Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@06:06:00 GMT

مرخصی ۱۰۰ هزار زندانی تا پایان فروردین تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۸۹۷۴

خرداد: سخنگوی قوه قضاییه توضیحاتی را درباره شرایط جدید مرخصی برای زندانیان ارائه داد.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا ،غلامحسین اسماعیلی گفت: شاخص اصلی برای مرخصی زندانیان حسن رفتار زندانیان است؛ چه در دوره تحمل حبس و چه در ایام مرخصی، رفتار زندانیان توسط ضابطین بطور مستمر مورد رصد و پایش قرار میگیرد.
 سخنگوی قوه قضاییه افزود: این حسن رفتار و نحوه رفتار وضعیت تمدید یا میزان تمدید و حتی مخالفت با اعطای مرخصی به زندانیان را تاکید و تعیین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در روز‌های پایانی سال گذشته ریاست قوه قضاییه بعد از بخشنامه اولیه اعطای مرخصی به زندانیان، بخشنامه دیگری صادر کرد و در آن بخشنامه مقرر شد زندانیانی که به هر دلیل از اعطای مرخصی این ایام محروم شدند و نتوانستند از این مرخصی استفاده کنند، چنانچه شورای طبقه بندی زندان بر مبنای نحوه رفتار زندانی در داخل زندان آن‌ها را مستحق مرخصی بداند؛ پیشنهاد مرخصی آن‌ها به کمیته‌ای مرکب از رییس دادگستری استان و دادستان مرکز استان و دادستان مجری حکم و نماینده نیروی انتظامی و ضابط خاص پرونده به این کمیته پیشنهاد می‌شود.
اسماعیلی ادامه داد: این کمیته می‌تواند کسانی که تا به امروز به هر دلیل نتوانستند از مرخصی استفاده کنند به آن‌ها مرخصی بدهد و مقرر شد این کمیته دایره فعالیتش را گسترده‌تر کند و فعال‌تر از گذشته وضعیت یکایک زندانیان موجود را برمبنای نظر شورای طبقه بندی زندانیان مورد بررسی قرار دهد و زندانیان دیگر هم از امتیاز مرخصی برخوردار شوند.
وی افزود: مقرر شد همه قضات در مورد متهمانی که با قرار تامین بازداشتند و هنوز پرونده آن‌ها به محکومیت منجر نشده و بطور طبیعی نمی‌توانند از مرخصی استفاده کنند، قرار‌های تامین منجر به بازداشت را مورد بازنگری قرار دهند و در چارچوب ضوابط و مقررات و با نظر ارفاق چنانچه شرایطی مهیا باشد نسبت به تخفیف قرار‌های تامین مبادرت کنند تا زندانیان تحت قرار بتوانند با تخفیف تامین از زندان آزاد شوند و ایام فرخنده ماه شعبان و ایام نیمه شعبان را در کنار خانواده خود باشند.
اسماعیلی همچنین گفت: قریب به ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان از این مرخصی اعطایی تاکنون بهره‌مند شده‌اند. با دستور صریحی که امروز ریاست قوه صادر کردند موج دوم اعطای مرخصی به زندانیان آغاز شده و در دستور امروز رییس قوه اولا مرخصی اعطایی به زندانیانی است که در این ایام از مرخصی استفاده کردند و ۱۵ فروردین ماه روز پایان مرخصی آنهاست لذا مرخصی اعطایی به کلیه زندانیان تا پایان فروردین ماه تمدید شد؛ به جز کسانی که در ایام مرخصی رفتار غیرقانونی و مجرمانه‌ای داشتند و حسن رفتار نداشتند که این قبیل مشمول تمدید مرخصی نیستند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به دستور دیگر رییس قوه قضاییه، تصریح کرد: رییس قوه قضاییه مقرر کرد که از هم اکنون، دادستان‌ها با تدوین برنامه زمانبندی و شرایط و نحوه بازگشت زندانیان در پایان مرخصی، تلاش کنند که وضعیت بازگشت آن‌ها را از طریق پیامک و ارتباط تلفنی، به خود زندانی و یا خانواده و ضامن او ابلاغ نمایند و در صورت لزوم زندانی را فراخوان نمایند و شرایط و کیفیت بازگشت او به زندان را به وی ابلاغ کرده تا هریک از زندانیان دقیقا از برنامه بازگشت خود به زندان، مطلع باشد.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه همه این موارد بیش از آنچه که در اختیار مقامات قضایی باشد، توسط خود زندانیان رقم می‌خورد، خاطرنشان کرد: حسن رفتار زندانی، مقید بودن به رعایت ضوابط و مقررات داخل زندان، همراهی در برنامه‌های زندان، حسن رفتار در ایام مرخصی به بهره‌مند شدن زندانی از امتیازات و ارفاقاتی که برای زندانیان در نظر گرفته شده منتج می‌شود و این مسیر ادامه دارد.
اسماعیلی یادآور شد: هم باب عفو و هم باب اعطای مرخصی به زندانیان کماکان باز است و این رفتار زندانیان است که زمینه ساز برخورداری آن‌ها از عفو، آزادی مشروط و تخفیف مجازات و مرخصی است. برچسب ها: غلامحسین اسماعیلی ، قوه قضاییه

منبع: خرداد

کلیدواژه: غلامحسین اسماعیلی قوه قضاییه اعطای مرخصی به زندانیان مرخصی استفاده رفتار زندانی قوه قضاییه حسن رفتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از روابط عمومی زندان شوشتر؛ با تلاش و پیگیری حجت الاسلام محمد شوشتری نسب، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر و برگزاری جلسه با یکی از خیرین این شهرستان، زمینه پرداخت بدهی و آزادی ۴  زندانی که باوجود اتمام جنبه عمومی جرم، به دلیل پرداخت نشدن جریمه و ردمال در زندان بودند، فراهم شد.

این خیر نیکوکار با پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال، زمینه آزادی و بازگشت این افراد به جامعه و کانون خانواده را فراهم کرد.

حجت الاسلام شوشتری نسب همچنین از همکاری علیرضا خسروی، رئیس و کارکنان ندامتگاه شوشتر و  انجمن حمایت از زندانیان که با برگزاری جلسه‌های صلح و سازش در قالب شورای حل اختلاف، زمینه شناسایی و آزادی این زندانیان را فراهم کردند، تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • تا پایان فروردین: تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • ۸۰۵ زندانی جرائم غیر عمد در کهگیلویه وبویراحمد آزاد شدند
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند