Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@14:17:19 GMT

قرنطینه سبب تحمیل هزینه‌های مختلف می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۳۰۹

قرنطینه سبب تحمیل هزینه‌های مختلف می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فاضلی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: با شیوع  و همه‌گیری بیماری کرونا در کشورمان، مسئولان حوزه سلامت ایران موضوع قرنطینه کردن شهرها را بی‌فایده اعلام کرده‌اند.

او ادامه داد: قرنطینه کردن و  تعطیلی ادارات و مراکز ورزشی و به طور کلی اجتماعات در هنگام شیوع یک همه‌گیری، نقش موثری در کنترل بیماری کرونا در کشورهای مختلف از جمله ایران دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهد تعطیلی ادارات و اجتماعات به همراه غربالگری، نظارت و مراقبت، به عنوان  یکی از مهمترین مداخلات غیر دارویی در  کشور محسوب می‌شود.

او ادامه داد: در انجام  مداخلات غیردارویی، بین قرنطینه و ایزوله کردن تفاوت‌هایی وجود دارد و به طور کلی واژه قرنطینه به معنای این است که در یک محدوده زمانی، افرادی که مبتلا به بیماری هستند، در مکانی دور  از سایرین نگه داشته شوند تا بیماری به نقاط دیگر گسترش پیدا نکند.

فاضلی بیان کرد: برخی مطالعات نشان می‌دهد که قرنطینه نتایج خوبی داشته اما در گزارش‌های دیگری آمده است که بر اساس آنها قرنطینه باعث تحمیل هزینه‌های اقتصادی بر کشورها می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: مطالعات روی بیماری‌هایی مثل ساس، نشان می‌دهد که قرنطینه کردن، مسائل مختلف  سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به همراه می‌آورد و میزان موفقیت آن غیرقابل پیش‌بینی است.

فاصله ادامه داد: قرنطینه کردن شهرهای آلوده به بیماری کرونا و انجام مداخلات غیردارویی برای اولین بار در کشور چین اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۹۶۴۴ نفر افزایش یافت

فاضلی بیان کرد: در کشورهای اروپایی مانند ایتالیا جریمه 206 یورویی و تا سه ماه حبس برای افرادی که بی‌جهت از قرنطینه خارج شوند، در نظر گرفته شده است. تمام اجتماعات کافه‌ها، رستوران‌ها و مراکز ورزشی به جز داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی تعطیل شده است.

او اضافه کرد: افرادی که قصد سفر به نقطه دیگر از کشور را دارند، باید یک فرم استاندارد را پر و دلایل تردد خود را به طور دقیق مشخص کنند.

فاضلی یاد آوری کرد: قرنطینه کردن شهرها در هنگام همه‌گیری یک بیماری، به ملاحظات مذهبی و فرهنگی بستگی دارد و میزان موفقیت آن در اجرای این طرح، نیز وابسته به مسائل فرهنگی  و اجتماعی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا قرنطینه کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با ارتقای نظام سلامت، پیشرفت عمده ای در خصوص کنترل بیماری های واگیردار حاصل شده و بیماری های غیرواگیر در حال حاضر به عنوان مشکل عمده بهداشتی در جهان و به طور خاص در خاورمیانه مطرح است.

به دلیل افزایش روند مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر به خصوص در کشورهای در حال توسعه، سازمان بهداشت از دو دهه پیش بیماری های غیرواگیر را جز اولویت های بهداشتی در کشورهای در حال توسعه اعلام کرده است؛ به نحوی که ۸۰ درصد علل مرگ در کشورهای با درآمد پائین و متوسط بیماریهای غیرواگیر برشمرده شده است که در این میان چهار بیماری عمده (بیماری قلبی و عروقی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیابت) نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

با عنایت به مدل های در حال پیاده سازی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت مقرر شد با همکاری ستاد هوش مصنوعی و رباتیک این مدل ها در خصوص فراخوان کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه های درمانی بیماری های مزمن نیز پیاده سازی شود.

از این رو، به همت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت جامعه هدف فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه های درمانی بیماری‌های مزمن در کشور شرکت های خصوصی دارای برنامه تولید، مجوز تولید و برنامه ارتقا ظرفیت تولید هستند.

از اهداف این فراخوان می توان به بهبود شاخص های سلامتی در تمام ابعاد آن، بهبود شیوه زندگی مردم در راستای ارتقا سلامت جامعه، ارتقای فرآیندهای پشتیبانی، تسهیل زمینه های اجرایی برنامه های کشوری تدوین شده در زمینه کنترل بیماری ها، جلب و ایجاد همکاری درون و بین بخشی و برنامه ریزی و همکاری در انجام برنامه های آموزش همگانی اشاره کرد.

اجرا و کاربرد رفتارها و اقدامات پیشگیری کننده، ارتقای اطلاعات (دانش بهداشتی)، افزایش مهارت‌های خودمراقبتی و توانمندسازی در مبتلایان بیماری های قلبی عروقی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیابت با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی و همچنین کاربرد برنامه های مراقبتی مبتنی بر شواهد و ارتقای عملکرد و کاربرد سیستم اطلاع رسانی همراه با برنامه های الکترونیکی (آنلاین) بیمار محور به منظور ردیابی و پیگیری نحوه درمان و پیشرفت این بیماری ها

جامعه هدف این فراخوان، شرکت‌های خصوصی دارای برنامه تولید، دارای مجوز تولید و برنامه ارتقاء ظرفیت تولید است.

اطلاعات بیشتر از طریق ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت به شماره تلفن ۸۳۵۳۰ داخلی ۷۴۸۳ قابل دستیابی است.

متقاضیان تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند برای ثبت نام به نشانی www.khedmat.isti.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6079085 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورم و پف در نقاط مختلف بدن چه دلایلی دارد؟ از ورم دست و پا تا پف چشم و صورت
  • فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی منتشر شد
  • حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن
  • کمک رسانی به نیازمندان خیر دنیا و آخرت
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • تحمیل خسارات نظامی و روانی بر رژیم صهیونیستی/ معادلات منطقه‌ای یک بار دیگر پس از هفتم اکتبر تغییر کرد/ چالش‌های جدید و سردرگمی نتانیاهو/ امشب در ترازوی مقاومت امتیازات زیادی به دست آمد/طوفان الاقصی ادامه دارد
  • مشهد؛ از شهر‌های موفق جهان در حوزه قلب و عروق
  • پیشرفت تحقیقات در درمان بیماری ویلسون