Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@00:42:10 GMT

ترکیه برای سومین بار آب شهر الحسکه را قطع کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۸۹۰۹

ترکیه برای سومین بار آب شهر الحسکه را قطع کرد

به گزارش شبکه خبری المیادین، «محمود العکله» رییس اداره آب الحسکه گفت: هیچ منبع جایگزینی برای تامین آب الحسکه و مناطق اطراف وجود ندارد و همان ایستگاه پمپاژ آب «علوک» است.

طبق این گزارش، ارتش ترکیه و گروه های تروریستی تحت امرش برای سومین بار فعالیت ایستگاه پمپاژ آب علوک در حومه شرقی راس العین را مسدود کردند، این اقدام باعث قطعی آب بیش از یک میلیون نفر از ساکنان الحسکه و شهرک های تل تمر، الهول و اب راسین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العکله افزود، ارتش ترکیه و مزدوران وابسته به آن، کمتر از دو روز از آغاز مجدد کار ایستگاه پمپاژ علوک، دوباره آن را قطع کردند.

وی گفت: روسیه با ترک ها توافق کردند که  ایستگاه پمپاژ علوک فعالیتش را از سر بگیرد اما ترک ها دوباره آن را قطع کردند.

این مقام سوری، اقدام ترکیه را در شرایط کنونی و نیاز ساکنان این منطقه به آب برای رعایت بهداشت و نظافت جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، جنایت جنگی خواند.

این ایستگاه پمپاژ آب در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه قرار دارد و منبع اصلی تأمین آب شرب الحسکه و تمام محله های مسکونی واقع در امتداد خط پمپاژ آب از العلوک تا ایستگاه پمپاژ آب حمه واقع در غرب شهر حسکه به شمار می رود.

این در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه‌شنبه گذشته با انتقاد نیز از اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی شهر الحسکه، تأکید کرد که این اقدام، زندگی حدود نیم میلیون سوری را در شرایطی که دنیا با ویروس کرونا مقابله می‌کند، به خطر می‌اندازد.

قطعی آب الحسکه و مناطق اطراف آن در حالی است که مردم این مناطق، برای مقابله با ویروس کرونا که همه کشورهای جهان و بتازگی سوریه را نیز درگیر کرده، برای مبارزه با این ویروس نیاز به آب و شست وشوی مرتب دست‌های خود دارند.

310 310

کد خبر 1370501

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوریه ترکیه ایستگاه پمپاژ آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: معجونی برای کنترل ویروس در بدن (فیلم) راهکار‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن (موشن‌گرافی) آیا واکسن برای کرونا و ویروس های تنفسی کافی است؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • برپایی ایستگاه شکرانه اقتدار در گچساران
  • قدردانی مردم ترکیه از ایران در پی تنبیه رژیم اسرائیل
  • تکمیل طرح پمپاژ دایجوند با تزریق ۷۰ میلیارد ریال اعتبار
  • پایداری آب شرب شهر کنارک