Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد:«آملی دو مونچالین» وزیر امور اروپایی فرانسه روز یکشنبه بحران کرونا را عامل به خطر افتادن «اعتبار و سودمندی» اتحادیه اروپا دانست.

مونچالین در گفت‌وگو با رادیو آرتی‌ال از عملکرد برخی اعضای اتحادیه اروپا در میانه بحران شیوع کرونا  انتقاد کرد و ادامه داد : اگر برخی خواستار همبستگی نیستند، باید جایگاه آن‌ها را در اتحادیه اروپا و همچنین آنچه را که با ۲۷ کشور عضو انجام می‌دهیم، زیر سوال ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله اساسی و وجودی است.

اظهارات مقام فرانسوی پس از آن مطرح می‌شود که اختلافاتی میان اعضای اتحادیه اروپا درباره بهترین راه‌های مقابله با تاثیرات اقتصادی شیوع کرونا روی داده است.

یک دیپلمات اروپایی که از مسایل مطرح شده در نشست روز پنجشنبه اتحادیه اروپا پیرامون این موضوع آگاه است، به سی‌ان‌ان گفت که ایتالیا و اسپانیا بیانیه پایانی این نشست را به دلیل «مبهم و فاقد اقدامات ملموس بودن» بلوکه کردند.

مونچالین همچنین افزود: اگر اروپا زمانی که همه چیز خوب است فقط یک بازار داخلی باشد، دیگر عقلانی نیست.

شیوع کرونا در اروپا به دنبال روزهای سخت قرنطینه پیش از این و سخت‌تر پیش رو، نابسامانی‌های بیشتری را در قاره سبز با افزون بر ۲۰ هزار قربانی به دنبال دارد.

نابسامانی‌های ناشی از کرونا به گونه‌ای است که کمبود تجهیزات بهداشتی و ضرورت جابجایی هرچه سریعتر اجساد در اروپا، دولت ها را ناچار به اتخاذ تدابیری جدید اعم از تمدید دو هفته‌ای قرنطینه و دخالت ارتش برای انتقال اجساد کرده است.

در حالی که اتحادیه اروپا این روزها بر همبستگی خود اعم از بودجه و امکانات بهداشتی تاکید دارد، به دنبال ناکامی نشست سران گروه ۲۰ برای دستیابی به توافقی در خصوص واکنش اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا، این اتحادیه نگران آن است که برای مقابله با این بحران نتواند به اهداف خود برسد.
رییس جمهوری فرانسه پس از نشست ویدئوکنفرانسی سران گروه ۲۰ به روزنامه‌های ایتالیایی گفت: ما بدون همبستگی قوی اروپا برای تامین امکانات بهداشتی و بودجه نخواهیم توانست بر بحران کرونا غلبه کنیم. با نبود تمایل کشورهایی مانند آلمان، ما نمی‌توانیم از این بحران رهایی یابیم.

«جوزپه کونته» نخست وزیر ایتالیا نیز در گفت‌وگو با روزنامه «ایل سوله ۲۴» ایتالیا هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا در مقابله با کرونا دچار خطا شود، ممکن است فلسفه وجودی خود را از دست بدهد و فشار یک اقتصاد ویران برای فرزندانمان به جا خواهد ماند.

همچنین یورونیوز به نقل از رییس کمیسیون اروپایی خبر از پیشنهاد بسته جدید این کمیسیون برای کمک به ترمیم خسارات اقتصادی وارد شده به اتحادیه اروپا به دنبال اپیدمی کرونا داده است.

به گفته «اورزولا فون‌ درلاین»، این پیشنهادها شامل یک بسته انگیزشی خواهد بود که انسجام اتحادیه اروپا را از طریق همبستگی و مسوولیت‌پذیری تضمین خواهد کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا فرانسه اتحادیه اروپا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فرانسه اتحادیه اروپا فرانسه ایتالیا فرانسه آلمان ایتالیا ایتالیا ویروس کرونا فرانسه اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رضا نجاتی با اشاره به اهمیت کار‌های فرهنگی اظهار کرد: برای رسیدن به همه شرایط مطلوب باید کار فرهنگی انجام شود. در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی، اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در مقابل کار‌هایی که انجام می‌شود ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به تاثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت، گفت: در مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسئولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده و در این کمیته راهکار‌ها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کار‌های فرهنگی خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • تمهیدات فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در مقابله با بحران سیل
  • بارسلونا رقیب محبوب ام باپه در لیگ قهرمانان اروپا
  • اتحادیه اروپا بزودی درباره ارسال ضدهوایی به اوکراین تصمیم نمی‌گیرد
  • واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی