Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«دیدیه رائول» گفت که مطالعه جدیدش نشان می دهد که این دارو در مقابله با ویروس کرونا، کارایی دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این درحالی است که چند دانشمند دیگر و منتقدان رائول، یافته های تحقیق وی را زیر سوال بردند و گفتند که نتایج حاصله، صرفا شهودی است و این آزمایش در قالب یک طرح تحقیقاتی کنترل شده انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رائول که فرضیه اش مورد استقبال دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفته است، اعلام کرد که در این تحقیق جدید که ۸۰ بیمار مورد آزمایش قرار گرفتند، چهار نفر از هر پنج بیمار مداوا شده با این دارو، نتایج رضایت بخشی را نشان دادند.

نتایج این مطالعه هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و به طور رسمی در یک نشریه پزشکی منتشر نشده است.

با این حال، محقق فرانسوی اصرار دارد که «ژونگ نانشان» یک کارشناس چینی نیز الگوی مشابهی را به دست آورده است.

منتقدان رائول، از بابت تاثیرات جانبی این دارو نگران هستند.

گروهی از دانشمندان مخالف انتشار اخبار جعلی در بخش سلامت (Fakemed)، این پروفسور ۶۸ ساله را به باد انتقاد گرفته اند.

داروی هیدروکسی کلروکین که با نام تجاری پلاکونیل برای پیشگیری و درمان مالاریا در مناطقی، فروخته می شود، مورد استقبال ترامپ قرار گرفته است، اما کارشناسان دولت آمریکا هنوز در مورد نتیجه بخش بودن این دارو برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا متقاعد نشده اند.

همچنین این نگرانی وجود دارد که انبار و ذخیره این دارو، افراد مبتلا به مالاریا، لوپوس و انواع خاصی از ورم های مفاصل را با محدودیت و محرومیت از آن روبه رو کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: داروی ضد مالاریا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت دارو‌های گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.

وی تاکید کرد: صنعت تولید دارو‌های گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.

رئیس انجمن تولید کنندگان دارو‌های طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می‌فرستیم، اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

همچنین نفیسه حسینی یکتا - مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که بحث طبی ایرانی و گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی مراکز به هم گره خورده‌ای است که از هم جداناپذیر هستند و در اسناد بالادستی ما، سند ملی گیاهان دارویی و طب ستتی به عنوان یک صنعت متحد وجود دارد که اهداف و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: بدون شک در صورت فعالیت با برنامه ریزی و سیاست‌گذاری درست نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه اقتصاد و معیشت این ظرفیت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و امیدواریم بتوانیم از آن بهترین استفاده را داشته باشیم.

حسینی یکتا در پایان گفت: از جمله مهمترین اقدامات طب ایرانی در نظام سلامت در یک جمله و در نگاه اول در زمینه خدمات درمانی به صورت خدمات چندجانبه در حوزه آموزش، پژوهش، بین‌الملل، خدمات درمانی و بهداشتی به صورت مستمر می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • یک خبر جدید درباره داروی معروف کاهنده قند خون
  • گران‌‌فروشی داروی کمیاب به بهانه یک بخشنامه
  • ولایی: هیچ دلیلی برای وجود داروی غیرمجاز در داروخانه‌ها قابل پذیرش نیست
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران