Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید علی موسوی فوق متخصص ریه در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مضرات استفاده زیاد از مواد شوینده گفت: مواد شوینده معمولا به دو صورت حاد و مزمن تقسیم شده و اثرات مخربی روی ریه می‌گذارد.

او افزود: مضرات استفاده زیاد از مواد شوینده به صورت حاد معمولا باعث تماس ناگهانی فرد با آن‌ها و به صورت مزمن تماس‌های مکرر و طولانی مدت را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرخطر ترین روش استفاده از مواد شوینده

این فوق تخصص ریه با اشاره به به روش‌های استفاده از مواد شوینده اظهار کرد: استفاده از مواد شوینده معمولا به سه روش اسپری کردن، مایع و پودر است که عوارض خطرناکی روی سلامت ریه‌ها می‌گذارد. ناگفته نماند که استفاده از مواد شوینده به صورت اسپری بسیار خطرناک‌تر از مایع یا پودر آنهاست.

بیشتر بخوانید: هنگام استفاده از مواد شوينده مراقب چشم های خود باشید

جواد موسوی با اشاره به عوارض استفاده زیاد از مواد شوینده اظهار کرد: استفاده زیاد از مواد شوینده معمولا با عوارض گوناگونی مانند سرفه، تنگی نفس، درد سینه و خس خس سینه همراه بوده و ممکن است با شدت گرفتن باعث بستری شدن فرد بیمار در بیمارستان شود.

کدام بیماری ها ار مصرف زیاد مواد شوینده حاصل می شود؟

این فوق تخصص ریه درباره بروز بعضی بیماری ها از استفاده مکرر یا زیاد از مواد شوینده گفت: استفاده مکرر، زیاد یا طولانی مدت از مواد شوینده باعث ایجاد حساست‌های آلرژی زا در افراد می‌شود که در صورت مداوم استفاده کردن ممکن است باعث بروز بیماری‌های «آسم» یا «برونشیت» شود.

بیشتر بخوانید: مخلوط جوهر نمک با دیگر شوینده ها گاز سمی خطرناکی تولید می کند

جواد موسوی ادامه داد: استفاده زیاد از مواد شوینده گاهی باعث می‌شود تا افراد در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شده و به دارو‌ها نیاز پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: خطرات جبران ناپذیر استفاده از "شیشه پاک کن" در خانه

روش های مناسب استفاده از مواد شوینده

جواد مسوی در پایان درباره روش‌های مناسب برای استفاده از مواد شوینده گفت: پیشنهاد بنده به بانوان در مصرف مواد شوینده می‌تواند در چند موارد کوتاه خلاصه شود.

۱: چند ماده شوینده را ترکیب نکنید

۲: از مواد شوینده‌ای مانند صابون با آب خالی استفاده کنید تا ضرر زیادی به ریه‌های انسان وارد نشود.

۳: در محیط‌های سربسته نباید به استفاده از مواد شوینده پرداخت و باید حتما در‌های خانه یا محل کار را باز گذاشت.

۴: هنگام استفاده از مواد شوینده حتما از ماسک و دستکش استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواد شوینده بروز آسم استفاده از مواد شوینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار غلامعباس محمدیان، در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران به تشریح گزارشی از عملکرد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پرداخت و گفت: برخورد با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و در همین راستا نیز تمهیداتی را برای کاهش سرقت، افزایش قدرت کشف و قطع جریان‌های واسط نظیر مال‌خران و … اتخاذ کردیم. در نهایت نیز خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌های صورت‌گرفته در سال گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی سرقت در پایتخت بودیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خود برای مقابله و مبارزه با سرقت را در سال ۱۴۰۳ نیز با قوت و جدیت ادامه دادیم، افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده نیز تا این لحظه شاهد کاهش ۱۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: در حوزه سرقت خودرو شاهد کاهش ۲۲ درصدی و همچنین کاهش ۲۰ درصدی در حوزه سرقت موتورسیکلت هستیم. تعداد تماس‌ها با ۱۱۰ نیز در این مدت ۲۲ درصد کاهش داشته است.

محمدیان از افزایش ۲۰ درصدی کشف مواد مخدر در پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: دغدغه و اولویت دیگر ما موضوع مواد مخدر است. در این راستا چندین اقدام را در دستورکار قرار دادیم و همزمان با برخورد با باندها و قاچاقچیان دانه‌درشت، دستگیری خرده‌فروشان و جمع‌آوری معتادان متجاهر را نیز در دستورکار قرار دادیم.

وی افزود: در سال جاری و صرفاً در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته که این توفیق بدون شک با همراهی دستگاه قضائی استان و دادسرای عمومی و انقلاب و دادستان تهران حاصل شده است.

محمدیان در پایان گفت: اگر توفیقی حاصل شده بدون شک بخش اعظمی از آن مدیون سیاست گذاری و تدابیر ابلاغی توسط مدیریت و مسئولان دستگاه قضائی در استان تهران است که به‌رغم تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مساعدت و همکاری صورت گرفت که به همین دلیل نیز از مجموعه قضائی تهران تشکر می‌کنم.

کد خبر 6086709

دیگر خبرها

  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • شناسه دار شدن محصولات شوینده
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب