Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@01:21:04 GMT

تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان به ۶۷۱ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۵۱۶

تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان به ۶۷۱ نفر رسید

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز یکشنبه در پنجمین نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: از روز نهم فروردین تاکنون ۴۰ نفر به مبتلایان کرونا در خوزستان اضافه شده و سه نفر نیز فوت کردند؛ ۲ مورد از فوتی‌ها متعلق به اهواز و یک مورد متعلق به آبادان است.

وی با اشاره به آمار تفکیکی مبتلایان جدید به کرونا در خوزستان گفت: از این تعداد اهواز ۱۰ نفر، آبادان و ماهشهر هر کدام پنج نفر، دزفول هفت، خرمشهر سه نفر، شوشتر، دشت‌آزادگان، امیدیه، و باوی هر کدام ۲ نفر، و شوش و اندیمشک هر کدام یک نفر مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: تاکنون ۳۹۹ بیمار مبتلا به کرونا در خوزستان بهبود یافته و ۱۹۹نفر بستری در بیمارستان هستند.

غربالگری چهار میلیون خوزستانی

وی ادامه داد: تاکنون سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در خوزستان غربالگری شده اند و پیش بینی می‌شود که تا پایان روز یکشنبه این میزان به چهار میلیون نفر برسد.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان تا ظهر روز نهم فروردین ۶۳۱ نفر بود که ۷۵ نفر از آن‌ها فوت شدند.

بر اساس این گزارش با احتساب آمار جدید، مبتلایان به ویروس کرونا در اهواز ۲۱۰، دزفول ۶۶، خرمشهر ۵۸، آبادان ۵۴، ماهشهر ۴۷، اندیمشک ۴۱، شوشتر ۳۷، باوی ۲۲، شادگان ۲۱، شوش ۲۰، مسجدسلیمان ۱۵، بهبهان ۱۴، کارون ۱۳، رامهرمز و امیدیه ۱۲، ایذه و هندیجان هر کدام پنج، حمیدیه چهار، رامشیر، گتوند و باغملک هر کدام سه، اندیکا ۲، دشت آزادگان سه و آغاجاری یک مورد گزارش شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهم فروردین اعلام کرد: تاکنون۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۵۱۷ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نیز نامیده می‌شود، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خوزستان ویروس کرونا کرونا در خوزستان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ حکیم عبداللهی گفت: طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی باهدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برابر دستورالعمل صادره از فراجا پس از برگزاری چندین نشست با معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان و حضور معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، اولین برنامه در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار انجام شد.

وی افزود: اولین برنامه با حضور نمایندگان پلیس‌های تخصصی و معاونت‌ها از قبیل فتا، پیشگیری، بهداری، گزینش و استخدام، دفتر نظارت همگانی، وظیفه عمومی و .. در مسجد سیدالشهدا منطقه منبع آب شهر اهواز برگزار شد.

سرهنگ عبداللهی با اشاره به اینکه در این نشست نمایندگان سازمان‌های دولتی و مردم نهاد میز خدمت برپا کردند، ادامه داد: در این برنامه با توجه به تنوع خدمات فراجا شاهد حضور بسیار خوب مردم بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان اضافه کرد: در این برنامه ضمن برگزاری نمایشگاه، نشست با اعضای شورای محله و رسیدگی به مشکلات شهروندان؛ خدمات مضاعف رایگان فراجا  از جمله سنجش سلامت، مشاوره و روانشناسی، خدمات پزشکی، کارگاه آموزشی پیشگیرانه در حوزه فضای مجازی، اعتیاد، تحکیم خانواده و عفاف و حجاب به شهروندان،  ارائه شد.

وی می‌گوید: تا پایان اردیبهشت ماه این طرح در ۱۱ نقطه‌ای که از طرف استانداری خوزستان اعلام شده است، اجرا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • قاب ماندگار اکران مردمی متفاوت فیلم آپاراتچی در اهواز
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • حمله افراد ناشناس به آمبولانس اورژانس اهواز
  • مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • وضعیت قابل قبول هوای ۷ شهر خوزستان