Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر عنوان کرد که این دانشگاه‌ براساس ارزیابی سال ۲۰۲۰ SCImago در رتبه‌بندی دانشگاه‌های آزاد اسلامی در رتبه سوم کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، پایگاه رتبه‌بندی «سایمگو» برترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۰ را معرفی کرد، در این رتبه‌بندی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در رتبه سوم دانشگاه‌های آزاد اسلامی ایران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در این‌باره گفت: پایگاه رتبه‌بندی جهانی «سایمگو» به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین و معتبرترین پایگاه‌های رتبه‌بندی جهان و همچنین یکی از منابع معتبر ارزیابی علمی و پژوهشی، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی دنیا نتایج ارزیابی خود را در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد.

میرامید هادیانی اظهار کرد: به همت اعضای هیات علمی این دانشگاه و همچنین راهبردها و استراتژی‌های عملیاتی طراحی شده برای دانشگاه، با تلاش بخش‌های پژوهشی، فناوری اطلاعات و روابط عمومی، بر مبنای رتبه‌بندی SCImago در سال ۲۰۲۰، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با هفت پله صعود از رتبه ۵۳ به رتبه ۴۶ بین دانشگاه‌های ایران ارتقا یافته و بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی که در سال گذشته رتبه هشتم را داشت، امسال بعد از واحد خمینی‌شهر و واحد علوم تحقیقات به رتبه سوم دست یافت.

وی ادامه داد: در شمال کشور (گلستان، گیلان و مازندران) بعد از واحد قائم‌شهر، واحد لاهیجان با رتبه ۵ بین دانشگاه‌های آزاد و رتبه ۵۱ بین دانشگاه‌های ایران و سپس واحد ساری با رتبه ۱۰ بین دانشگاه‌های آزاد و رتبه ۶۲ بین دانشگاه‌های ایران رتبه‌بندی شده‌اند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر افزود: این واحد دانشگاهی سال ۱۳۹۸ زیرساخت‌های مناسبی برای ارتقای علمی خود ایجاد کرد تا بتواند در برنامه‌ای منسجم به اهداف دانشگاه در خصوص جذب دانشجوی اشتغال‌محور و آموزش مهارت محور به دانشجویان در کنار ساماندهی امور آموزشی و پژوهشی، دست یافته و گام مؤثری در سال پیش رو برداشته و قول داد آثار آن در منطقه مشهود خواهد بود.

هادیانی گفت: شروع به کار مرکز آموزش‌های مهارتی این واحد دانشگاهی که مجوز آن در سال ۱۳۹۸ گرفته‌ شد، در کنار برنامه مدون ارتقای کمی و کیفی به‌کارگیری آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و زیرساخت‌های کشاورزی و منابع طبیعی این واحد در افزایش سطح مهارتی دانشجویان یکی از برنامه‌های راهبردی این واحد دانشگاهی است.

به گفته وی، افزایش ۱۱ برابری درآمدهای غیرشهریه‌ای یکی دیگر از دستاوردهای دانشگاه در سال ۱۳۹۸ بوده که نشان می‌دهد در سالی که گذشت، ضمن حمایت از صنایع راکد منطقه، مراکز تولیدی و هسته‌های فناور با هدف تحقق شعار سال «حمایت از تولید داخلی» بخش قابل ملاحظه‌ای از زیرساخت‌های راکد دانشگاه فعال شده و سبب افزایش تولید و درآمد غیرشهریه‌ای در خود واحد شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر یادآور شد: کسب رتبه برتر جذب دانشجو با جذب حدود 2هزار و 500 دانشجو در سال ۱۳۹۸، ساماندهی امور آموزشی و پژوهشی، راه‌‌اندازی مرکز آموزش‌های زبان خارجه، مدیریت مؤثر هزینه‌ها، سامانه نظام پیشنهادات، سامانه ارزیابی عملکرد پرسنل، تلاش برای کنترل معوقات و کاهش هزینه‌های انباشت، رسیدگی ویژه به امور رفاهی و اقتصادی همکاران در سالی که تحت فشار اقتصادی ناشی از سیاست‌های دولت بودند، ساماندهی امور اداری از جمله توفیقات این واحد دانشگاهی در سال ۱۳۹۸ است.

هادیانی تشریح کرد: یکی از راهبردهای جدی این واحد دانشگاهی در سالی که گذشت، تأثیرگذاری اجتماعی در شهرستان و استان بوده که شرکت فعال در امور فرهنگی و اجتماعی شهر، کمک‌رسانی مؤثر در سیلاب ابتدای سیل و مدیریت ستاد بحران در سطح استان، ایجاد اشتغال در سطح شهر به عنوان واحدهای تولیدی خانگی، تشکیل ستاد حضور حداکثری مردم در انتخابات با برنامه‌هایی در سطح شهر، برگزاری دو مناظره موفق، کرسی‌های آزاداندیشی روشنگری انقلابی و برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای رأی اولی‌ها و حتی تشکیل ستاد کمک‌ رسانی به امر بیماران کرونایی با تولید ماسک و گان بیمارستانی با همکاری بسیج دانشجویی و تولید الکل ۷۰ درصد طبی از شکر و تفاله نیشکر و در اختیار قراردادن ساختمان مرکز رفاهی به قرنطینه بیماران بهبود یافته نیز گوشه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی این واحد در سال گذشته بود.

وی یادآور شد: برمبنای امکانات، توانمندی‌ها، فرصت‌ها و تهدیدات پیش‌روی دانشگاه، برنامه ۵ ساله مدیریت دانشگاه تا سال ۱۴۰۴ با جزئیات تدوین شده و در کنار آن برنامه راهبردی سال ۱۳۹۹ نیز تنظیم شد که امیدوارم به همت همکاران خوب و دعای خیر مردم شریف شهرستان قائم‌شهر تحقق یابند.

انتهای پیام/86031/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد رتبه بندی دانشجو دانشگاه آزاد قائمشهر هادیانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر واحد دانشگاهی دانشگاه های آزاد بین دانشگاه سال ۱۳۹۸ رتبه بندی سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حامد خراسانی معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور یک‌هزار و ۴۶۸ داوطلب در دو دانشکده پزشکی و دانشکده مهارت و کارآفرینی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد روز پنج‌شنبه میزبان ۸۶۱ داوطلب در دو رشته علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی است که از این تعداد ۵۰۵ داوطلب خانم و مابقی آقا هستند.

معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: روز جمعه نیز ۶۰۷ داوطلب خانم رشته علوم تجربی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در ماراتن کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

خراسانی گفت: آزمون سراسری علوم انسانی، ریاضی و فنی و تجربی در شیفت صبح روزهای ۵ شنبه و جمعه رأس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و درب‌های حوزه‌های امتحانی رأس ۷:۳۰ بسته خواهد شد که لازم است داوطلبان نیم ساعت قبل از بسته شدن درهای حوزه‌های آزمون در محل دانشگاه حضور داشته باشند؛ چراکه از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی ممانعت خواهد شد.

وی با تأکید بر داشتن کارت شناسایی معتبر برای ورود به حوزه آزمون متذکر شد: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه، تراش، مداد پاکن و یک سنجاق یا سوزن همراه داشته باشد و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله کیف دستی، دستگاه‌های الکترونیکی (تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و...)، ماشین حساب و یادداشت خودداری کند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر /

کد خبر: 1228228 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد آزمون سراسری

دیگر خبرها

  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک بانوان کشور در سقز
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • سقوط دانشگاه‌های چهار کشور بزرگ جهان در رتبه‌بندی QS
  • سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد