Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه«امید قادری» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه گفت : این ممنوعیت و تعطیلی در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح استان و با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان، برای حفظ سلامت شهرندان است.

 او،گفت : در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین و همچنین سایر روز‌ها در راستای اجرای طرح جداسازی اجتماعی تمامی اماکن تحت نظارت شامل محوطه جهانی بیستون و پارک جنگلی آن، محوطه تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکایای معاون الملک و بیگلربیگی، سراب نیلوفر، مجموعه غار قوری قلعه، موزه‌ها و تمامی محوطه‌های تاریخی استان، مناطق نمونه گردشگری و روستا‌های هدف گردشگری، حاشیه سدها، مجتمع‌های گردشگری، مراکز اقامتی و اقامتگا‌های بوم گردی، رستوران‌های بین راهی و کلیه تاسیسات گردشگری تعطیل بوده و ورود به این اماکن ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او،گفت: همچنین یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و تیم‌های بازرسی معاونت گردشگری استان ضمن نظارت جدی مستمر مانع هرگونه حضور و ورودی خواهند شد.

او از مردم خواست برای حفاظت از سلامت خود و سایر هموطنان از مراجعه به این اماکن جدا خودداری نمایند.

 

 

انتهای پیام/د

قادری اظهار امیدواری کرد که در این ایام که حفظ همدلی و همراهی با دستورات و توصیه‌های وزارت بهداشت یک اصل ضروری برای حافظت از جان هموطنان و عزیزانمان است در خانه بمانیم و به قطع زنجیره شیوع کرونا ویروس کمک نماییم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اماکن تاریخی گردشگران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی استان فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید بیش از ۹۰۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن مذهبی، تاریخی و فرهنگی و طبیعی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ هشتم فروردین‌_ اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۰۹ هزار و ۹۹۵ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید داشتند.

وی با بیان اینکه این بازدیدها از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا روز گذشته هفتم فروردین از تمام اماکن تاریخی فرهنگی این استان گرفته شده است، افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۸۷ هزار و ۶۸۴ نفر بازدید کننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۹۶ هزار و ۴۲۳ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۵۱ هزار و ۱۹۹ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اضافه کرد: در روز گذشته نیز بیش از ۳۵ هزار نفر از مجموعه فرهنگی حافظ دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است، همچنین دیروز ۳۴ هزار نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید دیدن کردند که این رقم نسبت به بازدید سال گذشته با ۸۴ درصد افزایش همراه بوده است.

ثابت‌اقلیدی ادامه داد: بازدید دیروز مسافران نوروزی از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی نیز به ۲۱ هزار و ۴۴۹ نفر رسید که نسبت به سال گذشته در چنین روزی با ۱۴ درصد افزایش همراه بوده است.

وی در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و افزود: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۷ نفر شب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خاطر نشان کرد: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۱۳ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۶۷ مورد ثبت شده است.

کد خبر 739660

دیگر خبرها

  • بیش از پانصدهزارنفر از اماکن تاریخی و گردشگری همدان بازدید کردند
  • بازدید ۴۶۶ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی لرستان
  • «فلک‌الافلاک» و «بیشه» در صدر بازدید گردشگران نوروزی لرستان
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • ۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری دهلران بازدید کردند
  • بازدید بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی استان فارس
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • ۳۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی البرز به مسافران‌نوروزی خدمات ارائه می دهند
  • بازدید بیش از ۴ میلیون مسافر از اماکن مذهبی و تاریخی فارس