Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@12:58:05 GMT

افزایش بارش‌ها در خراسان رضوی از امروز

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۸۶۳۶

افزایش بارش‌ها در خراسان رضوی از امروز

ایسنا/خراسان رضوی  هواشناسی خراسان رضوی‌ با صدور اخطاریه‌ای از تقویت و تشدید فعالیت سامانه بارشی فعال بر روی استان از امروز تا روز چهارشنبه، ۱۳ فروردین خبر داد.

در اخطاریه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی آمده است که از امروز یکشنبه، ۱۰فروردین ماه، بارش شدید باران همراه با رعدوبرق و بارش تگرگ در برخی از نقاط و همچنین وزش باد شدید لحظه‌ای و احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها را در  اکثر نقاط استان خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس این اخطاریه بارش‌های امروز  اکثر نقاط خراسان به‌ویژه نیمه‌جنوبی را در بر خواهد گرفت.بیشترین حجم بارش برای شهرستان‌ها و توابع از جمله فریمان، تربت حیدریه، ریوش، کاشمر، جغتای، بردسکن، کاخک گناباد، بجستان، گناباد، خواف، نیشابور (به ویژه نواحی شرقی) و مشهد (به ویژه غرب و جنوب غرب)پیش‌بینی شده است و همچنین بارش در این نواحی بین 15 تا 25 میلیمتر (حداکثر بارندگی به‌صورت محلی در برخی از نقاط تا 35 میلیمتر) خواهد بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود روز دوشنبه، ۱۱ فروردین بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع درگز، قوچان، کلات، چناران، فریمان، صالح آباد، ارتفاعات بینالود، بردسکن، کاشمر، ریوش خواهد بود و در این نواحی بارش بین 10 تا 20 میلیمتر(حداکثر بارندگی به‌صورت محلی در برخی از نقاط تا 25 میلیمتر) باشد.

براساس این اخطاریه از روز سه شنبه، ۱۲فروردین بیشترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع کلات، سرخس (بویژه نواحی جنوبی)، فریمان، تربت حیدریه، تربت جام (بویژه شمال غرب) و درگز است و در این نواحی بارش بین 10 تا 20 میلیمتر(حداکثر بارندگی بصورت محلی در برخی از نقاط تا 30 میلیمتر)خواهد بود.

در ادامه این اخطاریه آمده است که این بارش‌ها در روز چهارشنبه، ۱۳فروردین پایان خواهد یافت و همچنین تاکید شده که به دلیل فعالیت این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها، وزش باد شدید، لغزندگی معابر و محورها، تشکیل مه و کاهش میدان دید، اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان وجود دارد.از این رو لازم است که از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌هاو صعود به ارتفاعات جلوگیری شود. همچنین در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم صورت گیرد و از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي برخی از نقاط خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط نیز خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین ناپایداری‌های جوی در استان کرمان به‌صورت افزایش ابر، بارش باران در مناطق مستعد استان تداوم دارد و این سامانه بارشی در جنوب کشور تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین، ادامه خواهد داشت

پنجشنبه ۳۰ فروردین در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

در بعد از ظهر جمعه، ۳۱ فروردین در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعد از ظهر شنبه (اول اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

همچنین آسمان تهران امروز ۲۹ فروردین صاف تا کمی ابری خواهد بود در بعضی ساعات‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد داشت و در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6080486

دیگر خبرها

  • هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بارش‌های رگباری نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور
  • افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای آسمان لرستان