Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانگیر اکبری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به توزیع ۱۰۰ تن اقلام ضروری در پلدختر، اظهار داشت: از این میزان ۴۰ تن برنج، ۴۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۲۹ تن شکر خانوار، صنعتی و صنفی است و در صورت نیاز بازار، توزیع این اقلام ضروری ادامه خواهد داشت.

وی، افزود: قیمت مصرف کننده هر کیلو برنج خارجی هندی ۶۸ هزار ریال، شکر مورد مصرف خانوار، صنعتی و صنفی هر کیلوگرم ۴۵ هزار ریال و گوشت قرمز منجمد هر کیلوگرم ۴۰۰ هزار ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلمب ۴۰ واحد صنفی متخلف

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت پلدختر، از پلمپ ۴۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری فعال دادگستری و نیروی انتظامی ۴۰ واحد صنفی پلمپ شد و بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا، تمام واحدهای صنفی به
جز واحدهای خاص مانند نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، میوه فروش‌ها و لبنیاتی‌ها تا ۱۵ فروردین ماه جاری تعطیل هستند.

اکبری، افزود: این تعداد واحد صنفی متخلف علی رغم تذکر داده شده، به هشدارها توجه نکردند که با همکاری نیروی انتظامی این واحدها پلمپ شدند و این کار علاوه بر آثار ممنوعیت برای ورود به واحد صنفی دارای آثار و تبعات قضائی است و جریمه صنفی به همراه دارد.

وی، سلامت مردم را اولویت نخست مسئولان در شرایط کنونی دانست و گفت: اقدامات سخت و بازدارنده در قانون برای جلوگیری از تهدید سلامت شهروندان اندیشیده شده و اعمال می‌شود و واحدها با تعطیلی کسب و کار به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کنند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت پلدختر، افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت پلدختر موظف به تعطیلی و بستن بازار و تأمین کالاهای مورد نیاز مردم بوده و با این وجود با کمبود نیروی انسانی مواجه است.

کمبود دستکش در شهرستان

اکبری، بر لزوم رصد بهداشتی در واحدهای نانوایی پلدختر تاکید کرد و افزود: با واحدهای نانوایی که مقررات بهداشتی ستاد مقابله با کرونا را اجرا نکنند برخورد می‌شود.

وی، افزود: به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و در راستای سلامت شهروندان، حدود ۲۰ پرونده برای نانوایی‌های متخلف شهرستان پلدختر تشکیل و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت پلدختر، یادآور شد: سه نفر نیروی فرهنگی برای همکاری به اداره صمت معرفی و روزانه فعالیت نانوایی‌ها در سطح شهر را رصد و هرگونه عمل مغایر اصول بهداشتی در شرایط بحران بیماری کرونا به طور مستمر و قاطع پیگیری و با متخلفان به طور جد برخورد قانونی می‌شود.

اکبری با بیان اینکه شهرستان پلدختر برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا با محدودیت دستکش مواجه است، افزود: در زمینه تأمین الکل و ژل هیچ کمبودی وجود ندارد اما تنها مشکل در سطح شهر پلدختر کمبود دستکش است.

وی با بیان اینکه تمام مواد مورد نیاز مردم به میزان کافی وجود دارد و جای نگرانی نیست و از شهروندان خواست موارد تخلف از جمله گران فروشی، کم فروشی، عدم رعایت بهداشت و… را با سامانه ۱۲۴ به بازرسان اداره صمت شهرستان پلدختر اطلاع دهند تا در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی و برخورد کنند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت پلدختر، افزود: این طرح در راستای کنترل و نظارت بر بازار در ایام نوروز، با حضور بازرسان اجرایی تا پایان فروردین ماه جاری ادامه دارد و با هرگونه تخلف برخورد می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا الکل تعزیرات رئیس اداره صنعت معدن و تجارت صنعت معدن و تجارت کسب و کار بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی واحد صنفی متخلف ۴۰ واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید طیران صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد خبر داد و اظهار کرد: در بازدید عصرگاهی از تعدادی از واحدهای صنفی سطح شهر آبسرد، تخلف عرضه داروی مخدر و دخالت در امر پزشکی از سوی یک واحد عطاری، برای ناظرین بهداشت و درمان شهرستان کشف و بر اساس قوانین و مقررات پزشکی این واحد صنفی تعطیل و پرونده آن به مراجع قضائی ارسال خواهد شد.

معاون درمان شبکه بهداشت دماوند گفت: پیرو مراجعات، اظهار نگرانی و شکایات خانواده‌ها نسبت به دخالت تعداد معدودی از عطاری‌ها به عرضه و تجویز داروهای مخدر و دخالت در امور تخصصی طبابت و به علت خطرات جبران ناپذیری که این گونه تخلفات برای سلامت جوانان، بیماران و مردم خواهد داشت، تعطیلی این عطاری‌ها کمترین برخورد با آنها خواهد بود.

توکلی، معاون غذا و داروی شبکه بهداشت دماوند نیز با تاکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو اعم از گیاهی، طبیعی، بیولوژیک و شیمیایی داروخانه‌ها هستند، گفت: عطاری‌ها اجازه فروش و عرضه هیچ گونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند و صرفاً می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیر سمی را عرضه کنند.

وی افزود: دخالت در امور درمان بیماران نیز منوط به داشتن تخصص و اخذ مجوز فعالیت می‌باشد.‌

وی به مردم شریف توصیه کردند، داروهای مورد نیاز خود را صرفاً از داروخانه‌ها و با مشاوره از پزشک یا دکتر داروساز تهیه نمایند و تاکید می‌شود از خرید هرگونه اقلام دارویی از عطاری‌ها جداً خودداری گردد

کد خبر 6088389

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • قریب به ۸تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در شهرستان زاهدان معدوم شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد