Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:57:40 GMT

جزئیات ناآرامی در زندان مرکزی شیراز

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۸۲۹

جزئیات ناآرامی در زندان مرکزی شیراز

عنایت الله رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ حدود سه نفر در بندهای این زندان درگیری داشته اند که در حال حاضر، شرایط در این استان در حال کنترل است.

در پی ناآرامی در زندان عادل‌آباد، برخی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کردند که تعدادی از زندانیان از این زندان فرار کرده‌اند که استاندار فارس در این باره گفت: ‌این شایعه تکذیب می‌شود و هیچ زندانی فرار نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از شهروندان خواست که از دامن زدن به این شایعه بی‌اساس خودداری کنند.

جزئیات ناآرامی
رئیس کل دادگستری استان فارس نیز با تأیید خبر نا آرامی در زندان عادل آباد شیراز گفت: از ساعت ۲۲ مورخ ۱۰ فروردین در دو بند از زندان عادل آباد شیراز شاهد نا آرامی بودیم که این امر توسط نیروهای امنیتی زندان و یگان های امدادی تحت کنترل است.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی گفت: در این دو بندی که زندانیان آن اقدام به درگیری کرده بودند زندانیان با جرائم خشن و خاص نگهداری می شوند که مشمول هیچ گونه تسهیلات نمی شوند.
وی افزود: در پی این ناآرامی زندانیان این دو بند اقدام به شکستن برخی نرده ها و دوربین های مدار بسته نمودند که با ورود نیروهای حفاظتی زندان و یگان های انتظامی و امنیتی موضوع تحت کنترل قرار گرفت.
رییس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: هیچگونه آسیبی به زندانیان و نیروهای حفاظتی و انتظامی و اقدام به فراری در پی این حادثه گزارش نشده است.

نخستین بار، شایعه فرار زندانیان از زندان عادل آباد در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و برخی افراد با انتشار تصاویری از خودروهای پلیس در اطراف این زندان، مدعی شدند که برخی زندانیان از این زندان فرار کرده اند.
در همین حال، برخی شاهدان عینی اظهار کردند که شامگاه یکشنبه، صدای شلیک از برج‌های نگهبانی و پشت بام زندان عادل‌آباد شیراز را شنیدند.
این زندان که در زمان تاسیس خارج از حوزه مسکونی شهر بود، اینک در میان بافت شهری قرار گرفته است.

در آخرین روزهای سال ۹۸ خبر ناآرامی در زندان خرم آباد بازتاب یافت و برای نخستین بار تعدادی از زندانیان مواد مخدر زندان پارسیلون خرم آباد از زندان فرار کردند.
از ابتدای امسال زندان های الیگودرز، تبریز، سقز و همدان شاهد ناآرامی و فرار زندانیان بوده است.
اما این بار، استاندار فارس هرگونه فرار زندانیان از زندان عادل‌آباد را تکذیب کرد، موضوعی که ناآرامی در این زندان را از سایر موارد مشابه متمایز می‌کند.
رئیس قوه قضائیه نهم فروردین به دادستان‌ کل کشور مأموریت داد تا ضمن پیگیری وقایع اخیر، با تشکیل کمیته های قضائی، اطلاعاتی و انتظامی موضوع  را بررسی و نتیجه را گزارش کند.

برچسب‌ها دادگستری استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس پروندهٔ خبری ناآرامی پساکرونایی در زندان ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری استانداری فارس فارس دادگستری استانداری فارس فارس زندان عادل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ حسین فاضلی هریکندی گفت: در سال ۱۴۰۲ رشد ۳۳ درصدی در صدور احکام پابند الکترونیک از سوی دادگاه‌های استان داشته‌ایم و ۷۲۰ نفر از محکومان به جای حضور در زندان، ضمن انجام فعالیت‌های اجتماعی معمول و حضور در کنار خانواده، دوران محکومیت خود را سپری کردند و صرفا محدودیت در تردد داشته‌اند.   به  گفته او افزایش ۱۱ درصدی احکام تعلیق اجرای مجازات، منجر به این شد که از ورود ۱۰۳۳ نفر از محکومان به زندان جلوگیری شود.

رئیس دادگستری البرز گفت: با توجه به آثار اعطای مرخصی به محکومان که موجب حضور آنها در خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای جلب رضایت شاکی می‌شود، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۳۲ درصد افزایش اعطای مرخصی به محکومان را شاهد بودیم.   وی با تاکید به اینکه هیچ یک از نهاد‌های ارفاقی مشمول متهمان و محکومان جرایم خاص، مهم و سرقت نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد در سال جدید هم با برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری، موفقیت‌های بیشتری حاصل شود و زندان به محلی تبدیل شود که صرفا افراد مخل نظم و آسایش و امنیت عمومی و مرتکبین جرایم خشن و مهم در آن تحمل محکومیت کنند.    

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • زندانیان گواهینامه فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند
  • زندانیان گواهینامه‌ فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند