Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به سراسر جهان گسترش پیدا کرده و به عنوان همه‌گیری جهانی شناخته شده است.

سایت "وردومترز" تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ را در سراسر جهان ۶۷۸ هزار و ۹۱۰ نفر اعلام کرده است که ۳۱ هزار و ۷۷۱ نفر از این تعداد جان خود را از دست داده و ۱۴۶ هزار و ۳۱۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی در جهان ۵۰۰ هزار و ۸۲۰ مورد ابتلای فعال به کروناویروس جدید وجود دارد که از این میان ۴۷۵ هزار و ۴۴۳ مورد معادل ۹۵ درصد از مبتلایان وضعیت خفیف داشته و تنها ۲۵ هزار و ۳۷۷ مورد معادل ۵ درصد از مبتلایان در وضعیت وخیمی قرار دارند.

ایالات متحده آمریکا با ۱۲۳ هزار و ۷۸۱ مورد ابتلا و ۲۲۲۹ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. هرچند گفته می‌شود که از این شمار تاکنون ۱۱۸ هزار و ۳۱۴ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۹۲ هزار و ۴۷۲ مورد ابتلا به ثبت رسانده که از این میان ۱۰ هزار و ۲۳ نفر جان خود را از دست داده و ۱۲ هزار و ۳۸۴ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

شمار مبتلایان در چین که شیوع تا حدود زیادی کنترل شده ۸۱ هزار و ۴۳۹ نفر اعلام شده است. شمار قربانیان و بهبود یافتگان نیز در این کشور به ترتیب ۳۳۰۰ و ۷۵ هزار و ۴۴۸ نفر اعلام شده است.

دو کشور اروپایی آلمان و اسپانیا نیز به ترتیب در رتبه‌های پس از چین قرار گرفته‌اند. در اسپانیا تاکنون ۷۸ هزار و ۷۹۷ نفر مبتلا، ۶۵۲۸ نفر قربانی و ۱۴ هزار و ۷۰۹ نفر از بیماری کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند. شمار مبتلایان در آلمان ۵۸ هزار و ۲۴۷ نفر اعلام شده که از این تعداد تنها ۴۵۵ نفر جان باخته و ۸۴۸۱ نیز بهبود یافته‌اند.

ایران نیز تاکنون ابتلای ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر را اعلام کرده است که از این میان ۲۶۴۰ جان خود را از دست داده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

فرانسه نیز دیگر کشور اروپایی است که شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در آن بالا بوده است. تاکنون ۳۷ هزار و ۵۷۵ نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده، ۲۳۱۴ جان باخته و ۵۷۰۰ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

هم‌چنین شمار مبتلایان در کشورهای بلژیک ۱۰ هزار و ۸۳۶ نفر با ۴۳۱ قربانی، هلند ۹۷۶۲ نفر با ۶۳۹ قربانی، کره جنوبی ۹۵۸۳ نفر با ۱۵۲ قربانی، اتریش ۸۴۵۰ نفر با ۸۶ قربانی و ترکیه ۷۴۰۲ نفر با ۱۰۸ قربانی اعلام شده است.

کد خبر 496379 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران بهبود یافته اند شمار مبتلایان اعلام شده نیز بهبود نفر اعلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

به گزارش جماران؛ ظریف در صفحه خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

سلام دوستان کتاب «پایاب شکیبایی» که برداشت‌هایی از هشت سال وزارت بنده است، با استقبال شما در نزدیک یک ماه به چاپ سوم رسید.

برخی گفتارهای کتاب

دولت مستعجل بازنشستگی

پل و پیل و هندوستان

خودمان انتخاب کردیم

وزارت امور خارجه؛ نگاهی از درون

نگاه مردسالارانه و جایگاه زنان دیپلمات

بهسازی ساختار وزارت امور خارجه

کناره‌گیری

رابطه‌ با نهادهای زمامداری داخلی

کارنامۀ حقوق بشری

دیپلماسی نمایشی

فاجعۀ هواپیمای اوکراینی

دیپلماسی عمومی

بازی شماتت

تأثیر رسانه بر سیاست

برسازی ذلت

چارچوب روابط خارجی

سیاست خارجی و منافع ملی

گوناگونی منابع قدرت و جایگاه مردم

اولویت‌ها

دوران پساقطبی

امنیتی سازی

عزت

پیوند با همسایگان و جنوب جهانی

اولویت پیوند با همسایگان

دوگانۀ حضور و نفوذ

همدلی و نیابت

واکاوی انگیزه‌های نگاه به جهان عرب به جای جهان ایرانی

کنوانسیون رژیم حقوقی دریای کاسپین

نگاه آسیایی

ایران و قدرت‌های بزرگ

پیوندها با روسیه

اصالت و نیاز در پیوندهای خارجی

پیوندها با چین

پیوندها با اروپا

سرشت خودکانون‌بینی اروپایی

فرصت‌ها در اروپا

برجام

چالش‌های اجرای برجام

سخن پایانی (چالش شناخت فرایندهای ملی، منطقه‌ای و جهانی؛ فقدان اجماع داخلی پیرامون منافع و امنیت ملی، آرمان‌ها و اولویت‌ها؛ بی‌توجهی به توانمندی‌ها، گزینش اهداف بر پایۀ آرزوها؛ انگارۀ شیفتگی و بیزاری؛ چالش‌های پیوندها با همسایگان؛ چالش پیوندها با چین و روسیه؛ چالش در منطقۀ قفقاز؛ کنارگذاشته شدن ایران از راه‌های منطقه‌ای؛ چالش مزمن برجای‌مانده از جنگ تحمیلی؛ بحران امنیتی‌سازی ایران؛ چالش مدیریت تنش با آمریکا)

از همه شما سپاسگزارم. امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد.

 

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست