Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک خبرمنتشر شده در فضای مجازی درباره ترک کار پرسنل آسایشگاه کهریزک به دلیل بیماری کرونا را تکذیب کرد.

  محمدرضا صوفی نژاد در گفت و گو با «ایران»  گفت متأسفانه برخی افراد یا  گروهی با انتشار اخبار کذب در فضای مجازی به جای آرام کردن فضا  بیشتر  اضطراب، استرس، خشم و بی اعتمادی را به جامعه القا می‌کنند این در حالی است که  همه مسئولان   و کادر درمانی  کشور  در تلاشند شرایط را برای غلبه بر بیماری کرونا  آن هم با کمترین آسیب فراهم کنند   وی افزود  کهریزک بزرگترین مرکز توانبخشی خیریه کشور است که ۱۷۵۰ سالمند، بیمار مبتلا به ام اس و معلول جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او گفت : بیماری کرونا در تک تک استان‌ها و شهرهای کشور و بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافته است. بدیهی است در این وضعیت، جمعیت تحت پوشش کهریزک که آسیب پذیرترین گروه در برابر این بیماری شناخته می شوند نیز از ابتلا به آن درامان نمانده‌اند. اما ما توانستیم با فراهم کردن امکانات، میزان ابتلا را به حداقل برسانیم.  صوفی نژاد اظهار داشت  در 17 آسایشگاه ۱۰۰ نفره و در شرایطی که سالمندان در کنار یکدیگر مستقر هستند و زندگی می کنند، شرایط را به گونه‌ای کنترل کرده‌ایم که از ابتدای اسفند تا کنون تنها ۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در گذشته‌اند. مدیرآسایشگاه کهریزک درباره ترک کار پرسنل این مرکز گفت : هیچ یک از پرسنل ترک کار نکرده‌اند بلکه از همان روزی که اولین نمونه مثبت در مرکز مشاهده شد، برای حفاظت جان مددجویان و پرسنل ، تعدادی از کارمندان بخش اداری، فضای سبز و افرادی که نیاز جدی به حضور آنها در مرکز وجود نداشت را مرخص کردیم‌. سایر افراد یعنی آن دسته که با سالمندان تماس چهره به چهره داشتند مانند بهیاران، پرستاران، مادر یاران و پرسنل خدمات که به صورت ۲۴ ساعت شیفت و ۴۸ ساعت استراحت در مرکز فعالیت داشتند را با تغییر شیفت به صورت ۱۵ روز فعالیت و ۱۵ روز استراحت به کار گماردیم. در این شرایط اگر فردی مبتلا شود، تا بهبودی کامل در قسمت قرنطینه مرکز می ماند و خانواده وی نیز از ابتلا به بیماری مصون می مانند. اگر شخصی هم در خارج از مرکز علائم بیماری را در خود مشاهده کند دیگر وارد مرکز نخواهد شد و جان مددجویان را به خطر نمی اندازد. او با تأکید بر اینکه تاکنون از میان پرسنل هیچ مورد مرگ و میر نداشته‌ایم افزود هیچ یک از پرسنل موظف با وجود سختی شرایط ترک کار نکرده‌اند و شرایط داخل مرکز با نظارت شدید و سخت‌گیرانه تحت کنترل است. صوفی نژاد درباره برگزاری جشن پایان سال نیز گفت : تمامی جشن‌هایی که از سوی خیرین و مرکز خیریه کهریزک برای ایام نوروز تدارک دیده شده بود متوقف شد. امسال نه تنها هیچ جشنی نداشتیم بلکه از کمک خیرین و افرادی که به صورت داوطلب وارد مرکز می‌شدند نیز ممانعت کردیم تا بتوانیم میزان شیوع بیماری را کاهش دهیم.

کمک 3 میلیارد تومانی  به کهریزک
علی نعمتی مدیر سازمان بهزیستی شهر ری هم  با تکذیب خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ترک کار پرسنل کهریزک به دلیل شیوع کرونا به «ایران» گفت: در شرایط فعلی برای عبور از بحران شیوع بیماری کرونا در کشور نیازمند تشریک مساعی و هم افزایی همه نهادها و ارگان‌ها و همچنین اقشار مختلف جامعه هستیم. از این رو انتشار اخبار کذب نه تنها کمکی به عبور از بحران نخواهد کرد بلکه به تشویش اذهان عمومی و افزایش ناامیدی و بی اعتمادی در جامعه دامن می‌زند.
وی افزود : افراد مستقر در آسایشگاه خیریه کهریزک به دلیل شرایط جسمی و سنی در گروه آسیب پذیرترین اقشار جامعه قرار می‌گیرند، به همین دلیل با نگاهی ویژه خدمات متفاوتی  به این افراد ارائه شده و خواهد شد. در این راستا علاوه بر اجرای دستورالعمل‌هایی که صادر شده تلاش کردیم با مراقبت هرچه بیشتر و ارائه خدمات توانبخشی دقیق‌تر در مرکز از جان مددجویان بیش از پیش محافظت کنیم.
نعمتی تأکید کرد : در راستای حفاظت و ارائه خدمات مراقبتی و توانبخشی نه تنها از همه توان پرسنل کهریزک استفاده می کنیم بلکه از وزارت بهداشت که متولی سلامت جامعه به شمار می‌آید، درخواست کردیم تیمی در کنار تیم بهداشتی و مراقبتی مرکز قرار گیرد. این مهم با کمی تأخیر و تعلل صورت گرفت. اما خوشبختانه هم اکنون ما از خدمات نیروهای کارآزموده، متخصص و حرفه‌ای وزارت بهداشت و هلال احمر در کهریزک برخورداریم. مدیر بهزیستی شهر ری خاطرنشان می‌کند: با وجود اینکه بیماری کرونا خاموش و خزنده است و متأسفانه هنوز به پیک بیماری در کشور نرسیده‌ایم، اما توانسته‌ایم با تلاش‌های شبانه‌روزی و قرنطینه‌های مناسب از جان مددجویان حفاظت کنیم و با حداقل آسیب به نتیجه مطلوب برسیم. وی در پایان  با اشاره به کمک‌های  دریافتی  برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت : مواد بهداشتی محافظتی و همچنین مواد ضدعفونی ارسالی توسط صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، همچنین ۳ میلیارد تومان کمک مالی بنیاد مستضعفان و کمک‌های متعدد بهزیستی کشور توانست بخشی از مشکلات این مرکز را رفع کند، اما ما همچنان از کمک و خدمات پرسنل پرستار و بهیار استقبال می‌کنیم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیماری کرونا جان مددجویان ترک کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه

بنابر تازه‌ترین به‌روزرسانیِ «ورلداُمتر»، روز گذشته در مجموع بیش از ۳۹۰۰ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در جدولِ «آمار جهانی کرونا» (کووید ۱۹) ثبت و ۵۷ فوتی گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، هنگ کنگ با ثبت ۳۴ فوتی و شیلی با بیش از ۱۲۰۰ مورد جدید ابتلا به ترتیب بالاترین آمار تلفات و مبتلایان کرونایی را در شبانه‌روز گذشته در جهان گزارش کردند.

طبق آمار جهانی در مجموع موارد ابتلا در کشورهای مختلف، تاکنون به ۷۰۴ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۸۹۰ نفر رسیده و مرگ بیش از ۷ میلیون بیمار نیز تأیید شده است.

داده‌های ورلداُمتر همچنین حاکی از آن است که بیش از ۶۷۵ میلیون و ۶۱۹ هزار پرونده پزشکی (۹۹ درصد) از کل ابتلاهایی که نتایج آن مشخص شده، به بهبود مبتلایان شامل بیماران تحت درمان در منزل یا بیمارستان منتهی شده است.

پایگاه داده‌های جهانی ورلداُمتر از تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی، ثبت آمار رسمی مرتبط با کرونا را آغاز کرده است.

در میان ۱۰ کشوری که به عنوان مناطقی با بالاترین آمار ابتلا در بالای جدول ورلداُمتر جای گرفته‌اند، آمریکا همچنان با ثبت بیش از ۱۱۱ میلیون ابتلا و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار فوتی به ترتیب رکورد ابتلا و مرگ‌های کرونایی را در کل دنیا دارد.

پس از آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با عبور از ۴۰ میلیون ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به لحاظ آمار کل مبتلایان اشغال کرده‌اند.

همچنین در فهرست آمار فوتی‌های این بیماری در حال حاضر بعد از آمریکا، برزیل با بیش از ۷۰۰ هزار فوتی و هند با بیش از ۵۰۰ هزار فوتی، بیشترین مرگ‌ و میر کرونایی را به ثبت رسانده‌اند.

بر همین اساس، فرانسه در حال حاضر رکورددار ابتلا در قاره سبز (اروپا) است و روسیه نیز با ثبت بیش از ۴۰۲ هزار فوتی، بالاترین آمار مرگ‌های کرونایی را تاکنون در این قاره گزارش کرده است.

تازه‌ترین آمار کرونا در نقاط مختلف دنیا به تفکیک کشورها و با تقسیم‌بندی‌های قاره‌ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی ورلداُمتر به‌روزرسانی می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • کشف بیش از ۶۰ تن اموال قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • تسهیل احتکار و قاچاق به دلیل عدم نظارت بر انبارها در کهریزک
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • تخریب ۲۴ اصله پایه شبکه برق در شهر گلشن
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • قتل کوروش اسرار هولناک کمپ را افشا کرد /شکنجه غیر انسانی معتادان /«کارمندان با صحنه سازی از خانواده ها اخاذی می کردند» /بازداشت پرسنل و صاحب کمپ
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