Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، «دیدیه رائول» گفت که مطالعه جدیدش نشان می دهد که این دارو در مقابله با ویروس کرونا، کارایی دارد.

این درحالی است که چند دانشمند دیگر و منتقدان رائول، یافته های تحقیق وی را زیر سوال بردند و گفتند که نتایج حاصله، صرفا شهودی است و این آزمایش در قالب یک طرح تحقیقاتی کنترل شده انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رائول که فرضیه اش مورد استقبال دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفته است، اعلام کرد که در این تحقیق جدید که ۸۰ بیمار مورد آزمایش قرار گرفتند، چهار نفر از هر پنج بیمار مداوا شده با این دارو، نتایج رضایت بخشی را نشان دادند.

نتایج این مطالعه هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و به طور رسمی در یک نشریه پزشکی منتشر نشده است.

با این حال، محقق فرانسوی اصرار دارد که «ژونگ نانشان» یک کارشناس چینی نیز الگوی مشابهی را به دست آورده است.

منتقدان رائول، از بابت تاثیرات جانبی این دارو نگران هستند.

گروهی از دانشمندان مخالف انتشار اخبار جعلی در بخش سلامت (Fakemed)، این پروفسور ۶۸ ساله را به باد انتقاد گرفته اند.

داروی هیدروکسی کلروکین که با نام تجاری پلاکونیل برای پیشگیری و درمان مالاریا در مناطقی، فروخته می شود، مورد استقبال ترامپ قرار گرفته است، اما کارشناسان دولت آمریکا هنوز در مورد نتیجه بخش بودن این دارو برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا متقاعد نشده اند.

همچنین این نگرانی وجود دارد که انبار و ذخیره این دارو، افراد مبتلا به مالاریا، لوپوس و انواع خاصی از ورم های مفاصل را با محدودیت و محرومیت از آن روبه رو کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟

ایتنا - اولین دارویی که روند آلزایمر را کند می‌کند، بیش از یک سال است که در ایالات متحده به بازار آمده، اما فروش آن کم بوده است. همچنین ماه‌ها طول کشید تا سیستم‌‌های بیمارستانی بزرگ استفاده از این دارو را آغاز کنند و برخی شرکت‌های بیمه هم آن را تحت پوشش قرار ندادند.
پزشکان می‌گویند برخی بیماران احتمالا به دلیل تاثیر محدود و عوارض جانبی احتمالی داروی لکمبی (Leqembi) در مصرف این دارو تردید دارند زیرا سال‌ها طول می‌کشد تا بهترین شکل مصرف این دارو و عوارض آن مشخص شود و برای بهبود روش‌های تشخیص آلزایمر نیز باید پیشرفت‌هایی صورت بگیرد و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بیش از شش میلیون نفر در آمریکا و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند که شایع‌ترین نوع زوال عقل است. برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد اما لکمبی می‌تواند پروتئین چسبنده مغز به نام آمیلوئید را که عامل اصلی بیماری آلزایمر است، از بین می‌برد.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد دارای علائم خفیف این بیماری با مصرف این دارو می‌توانند پیشرفت بیماری‌ را تا چند ماه به تاخیر بیندازند. هرچند برخی کارشناسان می‌گویند این تاخیر ممکن است آنقدر نامحسوس باشد که بیماران متوجه نشوند.

 
سازمان غذا و داروی ایالات متحده تابستان ۲۰۲۳ مصرف داروی لکمبی را برای بیماران در مراحل اولیه به طور کامل تایید کرد. شرکت ژاپنی ایزای (Eisai)، سازنده این دارو، هم ابتدا انتظار داشت که تا پایان ماه مارس، ۱۰ هزار بیمار از این دارو به شکل تزریق با سرم استفاده کنند اما مدیران این شرکت کمی بعد این پیش‌بینی را کاهش دادند؛ البته می‌گویند فروش رو به رشد است.

دکتر علی‌رضا عطری، متخصص مغز و اعصاب که مشاور حقوقی شرکت ایزای است، می‌گوید: «این رویکرد بسیار مرحله‌ای و گام به گام است. هرچه بیشتر درباره آن یاد بگیریم‌، آن را بیشتر گسترش و بسط خواهیم داد.»

به گفته پزشکان، برای شناسایی سریع بیماران و شروع درمان قبل از پیشرفت بیماری، باید اقدام‌های بیشتری انجام شود که روندی مبهم است. از طرفی ممکن است برخی بیماران واجد شرایط استفاده از داروی لکمبی نباشند، زیرا با داروهایی که برای جلوگیری از سکته مصرف می‌شود، تداخل دارویی دارد. وقت گرفتن از متخصص مغز و اعصابی هم که این دارو را تجویز می‌کند، احتمال دارد چند ماه‌ طول بکشد.

دیگر خبرها

  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • «متفورمین» پرفروش‌ ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • «متفورمین» پرفروش‌ترین دارو در سال ۱۴۰۲
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • کلاهبرداری با داروی مرگ