Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@21:33:55 GMT

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۱۴۳۸ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۸۶۷۸

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۱۴۳۸ نفر رسید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علی‌اصغر انجیدنی افزود: ۸۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر در این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۸۶ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با ۱۲۲ نفر در رده‌ بعدی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعداد مبتلایان مبتلا به ویروس کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه نیز به ترتیب ۱۰۷ و ۱۰۲ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم تاکنون ۵۰ مبتلا به کرونا داشته است.

دکتر انجیدنی افزود: از ۳۰ بهمن ماه پارسال تا دهم فروردین ماه امسال پنج هزار و ۹۶۴ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که چهار هزار و ۲۱۹ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

وی ادامه داد: سه هزار و ۷۹۷ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۲ هزار و ۴۹۶ نفر آنان بهبود یافته و به منزل بازگشته‌اند.

وی تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی را که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده است ۲۰۷ تن اعلام کرد و گفت: ۱۴۳ تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۲۲ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و ۱۲ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند، همچنین حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی در سبزوار ۱۳ فوتی، گناباد ۹ فوتی و تربت‌حیدریه ۸ فوتی بر اثر کرونا ثبت کرده اند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خراسان رضوی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشکده علوم پزشکی زیرپوشش دانشگاه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس دانشگاه در این خصوص گفت: با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه‌های داخلی- جراحی و سلامت جامعه و همچنین پتانسیل‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، شورای آموزش علوم پایۀ پزشکی، بهداشت و تخصصی با تاسیس این دو رشته موافقت کرد.

 حسین ابراهیمی‌پور افزود: امیدواریم با تاسیس این رشته‌ها، شاهد تربیت پرستاران متخصص و کارآمد در این زمینه‌ها باشیم و بتوانیم خدمات تخصصی‌تر و با کیفیت‌تری در سطح شهرستان به مردم ارائه دهیم.

وی با اشاره به این‌که تاسیس این دو رشتۀ جدید، گامی مهم در جهت ارتقاء سطح آموزش پرستاری در این دانشگاه و منطقه خواهد بود، گفت: در حال حاضر حدود هزار دانشجو در ۱۸ رشته در چهار دانشکدۀ این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه
  • موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • کسب رتبه الف توسط چهار مجله پژوهشی دانشگاه کردستان
  • خراسان رضوی صاحب ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور
  • ۶ رتبه برتر اهدای عضو در کشور به خراسان رضوی تعلق گرفت