Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزبه رجایی یکشنبه  شب در گفت‌وگوی خبری گفت شهرستان‌های سراب و شبستر بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را به نسبت به جمعیت دارند.

وی اظهار کرد: شهرستان‌های مرند، میانه، مراغه، اهر و تبریز نیز پس از سراب و شبستر به ترتیب بیشترین آلودگی را به ویروس کرونا نسبت به جمعیت دارند.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته نتیجه تست ۸۲ نفر به کرونا قطعی شد تا مجموع مبتلایان به کرونا در استان  به یک هزار و ۴۴۳  نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز  با بیان اینکه هنوز ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به کرونا در استان پر نشده است، گفت: این به معنی هشدار ندادن و در خطر نبودن نیست.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای جدی طرح فاصله گذاری اجتماعی شاهد قطع شدن زنجیره شیوع و انتقال ویروس کرونای جدید در استان باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از آمادگی همه بیمارستان‌های استان اعم از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و دانشگاهی برای پذیرش بیماران کرونایی نیز خبر داد و گفت: افراد علامت‌دار می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و خدمات بگیرند.

رجایی با اشاره به تداوم فعالیت بیمارستان‌های عادی، اظهار کرد: بیمارستان‌های عادی تعطیل نشده‌اند و ارایه خدمات به بیماران تصادفی، قلبی و مغز و اعصاب ادامه دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان شرقی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی درمان مغز بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می‌شود.
مهرداد شریفی افزود: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.
شریفی گفت: ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشار‌های روانی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

دیگر خبرها

  • چرا پدافند هوایی در تبریز فعال شده بود؟
  • معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: هیچ نفوذ ریزپرنده یا غیره رخ نداده
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت