Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-19@21:18:09 GMT

عدم موفقیت در برگزاری جلسه آنلاین مجلس

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۹۷۷۳

عدم موفقیت در برگزاری جلسه آنلاین مجلس

ایتنا - پس از مثبت اعلام شدن نتیجه تست کرونای تعدادی از نمایندگان، ایرانسل اعلام آمادگی کرد تا جلسات مجلس را آنلاین برگزار کند، اما این اتفاق ادامه‌دار نبود و تعداد نمایندگان به حد نصاب نرسید.
به گزارش ایتنا، از ابتدای اسفند ماه که شیوع کرونا در ایران گسترش یافت و حدود 20 نفر از نمایندگان مجلس به ویروس کرونا مبتلا شدند، طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا جلسات علنی و غیرعلنی مجلس تعطیل شد و ایرانسل هم در همان زمان اعلام آمادگی کرد که می‌تواند زمینه برگزاری جلسات مجلس به صورت آنلاین را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از اعلام این موضوع، اپراتور دوم تبلیغات زیاد نمود و مدیر عامل این اپراتور نیز در صفحات اجتماعی خود این اقدام را کاری بزرگ به حساب آورد اما در عمل، دو جلسه مجلس به صورت آنلاین برگزار شد که در نخستین جلسه تنها 70 نماینده و جلسه دوم 90 نماینده حضور یافتند که حد نصاب کافی برای رسمیت بخشیدن به جلسات مجلس نبود.

در واقع طبق قانون جلسات علنی، باید 192 نفر از نمایندگان در جلسه حضور داشته باشند تا جلسه رسمیت پیدا کند؛ از این رو اقدام ایرانسل عملا دستاوردی نداشت و رئیس مجلس خواستار برگزاری جلسات حضوری شد.

حمید زرآبادی، یکی از نمایندگان عضو کمیته ارتباطات مجلس پس از پایان جلسه دوم آنلاین گفت: در این جلسه برخی اشکالات گذشته برای نمایندگان برطرف شده، اما تنها منجر به حضور 20 نفر از نمایندگان شده بود.

 
 
حال سوال این است که آیا ضعف زیرساخت‌های ارتباطی اپراتور دوم مانع از اجرای مناسب جلسات غیرعلنی بوده یا نمایندگان علاقه چندانی به حضور در جلسات آنلاین نداشته‌اند؟

لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان در جلسات آنلاین، درخواست برگزاری جلسات را به‌صورت علنی داد که برای تاریخ شنبه نهم فروردین ماه داد که نمکی رییس ستاد مبارزه با کرونا طی نامه‌ای از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست تعطیلی جلسات علنی و غیرعلنی را تا دوهفته آینده خواستار شد. 

با توجه به اینکه حضور در جلسات وظیفه نمایندگان بوده و از طرف دیگر این تصمیم می‌توانست مانع از ابتلای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا شود، از این رو به نظر می‌رسد که این جلسات با کیفیت پلتفرم مناسبی برگزاری نشده است.

با توجه به نامعلوم بودن از بین رفتن ویروس کرونا و برگشت کشور به وضعیت عادی، چه بسا دولت مجبور شود بسیاری از فعالیت‌های و حتی تدریس کلاس‌‌های دانشگاه و مدارس را بر بستر اینترنت برگزار کند، انتظار راهی جایگزین برای حفظ سلامت نمایندگان مردم در مجلس می‌رود.




 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایرانسل اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخابات مجلس هندوستان

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دهلی نو؛ فرایند جمع آوری آرای بزرگترین انتخابات جهان از امروز در پرجمعیت کشور دنیا آغاز شد.
با اعلام کمیسیون انتخابات هند، هجدهمین دوره انتخابات مجلس نمایندگان این کشور از امروز آغاز شد.
با توجه به جمعیت ۹۶۹ میلیون نفری واجدان شرایط رای دادن و ضرورت تامین امنیت شعب اخذ رای انتخابات در هفت مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن امروز برگزار شد.
در این مرحله بیش از ۱۸۶ میلیون نفر می‌توانند سرنوشت ۱۰۲ صندلی مجلس نمایندگان این کشور را تعیین کنند.
امروز مردم برخی شهر‌ها در ۲۱ ایالت و قلمرو اتحادیه مرکزی پای صندوق‌های رای رفتند. پیش‌بینی می‌شود در انتخابات کنونی بیش از ۶۰ درصد واجدان شرایط رای دادن مشارکت کنند. جمعه بعد مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود انتخابات مجلس نمایندگان هند دوازدهم خرداد به پایان میرسد و سه روز بعد نتایج آن اعلام می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

راجیو کومار: رییس کمیسیون انتخابات هند
شهروند 

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • جلسه آنلاین رئیس فدراسیون والیبال با کوبایی‌ها