Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:19:18 GMT

افزایش ۵۷ درصدی بارش باران در فیروآباد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۹۱۴۱

افزایش ۵۷ درصدی بارش باران در فیروآباد

رئیس اداره هواشناسی فیروزآباد گفت : بارش اخیر نسبت به سال زراعی پیش که که حدود ۳۸۸ و ۸ دهم میلیمتر بوده ۵۷ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت مشابه که ۳۷۱ و ۷ دهم میلیمتر بوده ۶۵ درصد افزایش بارش وجود داشته است.

 یاسر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد با اشاره به بارندگی اخیر و امروز اظهار داشت: سیستم بارشی فعال بر روی سامانه استان فارس تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه امروز ( ۱۰ فروردین ) بارش اخیر ۴۰ میلیمتر و ۷دهم میلیمتر و در سال زراعی ۶۱۲ میلیمتر تاکنون بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آمار نسبت به سال زراعی پیش که که حدود ۳۸۸ و ۸ دهم میلیمتر بوده ۵۷ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت مشابه که ۳۷۱ و ۷ دهم میلیمتر بوده ۶۵ درصد افزایش بارش وجود داشته‌ است.

یاسر محمدی با بیان این که این حجم از بارش در یازده سال گذشته در این شهرستان بی‌نظیر بوده و با توجه به این که امسال در شهرستان بارش خوبی داشتیم،  ادامه داد: ممکن است در برخی سالها میزان بارش‌ها و بالش‌های جوی مانند سیلاب‌های اخیر ادامه داشته و ترسالی به وجود بیاید اما مشخص نیست این بارش ادامه دار به معنای پایان روند خشکسالی باشد و باید منابع آبی را مدیریت کرد تا این که در شرایط کم‌آبی از آن بهره‌گیری شود.

رئیس اداره هواشناسی فیروزآباد اضافه کرد : گرمایش جهانی و نوسانات اقلیمی باعث افزایش رخداد و پدیده‌های جوی مانند گرما و سرمای زیاد، بادهای شدید، گرد و خاک  و خشکسالی شده وه این مسئله رعایت اصول و قوانین زیست‌محیطی را می طلبد و باید جدی گرفته شود. 

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اداره هواشناسی، حفاظت از جان و مال مردم در فرایند جوی بوده و هواشناسی شهرستان علاوه بر دیده‌بانی و جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات به منظور کاهش خسارات ناشی از پدیده‌های جوی ، پیش‌بینی کوتاه‌مدت و بلندمدت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد .

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش هواشناسی آمار فیروزاباد درصد افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان، نیمه ابری تا تمام ابری است، گفت از امروز تا پایان هفته، افزایش ابر پدیده غالب جوی است. 

او افزود: شرایط برای وقوع ناپایداری های جوی تا عصر پنج شنبه فراهم است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان داشت: بارش ها را به صورت تند بادهای لحظه ای، بیشتر در مناطق شمال و غرب استان خواهیم داشت. 

وی با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها برای عصر امروز است، تصریح کرد: این بارش ها بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می دهند.

سلاجقه گفت: بارش ها با رعدوبرق و تند بادهای لحظه ای همراه هستند و آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: در ارتفاعات، احتمال بارش تگرگ وجود دارد؛ بنابراین افراد از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در ارزوئیه، بم، انار، رفسنجان، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، ماهان و بافت گزارش بارندگی داشته ایم که زرند با ۲۶ میلیمتر و بعداز آن ماهان و بافت با ۱۰ میلیمتر، بیشترین میزان بارندگی را داشته اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: از عصر پنج شنبه، کاهش بارندگی را در سطح استان خواهیم داشت.

وی گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه استان کرمان به ثبت رسیده است. 

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها