Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@05:22:58 GMT

بهبود کم‌سن‌ترین بیماران کرونایی کشور در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۴۱۰

بهبود کم‌سن‌ترین بیماران کرونایی کشور در گیلان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بهبود دو نوزاد مبتلا به کرونا ویروس در گیلان خبر داد.

سید حسن میری امشب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت از بهبود کم سن ترین مبتلایان به کرونا ویروس در گیلان پس از طی یک دوره درمان در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت خبر داد.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این دو نوزاد، چهار و ۱۴ روزه بودند که پس از پذیرش در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت، تست کرونا آنها مثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری با بیان اینکه هم اکنون این نوزادان ترخیص شده و به آغوش گرم خانواده برگشته‌اند، گفت: به همت تیم درمان بخش نوزادان مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور، دو نوزاد مبتلا به کووید ۱۹ پس از ۱۴ روز بستری در این بخش تخصصی بهبود و مرخص شدند.

پزشکان فوق تخصص عفونی بیمارستان ۱۷ شهریور پیشنهاد کرده‌اند تا نوزادانی که به تازگی از چنگال ویروس منحوس کرونا نجات یافته‌اند تا دو هفته قرنطینه شوند.

گزارش های پزشکی نشان می هد یکی از این نوزادان در مجاورت بیمار کرونایی قرار گرفته و دچار بیماری کووید ۱۹ شده اما نوزاد دیگر هیچگونه تماسی با فرد مبتلا به کرونا نداشته و این بیماری از سایر شیوه های انتقال به بیمار نوزاد منتقل شده است.

طبق گزارش‌های موجود، دو کودک مبتلا به ویروس که اکنون بهبود یافته اند، کم سن ترین مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در ایران به حساب می آیند.

پزشکان و پرستاران از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، پیوسته بر رعایت نکات بهداشتی و همچنین بر ضرورت قطع انتقال این ویروس تأکید دارند.

لینک کوتاه: asriran.com/0031aO

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا ۱۷ شهریور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ۶ نوزاد در هر شبانه روز در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ امیر حسن زاد گفت: در سال گذشته تولد ۱۹ هزار و ۱۹۶ نوزاد در گیلان ثبت شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱، میزان ولادت در استان ۳ و ۴ دهم درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ به طور میانگین در هر شبانه روز ، ۶ نوزاد در گیلان متولد شد ، افزود: از این تعداد نوزاد متولد شده در سال گذشته ، ۹ هزار و ۹۵۶ نوزاد معادل ۵۱ درصد پسر و بقیه دختر بودند.

مدیرکل ثبت احوال گیلان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۶۱ نوزاد معادل ۷۸ درصد نوزادان در شهر‌ها متولد شدند،  گفت: ۴ هزار و ۲۳۵ نوزاد هم در روستا‌های گیلان در این مدت به دنیا آمدند.

دیگر خبرها

  • شناسایی بیماران مبتلا به تب‌مالت در این استان
  • تخصیص ۱۰ هزار دلار ارز درمانی به بیماران+ شرایط دریافت
  • تولد ۶ نوزاد در هر شبانه روز در گیلان
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • تشخیص زودهنگام، پنجره امیدی برای بیماران دیابت
  • افزایش بیماران عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • زردی به دور!
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!