Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، دکتر محمدرضا میرجلیلی اظهار داشت: محمود شمس الدینی، عضو بسیج جامعه پزشکی استان یزد، به دلیل گرفتار شدن به بیماری کووید ١٩، ساعاتی پیش به شهادت رسید.

وی ادامه داد: شهید شمس الدینی در نقاهتگاه بسیج جامعه پزشکی مشغول به فعالیت بود و در این مدت، از هیچ خدمتی برای بهبودی بیماران فرو گذار نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطر نشان کرد: خدمات و تلاش های متمادی و دلسوزانه وی در بیمارستان های صحرایی در راستای خدمت به مردم محروم آن مناطق، مشارکت در کمک به سیل زدگان غرب کشور، همکاری در اعزام پزشکان به مناطق محروم و دها خدمات ارزنده دیگر از ایشان به یادگار مانده است.

دکتر میرجلیلی، ضمن ابراز  تأسف و تأثر، از خداوند منان برای آن عزیز عُلوّ درجات و حشر با ائمه معصومین و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستار شد و افزود: تاکنون با بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مردم استان تماس گرفته شده، موارد مشکوک نیز شناسایی و تحت غربالگری قرار گرفته اند.

وی بیان داشت: در بررسی‌های انجام شده، ۶۰ درصد مردم مشکلی نداشتند، به ۳۵ درصد از افراد یزد با توجه به علائم، مراقبت در منزل توصیه شد و پنج درصد از هم استانی‌ها برای بررسی‌های بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت افزود: ۱۲۲ هزار نفر از مردم یزد به این سامانه مراجعه کرده و ۷۸ درصد از افراد نیازمند به بررسی‌های بیشتر، توسط همکاران بهداشتی تحت پیگیری قرار گرفته‌اند.

میرجلیلی تصریح کرد: همچنین ۲۲تیم چهار نفره اضطرار شامل پزشک، کارشناس بیماری‌ها، کارشناس بهداشت محیط و راننده در سطح مراکز بهداشت شهرستان‌ها تشکیل و آموزش‌های لازم را به اطرافیان بیماران بستری و مشکوک کرونایی و خانواده فوتی‌ها، با حضور در محل سکونت فرد ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به آمادگی تمام بیمارستان‌های استان در پذیرش بیماران کرونایی افزود: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان با ۷۲۰ تخت عفونی و ۱۲۰ تخت در بخش آی. سی. یو به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهداشت و درمان یزد کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور

همشهری آنلاین- دکتر سیدحسن امامی رضوی، متخصص جراحی عمومی و دبیر فرهنگستان علوم پزشکی ایران: سابقه همکاری من با آقای دکتر مرندی به سال۱۳۷۲ برمی‌گردد. ایشان وزیر بهداشت بودند و من در یکی از معاونت‌های وزارت بهداشت به‌عنوان مشاور و قائم‌مقام با ایشان همکاری داشتم. بعد از آن همکاری ما ادامه داشت. از سال ۷۴ تا ۷۶ معاون ایشان در وزارت بهداشت بودم و از سال۸۸ نیز من عضو پیوسته فرهنگستان علوم و پزشکی شدم و ارتباط نزدیک‌تری با ایشان دارم. آقای دکتر مرندی خصوصیات ویژه بسیاری دارند که یکی از آنها، پایبندی به اعتقادات است. انسان بسیار معتقد و ولایتمداری هستند و بسیار پیگیرند تا کاری که به آن اعتقاد دارند، به نتیجه برسد. در عمل به اعتقادشان خیلی جدی هستند و با هیچ‌کسی در این خصوص ملاحظه یا تعارف ندارند.

نظم ایشان خصوصیت دیگری است که در طول این سال‌ها همیشه شاهد بوده‌ام. هم خودشان بسیار آدم منظمی هستند و هم دیگران را به این مسیر می‌کشانند. بارها اتفاق افتاده که افراد در هر سطح و مقامی که بودند اگر در جلسات با تأخیر حاضر می‌شدند، حتما به‌دلیل بی‌نظمی با برخورد جدی و تذکر آقای دکتر مواجه می‌شدند و این موضوع اوایل برای من مایه تعجب بود. این نظم و جدیت، در پیگیری کارهایی که به افراد می‌سپردند هم وجود دارد.

دکتر مرندی، در حوزه نظام سلامت، پیشرو هستند. در این ۴۰سال که در خدمت نظام سلامت جمهوری اسلامی هستند، در هر جایگاهی که بوده‌اند، همیشه نوآوری‌هایی را در نظام سلامت کشورمان ایجاد کرده‌اند؛ چه زمانی که وزیر بودند و چه زمانی که نماینده مجلس بودند. سال‌هاست در ریاست فرهنگستان علوم پزشکی را برعهده دارند و حتی زمانی که هیچ‌کدام از این مسئولیت‌ها را نداشتند، به‌عنوان عضو ساده کمیته کشوری واکسیناسیون اطفال یا ایجاد انجمن علمی نوزادان، شاهد نوآوری ایشان در نظام سلامت کشور بوده‌ایم.

ایشان در عین حال که در کار جدی هستند، اما خارج از فضای اداری، اهل بذله‌گویی و شوخی توأم با احترام هستند. این خصوصیت را در برخورد با خانواده محترمشان را هم دارند و بسیار اهل خانواده هستند.

یک نکته برجسته در زندگی آقای دکتر مرندی وجود دارد که شاید در برخی مسئولان کمتر دیده شود. من از سال ۷۲ به‌طور مستقیم با ایشان کار کرده‌ام و با وجود اینکه برای کارشان بسیار وقت می‌گذارند اما از خانواده غافل نیستند. برخورد ایشان با همسر و فرزندانشان بسیار محبت‌آمیز است. همه اعضای خانواده ایشان ولایتمدار و افرادی معتقد ‌و از نظر اعتقادی کاملا با همدیگر همسو هستند. این موضوع حاصل ۲‌چیز است؛ یکی محبتی که به خانواده دارند و عامل دیگر به قلب پاک‌ ایشان برمی‌گردد و این نعمت و برکت را به ایشان عطا کرده است.

کد خبر 843592 برچسب‌ها مجله زندگینامه چهره‌های سیاسی جهان چهره‌های مشهور مجله زندگینامه چهره‌های سیاسی ایران

دیگر خبرها

  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند
  • آمادگی ایران برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای با سازمان جهانی بهداشت
  • تاثیرگذاری ایران در پیشرفت سلامت کشور‌های دیگر
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • دکتر مرندی، چهره مؤثر در حوزه بهداشت و درمان کشور
  • ۴۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف در مشهد مهر و موم شد
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • ۲۵ درصد سهم سلامت مردم در اختیار وزارت بهداشت است
  • پای لنگ وزارت بهداشت در تامین پزشک!