Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:53:45 GMT

کاهش ۷۱ درصدی مسافرت‌ها در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۱۹۹۰۴

کاهش ۷۱ درصدی مسافرت‌ها در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان در جلسه ستاد مدیریت کرونا با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته و در مقاطع مختلفی از جمله ۸ سال دفاع مقدس، دوران سازندگی، حوادثی همچون سیل، زلزله و… همراه و همگام با مردم بوده و طلایه‌دار و پیشگام در مبارزه با تروریسم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از همراهی سپاه پاسداران در استان خراسان جنوبی با دولت به ویژه در راستای محرومیت زدایی تقدیر کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جلسه مشترک امروز ستاد ملی کرونا که به ریاست دکتر روحانی برگزار شد، تصریح کرد: یکی از موارد مطروحه در این جلسه، موضوع افراد مبتلا به کرونا بود، که اگر شرایط قرنطینه خانگی را نداشته باشند باید در مکان‌های مشخصی از جمله نقاهتگاه‌ها تحت نظر باشند، زیرا به تعبیر وزیرمحترم بهداشت، بمب‌های متحرکی هستند که اگر تحت کنترل نباشند، آلودگی وسیعی در جامعه ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: این طرح پس از ابلاغ، با جدیت و استفاده از ظرفیت‌های قانونی دنبال خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از کاهش ۷۱ درصدی مسافرت‌ها در سطح استان خبر داد و گفت: طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» که مطالبه جدی مردم بود، با استقبال مواجه شده و علیرغم ایجاد محدودیت، شاهد همراهی خوب مردم هستیم.

معتمدیان خاطرنشان کرد: تاکید رئیس‌جمهور بر ارشاد، تذکر و توجیهِ درصد اندکی از جامعه می‌باشد که الزامات را رعایت نمی‌کنند و قرار نیست در شرایطی که مردم با فشارهای روانی و مالی مواجه هستند، از قوه قهریه استفاده کنیم؛ بنابراین همه ملزم به برخورد در نهایت احترام و مدارا با مردم هستند، مگر در مواردی که اصرار بر بی قانونی وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: مبادی ورودی و خروجی استان باید به دقت کنترل شده و از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری شود.

معتمدیان در خصوص تدابیر دولت در مقابله با کرونا اظهار داشت: در مجموع ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که معادل ۲۰ درصد از کل بودجه در سال ۹۹ می‌باشد و البته تأمین این اعتبار از محل بودجه نیست.

وی افزود: از این مبلغ، هشت هزار میلیارد تومان در قالب پرداخت نقدی به سه میلیون نفر از دهک‌های پایین و اقشار آسیب پذیر، دوازده هزار میلیارد تومان برای بخش بهداشت و درمان، پنج هزار میلیارد تومان کمک به صندوق بیمه بیکاری و هفتاد و پنج هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات دوازده درصد با بازپرداخت دو ساله در نظر گرفته شده است که در شرایط سخت تحریم و کاهش قیمت نفت، نشانگر اهمیت و توجه به سلامت مردم است.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تقدیر از همکاری داوطلبانه اصناف و بخش خصوصی، که بدون ورود دولت اقدام به تعطیلی بازار و مغازه‌ها نمودند، اضافه کرد: این طرح زمانی موفق است که بدون اقداماتی همچون پلمب یا جریمه کردن، شاهد همراهی کسبه و مردم باشیم که با فرهنگ بالای مردم استان، این مهم رقم خورده است.

کد خبر 4888703

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان شهرکرد ماسک طبی سال جهش تولید ضدعفونی سیلاب طرح غربالگری بارش باران تردد وسایل نقلیه هزار میلیارد تومان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۱۹۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی خراسان جنوبی مهدی هنری به شعار سال جدید با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که سازمان بسیج سازندگی از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سال ۱۳۹۲ که به حوزه فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی ورود کرد، هدف اصلی را در راستای مردمی کردن اقتصاد گذاشت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) افزود: بسیج با توجه به ارتباط و تعاملی که با شبکه‌های مردمی تا پایین‌ترین رده در روستاها در سراسر کشور دارد با استفاده از ظرفیت بسیج برای کمک به امر مردمی کردن در حوزه اقتصاد استفاده کرد.

وی بیان کرد: بسیج در این سال‌ها روش مختلف مردمی را با نقش‌های مختلف مردم در طرح‌های مختلفی که گذاشته به صورت عملی امتحان کرده است.

