Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: «عدنان الزرفی» نخست وزیر مامور به تشکیل دولت انتقالی در عراق روز یکشنبه گفت که کشورش نقش مهمی در کاهش درگیری میان آمریکا و ایران ایفا خواهد کرد، تا بتواند پیامدهای خطرناک جنگ را از کشور و منطقه دور کند.
به گزارش خرداد ،الزرفی در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت که افزایش تنش سیاسی در منطقه، به ویژه درگیری بین آمریکا و همسایه، جمهوری اسلامی ایران پیامدهای منفی در اوضاع سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد که عراق نقش مهمی در کاهش این درگیری و از بین بردن پیامدهای خطرناک آن ایفا خواهد کرد.
نخست وزیر مامور به تشکیل دولت در عراق همچنین پیش از ظهر امروز در توئیت دیگری خواستار برداشته شدن تحریم های یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران برای مهار ویروس کرونا شد.
«عدنان الزرفی» در توئیتی در حساب کاربری خود نوشت که جامعه جهانی باید با برداشتن تحریم ها یا کاهش آن و فراهم کردن نیازهای درمانی به ایران در مبارزه با ویروس کرونا کمک کند.به گفته وی، این امر به جلوگیری از فاجعه انسانی و همچنین تبعات بهداشتی و امنیتی که بر عراق دارد، کمک می کند.وی ادامه داد که عراق به عنوان همسایه بیشترین مرز و روابط را با جمهوری اسلامی ایران دارد.این نخستین بار از زمان تکلیف الزرفی است که در خصوص جمهوری اسلامی ایران اعلام موضع علنی می کند.پیش از این نیز نخست وزیر مکلف عراق در توئیتی گفته بود که خواهان روابط متوازان با همه کشورهای همجوار و منطقه و جامعه جهانی با حفظ استقلال و حاکمیت عراق است.الزرفی همچنان در داخل با مخالفت فراکسیون های شیعه برای تصدی پست نخست وزیری مواجه است، امری که سبب شده تا دیگر فراکسیون های عمده اهل سنت و کرد نیز از تایید علنی او خودداری کنند. برچسب ها: الزرفی ، عراق

منبع: خرداد

کلیدواژه: الزرفی عراق جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار دوشنبه خود در واشنگتن بر ادامه گفتگو‌ها درباره پایان دادن به مأموریت نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در عراق تاکید کردند.

براساس گزارس خبرگزاری فرانسه، استقبال رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر عراق در کاخ سفید در بحبوحه تشدید تنش در خاورمیانه و در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ تنبیهی ایران به این رژیم در واکنش به بمباران کنسولگری تهران در دمشق اتفاق می‌افتد.

در بیانیه مشترک ریاست جمهوری آمریکا و نخست وزیر عراق تأیید شد که بایدن و السودانی با توجه به پیشرفت‌های بزرگ در مورد توسعه طبیعی ائتلاف بین المللی گفتگو کردند؛ که طی ده سال به دست آمده است.

آنها بر لزوم در نظر گرفتن چندین عامل از جمله تهدید مستمر  از تروریست‌ها به ویژه داعش، حمایت از دولت عراق و تقویت قابلیت‌های نیرو‌های امنیتی عراق  تاکید کردند. این بیانیه می‌افزاید: دو رئیس جمهور تأیید کردند که این عوامل را برای تعیین زمان و چگونگی پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق بررسی خواهند کرد و طبق قانون اساسی عراق و توافق استراتژی راهبردی در چارچوب توافق بین عراق و آمریکا، به طور منظم به سمت مشارکت‌های امنیتی دوجانبه دائمی حرکت خواهند کرد. 

هدف مذاکرات واشنگتن و بغداد دستیابی به توافقی است که به برخی از نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌دهد در عراق باقی بمانند. آمریکا حدود ۹۰۰ سرباز در سوریه و ۲۵۰۰ سرباز در عراق به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی که توسط آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد، مستقر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی