Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا- گزارش‌ها نشان می‌دهند که کمپانی مایکروسافت به میلیاردها کاربر ویندوز در رابطه با دو نقص امنیتی بسیار خطرناک هشدار داده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که کمپانی مایکروسافت به میلیاردها کاربر ویندوز در رابطه با دو نقص امنیتی بسیار خطرناک هشدار داده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، مایکروسافت به‌تازگی به میلیاردها کاربر ویندوز هشدار داد که هکرها به‌صورت فعالانه دو نقص امنیتی روز صفر را مورد سو استفاده قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این کمپانی این نقص‌های امنیتی منجر به این می‌شود که هکرها بتوانند کنترل کامل کامپیوتر قربانی را به دست بگیرند.
 
گزارش‌های به‌دست‌آمده از مشاوران امنیت حاکی از آن است که این نقص‌های امنیتی در حمله‌های هدفمند محدودی مورداستفاده قرارگرفته‌اند و به‌این‌ترتیب تمامی سیستم‌عامل‌های ویندوز پشتیبانی شده ممکن است درخطر باشند.
     
این دو نقص در بخش Windows Adobe Type Manager Library وجود دارند. این بخش به نرم‌افزارها امکان می‌دهد که فونت‌های در دسترس سیستم‌های ادوبی را مدیریت و رندر کنند. هکرها ممکن است بتوانند با متقاعد کردن قربانی به باز کردن اسناد تله گذاری شده یا مشاهده آن‌ها در صفحه پیش‌نمایش ویندوز از این نقص‌های امنیتی سو استفاده کنند.
 
مایکروسافت هنوز در تلاش است تا این نقص‌های امنیتی را برطرف کرد. سریع‌ترین تاریخ برطرف شدن این نقص 14 آوریل خواهد بود. مایکروسافت عموما به‌روزرسانی‌های امنیتی را در دومین سه‌شنبه هرماه عرضه می‌کند. به‌این‌ترتیب می‌توان امیدوار بود که این نقص امنیتی در تاریخ یادشده برطرف شود.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مایکروسافت حفره امنیتی ویندوز سیستم عامل نقص های امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت

با اعلام روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، پس از ارائه گزارش دارو، این نهاد نظارتی گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را هم نهایی و جهت بهره برداری در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار داد.

موضوعاتی مثل مجوز‌های خاص، تعارض منافع و بزرگ نمایی تحریم از مهمترین چالش‌های پیش رو در این حوزه است که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • رونمایی از کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است