هنری عنوان کرد: طی سال‌های گذشته در خراسان‌جنوبی با مشارکت مردم طرح‌های مختلفی را در حوزه اقتصاد مقاومتی دنبال کردیم.

وی اظهار کرد: با توجه به شعار سال جدید ان‌شاءالله در ابتدای سال طرح جامع اقتصاد به توان مردم را رونمایی خواهیم کرد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که طرح جامع اقتصاد به توان مردم مبتنی بر عمل طراحی شده، افزود: تجربیاتی که طی سنوات گذشته در امر مردمی سازی در استان، کار میدانی و مطالعاتی آن انجام شده و بر اساس نتایج به دست آمده، آماده شده است.

هنری ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در بحث نقش مشارکت مردم باید گفت در خراسان‌جنوبی مردم همیشه آمادگی حضور در مناطق مختلف را داشتند.

وی با بیان این‌که مهمترین موضوع روش و نوع بکار گیری مردم در طرح‌های حوزه اقتصاد است، گفت: روش مشارکت مردم نیاز به جلسات هم اندیشی تبادل نظر و استفاده از ظرفیت‌های مختلف دارد که هم کار علمی و هم تجربی را انجام داد تا بر اساس تجربیات مردم بتوان کار را پیش برد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: امر مردمی کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نخواهد رسید و مطمئناً نیاز به این دارد که نیازهای هر منطقه بر اساس بوم منطقه برای نحوه مشارکت مردم در حوزه اقتصاد تعریف شود.

هنری افزود: طرح جامع اقتصاد به توان مردم در قالب زنجیره ارزش است و نقش مردم را در حلقه‌های مختلف این زنجیره از تأمین، تولید، توزیع، تبدیل و تجارت بیان کرده و برای هر موضوعی نحوه مشارکت مردم در طرح تعریف شده است.

وی اظهار کرد: این کار در حوزه‌های مختلف انجام شده و خروجی مطلوب بوده ان‌شاءالله بتوانیم این طرح را امسال در سطح استان نهادینه کنیم و الگویی برای توسعه و بسط در سراسر کشور شود و از این ظرفیت برای حضور و مشارکت بهتر مردم در حوزه اقتصادی استفاده کنیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از موضوعات دیگری که قبلاً در حوزه بسیج سازندگی استان پیگیری شد، طرح‌های معیشت محور خانواده‌ها بود که در قالب خانواده‌هایی روستایی تعریف می‌شد.

وی ادامه داد: هدف از این کار تبدیل کردن روستاها به روستای مولد و تأمین مایحتاج اولیه توسط خانواده در روستا بود چراکه ابتدا روستاها تولید کننده بوده و بعداً مصرف کننده شدند.

هنری گفت: این امر ضمن کمک به تولید، خانواده‌های زیادی را مشغول به کار و تولید می‌کند و برای رفتن به سمت تولید محصولات سالم کمک خواهد کرد ضمن اینکه به سبک زندگی و سلامت خانواده‌ها کمک می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این طرح چون به صورت آزمایشی در استان انجام شده در صورتی که به صورت فراگیر در خراسان‌جنوبی انجام شود قطعاً می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز اساسی خانواده در بلند مدت ارتباط و تعامل خانواده‌های شهری با روستاها به عنوان منبع تولید و نیاز اساسی خانواده شهری شده و این ارتباط خود باعث پویایی روستا و تبدیل روستاهای مصرف کننده به مولد خواهد شد.

وی افزود: این طرح نیز با توجه به تجربه‌ای که در گذشته در استان داشتیم می‌تواند در این خصوص تأثیر گذار باشد و به صورت اندک اما در تعداد زیادی از خانواده‌هایی که شامل این طرح می‌شوند کمک بزرگی به تولید در سطح استان و به تبع آن در کشور خواهد داشت.

کد خبر 6079642

دیگر خبرها

  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • سیلی ایران به اسرائیل یک عید بود
  • خراسان جنوبی چهارمین استان کشور در طرح زندگی با آیه‌ها
  • بهره‌مندی بیش از ۲۳۴ هزار خانوار از طرح کالابرگ فجرانه
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)
  • صنایع دستی خراسان جنوبی را بشناسیم
  • نصب سیاه چادرها تأثیر گذار در کاهش تصادفات خراسان جنوبی