Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان مرکز استان کردستان گفت: در رسانه‌ها و شبکه‌های معاند نظام عنوان شده که تعدادی از زندانیان متواری زندان سقز عضو گروهک‌های ضدانقلاب بوده‌اند که این ادعا، کذب محض است.

محمد جباری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج به آخرین جزئیات فرار 74 زندانی از زندان سقز اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون 10 نفر از متواریان دستگیر شده و 9 نفر نیز خود را تحویل زندان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دادستان مرکز استان کردستان، بعد از فرار زندانیان، تیم‌هایی متشکل از نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه کردستان تشکیل شدند و کار شناسایی محل اختفای و دستگیری این افراد را دنبال می‌کنند. 

وی ادامه داد:  در رسانه‌ها و شبکه‌های معاند نظام عنوان شده که تعدادی از زندانیان متواری زندان سقز عضو گروهک‌های ضدانقلاب اعم از پژاک و پ‌ک‌ک بوده‌اند که این ادعا، کذب محض است و هیچکدام از این متواریان چنین جرمی ندارند.

جباری عمده جرم زندانیان فراری را سرقت، حمل جزئی مواد مخدر، قاچاق مشروبات الکلی و تعدادی نیز قتل عمد محکوم به قصاص عنوان کرد و گفت: افرادی که خودمعرف به زندان باشند، جرمی دیگر برای آنها منظور نخواهد شد هر چند از نظر قانونی این کار آنها جرم محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: آنهایی هم که توسط تیم‌های سه‌گانه انتظامی، اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات دستگیر شوند، مجازات این اعمال مجرمانه به جرم آنها اضافه می‌شود.

دادستان مرکز استان کردستان همچنین گفت: افرادی هم که این متواریان را مخفی کنند و یا وسیله و زمینه اختفا و فرار آنها را فراهم سازند، مرتکب جرم شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان زندان نیروی انتظامی رسانه ها زندان سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر به مرخصی رفتند

سید محتشم حسینی در بازدید دادستان بوشهر از زندان اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات خانواده‌های زندانیان در اولویت برنامه‌ها است و بر همین اساس از ظرفیت‌های مختلف در رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان نیازمند در کاهش آسیب‌های اجتماعی این خانواده‌ها با همکاری خیرین استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور رفاه حال خانواده‌های زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، دستگاه قضائی استان بوشهر اقدامات مهم و قابل توجهی در برنامه قرار داده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر نیز گفت: با برنامه‎‌ریزی انجام شده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های بوشهر استفاده می‌شود.

عمار شهنیایی افزود: استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر اضافه کرد: استفاده از پابند‌های الکترونیکی، مجازات‌های جایگزین حبس و تخفیفات ارفاقی در اولویت برنامه دستگاه قضائی قرار دارد.

وی بیان کرد: سرکشی از زندان‌ها و بررسی مطالبات مددجویان در برنامه کاری قضات و مسؤولان دادگاه‌ها در شهرستان‌های استان بوشهر قرار دارد و در این برنامه‌ها از ظرفیت‌های مختلف برای حبس‌زدایی استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری زورگیر بوستان ولایت
  • ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر به مرخصی رفتند
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • «اعتبار» جایگزین «دهن‌لق» شد
  • دستگیری اراذل و اوباش مسلح متواری در اصفهان
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • ۳ نفر اراذل و اوباش مسلح متواری در اصفهان دستگیر شدند
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال