههای کر فعلا دچار یک خفقان بزرگی شدیم که امیدوارم به زودی با حمایت مسئولین از این بحران بزرگ عبور کنیم.
انتهای پیام/