Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام دیپلماتیک یمن گفت که عملیات‌های پهپادی و موشکی علیه عربستان، واکنش طبیعی به تجاوزات ائتلاف سعودی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کنندگان صنعاء حملات گسترده موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به عمق خاک عربستان را واکنش طبیعی دانست و گفت که صرفا با توقف تجاوزات، اینگونه حملات نیز متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نوشته وبگاه المسیره، او گفت که از درخواست دبیرکل سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها استقبال می‌کند اما توقف حملات پس از آن رخ می‌دهد که کشورهای متجاوز تصمیم روشنی برای توقف حملات بگیرند و یمنی‌ها را برای تعیین سرنوشت خویش تنها بگذارند.

عبدالسلام تأکید کرد: «ما خواهان صلح هستیم چرا که مورد هدف و محاصره قرار گرفته‌ایم و توقف تجاوزات بیش از دیگران به نفع ماست. ما در موضع دفاع در برابر ائتلافی هستیم که آمریکا آن را رهبری می‌کند و تنها راه‌حل این است که متجاوزین صریحا توقف حملات را اعلام کنند.»

این مقام دیپلماتیک یمنی در ادامه گفت که کشورهای متجاوز روز گذشته (شنبه) بیش از ۶۰ حمله هوایی و امروز نیز ۲۰ حمله هوایی به یمن انجام داده‌اند و اگر دشمنان یمن خواهان توقف عملیات‌ها هستند، ابتدا حملات خود را متوقف کرده و محاصره را از بین ببرند.»

او گفت که ائتلاف سعودی به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویی او مورد تجاوز قرار گرفته و انگار بیش از پنج سال نیست که یمن را مورد حمله قرار داده است.

عبدالسلام افزود: «در برابر ادامه یافتن حملات ائتلاف سعودی چاره‌ای جز دفاع از کرامت خود نداریم و در سایه ادامه یافتن حملات طبیعی است که چنین پاسخ‌هایی نیز داده شود.»

ساعتی پیش «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمنی از بزرگترین عملیات پهپادی و موشکی به عمق خاک عربستان خبر داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن سازمان ملل صنعاء ائتلاف سعودی جنگ یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا از اسرائیل خواست تا عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند

آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا امروز چهارشنبه از اسرائیل خواست تا حملات نظامی خود در غزه را متوقف کند و بار دیگر تاکید کرد که زمان آتش بس در غزه فرا رسیده است.

ایتالیا در ابتدا از اقدامات اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر حماس حمایت کرد، اما اخیراً حمایت خود را با توجه به هزاران کشته غیرنظامی کاهش داده است.

تاجانی در مصاحبه با روزنامه La Stampa تاکید کرد که اکنون آتش بس ضروری است. اسرائیل باید عملیات نظامی را که به شدت بر مردم غزه تأثیر گذاشته است، متوقف کند.»

این مصاحبه قبل از نشست وزرای خارجه گروه هفت که به میزبانی تاجانی در جزیره کاپری ایتالیا برگزار می‌شود، انجام شد. ایتالیا ریاست دوره‌ای G۷ را بر عهده دارد. رئیس دوره‌ای گروه هفت پیشتر از آمادگی این گروه برای اعمال تحریم‌های تازه علیه دشمنان اسراییل خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • روند رشد آسیب‌های اجتماعی در قزوین متوقف شد
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • گوترش: اسرائیل جهنم شعله‌ور در غزه به راه انداخته است
  • تصمیم عجیب بایرنی‌ها: در هر وضعیتی گل می‌خواهند!
  • «وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود
  • بهترین راه توقف تنش در منطقه، پایان دادن به جنگ در غزه است
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ایتالیا از اسرائیل خواست تا عملیات نظامی خود در غزه را متوقف کند
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی