Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جعفر حسینی مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی در توسعه صادرات غیر نفتی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: علی رغم پتانسیل بالای بخش کشاورزی، اقلیم ۴ فصل و اراضی مستعد آن طور که باید و شاید نتوانستیم از ظرفیت تولید به طور کامل استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر در بخش گلخانه به تولید صیفی جات بپردازیم، هیچ کشوری قدرت رقابت از حیث میزان تولید را با ما نخواهد داشت.

حسینی ادامه داد: با استفاده حداکثری از ظرفیت واحد‌های گلخانه و اراضی کشور این امکان وجود دارد که با همین میزان آب مصرفی و سطح زیر کشت مازاد بر مصرف داخل تولید کرد.

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی با تاکید بر این مسئله که امکان جایگزینی درآمد حاصل از نفت با محصولات کشاورزی وجود دارد، بیان کرد: این در حالی است که مسئولان در سیاست‌های کلان این موضوع را نمی‌بینند که این امر یک ضعف و چالش بزرگ محسوب می‌شود که مسئولان ذی ربط از آن غافل هستند.

به گفته این مقام مسئول، مسئولان ذی ربط بحران آب را به قدری در کشور بزرگ‌می کنند که از پتانسیل بالای بخش کشاورزی و جایگزینی آن با درآمد نفتی را فراموش می‌کنند، در حالیکه با ایجاد بازار در سایر کشور‌ها به سهولت می‌توان از این میزان آب مصرفی تولید را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

مشاور ارشد نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در پایان با انتقاد از بی توجهی مسئولان به صادرات محصولات کشاورزی تصریح کرد: در شرایط فعلی تحریم اگر به دنبال کاهش صادرات نفت و مشتقات آن هستیم، بدون تردید کشاورزان باید تولید کیفی را در دستور کار خود قرار دهند و همواره دولت نگاه ویژه‌ای به بازار‌های هدف داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی درآمد نفتی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش تولید گوشت قرمز و مرغ در استان خبر داد و گفت: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است. - اخبار استانها -

مرتضی بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه قیمت محصولات پروتئینی در استان روند کاهشی گرفته است، اظهار داشت: تولید گوشت مرغ در سال 1402 به بیش از 39 هزار تن رسید.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی 1.7 میلیون قطعه در واحدهای مرغداری استان بوشهر گفت: در فروردین ماه امسال عملیات جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان به میزان یک‌میلیون و 740 هزار قطعه جوجه انجام شده که تا اواخر اردیبهشت تولیدات آن وارد بازار می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر ظرفیت مرغداری‌های استان را 7 میلیون قطعه جوجه دانست و بیان کرد: در استان بوشهر 218 واحد مرغداری فعال است که بر اساس برنامه زمان‌بندی در تولید گوشت مرغ فعالیت می‌کنند.

بحرانی از افتتاح کشتارگاه دام بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کشتارگاه بزرگ و مهم استان بوشهر مراحل ساخت آن رو به پایان است که پیش‌بینی می‌شود تا 2 ماه آینده وارد مدار بهره‌برداری شود.

وی از کاهشی شدن قیمت گوشت مرغ و قرمز در استان خبر داد و اضافه کرد: با افزایش تولید گوشت دام و طیور قیمت این ‌محصولات در استان بوشهر کاهشی شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی استان بوشهر افزایش سطح کشت گلخانه‌ها را از برنامه‌های مهم امسال دانست و اضافه کرد: استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی ظرفیت بالایی دارد و با افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها تولید محصولات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد