Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:18:12 GMT

فرود نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین‌الاسد» عراق

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۹۱۸۹

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک منبع امنیتی عراق امروز یکشنبه گفت که چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی امروز در میان تدابیر بی‌سابقه امنیتی در پایگاه عین الأسد در منطقه هیت واقع در غرب الأنبار فرود آمدند.

این منبع افزود که این هواپیما‌ها همچنین حامل تجهیزات جنگی بود که ممکن است از مکان‌هایی که نیرو‌هایی آمریکایی اخیرا آنجا را ترک کرده‌اند، به عین الأسد انتقال داده شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش وبگاه «المعلومه»، این منبع همچنین گفت که «پایگاه هوایی عین الأسد شاهد تحرکات غیرعادی هواپیما‌ها همزمان با پرواز گسترده هواپیما‌های جنگی آمریکا بر فراز این پایگاه بود».

«قصی الانباری» از رهبران سازمان الحشد الشعبی عراق روز شنبه از تحرکات آمریکا برای حمله به مواضع این سازمان خبر داده و گفته بود که الحشد الشعبی نیز تدابیر احتیاطی برای ناکام گذاشتن این طرح اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» خروج کارمندان سفارت آمریکا از عراق را زمینه‌سازی برای حمله به مواضع نظامی عراق از جمله الحشد الشعبی دانست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز پایگاه عین الاسد مستشاران آمریکایی نظامیان آمریکایی استان الانبار کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین

تنها ساعاتی پس از گفتگوی وزاری دفاع آمریکا و چین، یک فروند هواپیمای نیروی دریایی آمریکا، بر فراز تنگه تایوان پرواز کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تنها ساعاتی پس از گفتگوی وزاری دفاع آمریکا و چین، امروز یک فروند هواپیمای گشت دریایی آمریکا بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمد.

براساس این گزارش، ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای گشت دریایی و شناسایی پسایدون P-8A ارتش آمریکا که برای عملیات های ضد موشکی نیز استفاده می شود، در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآمد.

در این بیانیه آمده است ایالات متحده با پرواز بر فراز تنگه تایوان براساس قوانین بین‌المللی، حقوق دریانوردی و آزادی های تمام کشورها را حفظ کرده است. حرکت این هواپیما بر فراز تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا نسبت به منطقه آزاد و باز هند-اقیانوس آرام است.

وزارت دفاع تایوان نیز در این باره گفت: این هواپیما بر فراز جنوب تنگه تایوان پرواز کرده و ارتش تایوان، با دقت شرایط را ارزیابی کرده اما چیزی غیرمتعارف مشاهده نکرده است.

دولت چین نیز در واکنش به پرواز این هواپیما بر فراز تنگه تایوان، بلافاصله چند فروند جت جنگی خود را برای تعقیب و رهگیری و اعلام هشدار علیه این هواپیما، بر فراز تنگه به پرواز در آورد.

براساس این گزارش، کشتی ها و هواپیماهای ارتش آمریکا ماهانه یک بار از تنگه تایوان عبور می کنند.  

تایوان از سال 1949 توسط دولت محلی اداره می‌شود، از آن زمان تایوان پرچم و برخی دیگر نشانه‌های جمهوری خلق چین را که در سرزمین اصلی چین وجود داشت، تا پیش از به قدرت رسیدن حزب کمونیست در چین حفظ کرده بود. پکن همواره این جزیره را به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین مادری چین می‌داند و این موضع مورد حمایت بسیاری از کشورها از جمله روسیه است.

چین همواره ادعا می‌کند که تایوان باید تحت حاکمیت این کشور باشد و از سه سال گذشته تاکنون با انجام عملیات‌های نظامی در نزدیکی این جزیره تلاش کرده است تایوان را تحت سلطه خود درآورد، اما دولت تایوان همواره اعلام کرده است که خود حاکمیت مستقل دارد و مردم این کشور خود باید برای سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

آمریکا در سال 1979 درحالی که رسماً روابط دیپلماتیک با دولت چین برقرار کرد، روابط با تایوان را کنار گذاشت. درحالی که آمریکا بر سیاست "چین واحد" تأکید دارد، ادعای حاکمیت چین بر تایوان را تأیید نمی‌کند و حامی نظامی کلیدی تایپه باقی مانده است.

در همین حال پکن بارها از واشنگتن به عنوان بزرگترین تامین کننده تسلیحاتی تایوان خواسته تا به منظور کاهش تنش های فیمابین، از فروش و ارسال سلاح به این جزیره خودداری کند.

گفتگوی تلفنی بایدن و شی درباره اوکراین و تایوان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
  • بیانیه حشدالشعبی عراق درباره انفجار مهیب در یک پایگاه نظامی
  • جزئیات حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در عراق +فیلم
  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • انفجار در پایگاه مورد استفاده نیروهای حشد الشعبی در عراق + جزئیات
  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین