Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:50:29 GMT

ممنوعیت ورود به تفرجگاه‌های روستایی در روز طبیعت

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۲۱۰

ممنوعیت ورود به تفرجگاه‌های روستایی در روز طبیعت

ایسنا/لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: مسیر ورودی به پارک‌ها و تفرجگاه‌های روستایی در روز طبیعت ممنوع است.

شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه ورود به پارک‌های جنگلی، مراتع، تفرجگاه‌ها، بوستان‌های روستایی، تردد و نشستن در مسیر جاده‌های جنگلی و مرتعی ممنوع است، اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت عمومی از کلیه هم استانی‌های محترم تقاضامندیم از مسافرت به دامان طبیعت جدا خودداری و پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مردم شریف لرستان، از هرگونه تجمع انسانی در محیط‌های ذکر شده جدا خودداری کرده و با پرسنل یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان هدف از مسدود کردن راه‌های ورودی و خروجی پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌های تحت مدیریت منابع طبیعی را، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و تصریح کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به هیچ‌کس به این مکان‌ها داده نخواهد شد.

نجفی ضمن هشدار به متخلفان حوزه منابع طبیعی بیان کرد: در این ایام که ویروس کرونا جان هم‌وطنان را به مخاطره انداخته، پرسنل منابع طبیعی استان مرتباً در حال گشت زنی در عرصه‌های طبیعی بوده و اجازه تخلف به سودجویان داده نخواهد شد و چنانچه مردم عزیز با تخلفی از قبیل قطع اشجار، زغال گیری، تخریب اراضی ملی و... روبرو شدند مراتب را با تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان روز طبیعت منابع طبیعی تفرجگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر

ابوالقاسم کیانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر از برخورد قاطع، جدی و قانونی دستگاه قضایی با متعدیان به حریم جنگل و قاچاقچیان چوب در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شاهدیم که متعدیان به منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب، ضمن از بین بردن منابع خدادادی با ارزش استان، حافظان منابع طبیعی را نیز مورد تعرض قرار می‌دهند که در این راستا دستگاه قضایی ضمن تشدید برخورد قانونی با متعدیان به منابع طبیعی، دست سودجویان حوزه منابع طبیعی را از تعرض به منابع طبیعی استان قطع خواهد کرد.

او افزود: طی چند روز گذشته شاهد بودیم که قاچاقچیان چوب در شهرستان بهشهر، نسبت به قطع ۷۰ اصله درخت در حاشیه جاده جنگلی پاسند رز- سرخ او شهرستان بهشهر اقدام نموده تا حافظان منابع طبیعی را از برخورد قانونی خود در صیانت از جنگل منصرف کنند که قطعاً در مسیر صیانت از حریم جنگل ها، دستگاه قضایی، حامی منابع طبیعی خواهد بود.

کیانی گفت: در خصوص موضوع قطع ۷۰ اصله درخت فوق الذکر، با صدور دستور قضایی، رصد دقیق اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، ضمن تشکیل پرونده، مجرمین تحت تعقیب قرار گرفتند که در این راستا تاکنون یک نفر دستگیر شده و سایر متهمین تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهشهر افزود: اقدامات پلیسی و امنیتی برای دستگیری و برخورد قانونی با تمامی عاملان تعرض و تخریب منابع طبیعی شرق استان و قطع درختان جنگلی در شهرستان بهشهر تا پاکسازی کامل منطقه با جدیت ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • دستگیری یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک جنگلی سکوتپه
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور