Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیمان اسکندری مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان در دیدار مدیران سازمان تعاون روستایی و مسئولین اتحادیه‌های تعاونی تولید، دامداران و زنبور داران و اتحادیه تعاونی روستایی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: نقش تشکل‌های بخش کشاورزی در تامین غذا از مزرعه تا سفره بسیار مهم و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود:تشکل‌های کشاورزی می‌توانند با تعامل و همکاری با سازمان تعاون روستایی باقدرت فعالیت‌های خود را منسجم نموده و اقدامات ارزنده ایی را اجرا نمایند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان گفت:تعاون روستایی با همکاری تشکل‌های بخش کشاورزی می‌توانند در راستای، تنظیم بازار، تولید، نامین غذا، تامین کود وارتقای کشاورزی قراردادی همچنین کشت‌های فرا سرزمینی برنامه مهندسی شده‌ای را اجرایی نماید.

اسکندری تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات انجام برنامه‌های منسجم بازرگاتی کشاورزی و از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار بوده است.

او ضمن تقدیر از همکاری‌های رئیس اسبق سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، انتصاب فرید سپری را انتخابی هوشمندانه و موفق عنوان کرد و اظهار داشت:یکی دیگر از موفقیت‌های ما حضور مهندس سپری به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان است که به دلیل اعتقاد و باور ایشان به تشکل‌های کشاورزی وتعانی‌های تولید و روستایی و تعاونی زنان و اهمیت دادن به نظام صنفی کشاورزی و اتاق اصناف می‌توانیم علاوه بر اقدامات محوله از ظرفیت‌های ویژه صادرات، تامین کود و اقتصادی نمودن کشاورزی در استان بهره برد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی سازمان تعاون روستایی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان

خرسندی گفت: پس از چندین سال برنامه‌ریزی و اهتمام برای رونق صادرات غیرنفتی شهرستان مراغه محصولات بخش کشاورزی سال زراعی گذشته به مقصد بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله کانادا، استرالیا، شیلی و روسیه صادر شد.

 خرسندی افزود: بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی از این شهرستان با چهار هزار و ۳۰۳ تن به کشمش و خرما اختصاص دارد.

وی همچنین به صادرات ۹ هزار و ۵۰۰ تن سیب مرغوب این شهرستان به کشور‌های مختلف اشاره و بیان کرد: حجم تولید و کیفیت سیب شهرستان در سال گذشته به دلیل سرمازدگی پایین‌تر از سال‌های قبل بود.

خرسندی ادامه داد: این میزان سیب به کشور‌های پاکستان، عمارات، هندوستان و قزاقستان صادر شد اما بازار بسیار وسیعتری برای این محصول وجود دارد.

وی با بیان اینکه مراغه می‌تواند به عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه نقش محوری ایفا کند اضافه کرد: قسمت عمده محصولاتی که از این شهرستان صادر می‌شود باغی و خشکبار است.

وی گفت: علاوه بر محصولات تولیدی در مراغه محصولات دیگری از جمله خرما در صنایع شهرستان فرآوری و پس از بسته‌بندی صادر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد