Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@20:35:39 GMT

همه چیز درباره میوه عناب

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۰۹۰۲

خوردن روزانه یک عناب توصیه شده توسط طب سنتی است و طبق ادعای علم پزشکی روز می‌تواند نیاز روزانه بدن را به ویتامین C و ویتامین B ۳ تامین کند. ناطقان: عناب یک میوه گردویی مشابه با خرما و انجیر است؛ این میوه در چین پدید آمد و پزشکان طب سنتی برای طولانی مدت، از خواص دارویی آن استفاده کردند. طبع عناب ملایم و مایل به‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عناب به نام خرمای قرمز هم شناخته می‌شود و به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد به درمان افسردگی کمک می‌کند، باعث لاغری و کاهش وزن شده و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، روی و پروتئین است.

در ادامه همراه ما باشید تا با فواید دارویی عناب برای سلامتی بیشتر آشنا شوید.

خاصیت ضد قارچی برگ عناب در طب گیاهی و سنتی مطرح بوده و برای رفع تشنگی مفید است.

در طب سنتی خوردن میوه عناب و یا نوشیدن چای عناب بسیار توصیه شده است، زیرا روشی سالم برای از بین بردن استرس و اضطراب است.

عناب با عطر شگفت انگیز و طعم شبیه به سیب، یکی از میوه‌های محبوب در میان ورزشکاران و طرفداران تناسب اندام است، زیرا سرشار از پروتئین و فیبر بوده و مواد مغذی ضروری بدن را تامین می‌کند.

عناب درد کلیه و کبد را تسکین می‌دهد، آب عناب خیس کرده و یا دم کرده و مخلوط آن با عرق کاسنی برای ناراحتی صفراوی و خونی موثر و مفید است.

برای قوی کردن استخوان‌های بدن نیاز به مصرف غذا‌های حاوی کلسیم – آهن – فسفر و ویتامین دی دارید میوه عناب شامل کلسیم – فسفر و آهن است و هر سه ماده معدنی فوق استخوان‌های بدن شما را محکمتر می‌کند.

عناب درد کلیه و کبد را تسکین می‌دهد، آب عناب خیس کرده و یا دم کرده و مخلوط آن با عرق کاسنی برای ناراحتی صفراوی و خونی موثر و مفید است.

اگر عناب را کوبیده و در آب سرد خیس کنیم و صبح ناشتا خورده شود برای درمان کلسترول خون مفید است. مقادیر بالای پتاسیم موجود در عناب به آرامش رگ‌های خونی کمک کرده و با کاهش فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

عصاره میوه عناب به دلیل آنتی اکسیدانی که دارد می‌تواند انواع ناراحتی‌ها و التهاب‌های پوست از جمله جوش، اگزما و پسوریازیس را بهبود دهد. مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C. موجود در میوه عناب به عنوان یک عامل ضد پیری طبیعی شناخته می‌شوند که به رفع چین و چروک کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شوند.

هسته عناب خاصیت آرام‌بخش دارد و عناب مقوی عمومی بدن و معده است. میوه عناب و تخم‌های آن به طور عمومی در دارو‌های چینی و به منظور درمان بی‌خوابی استفاده می‌شوند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: میوه عناب ، ویتامین ها ، طب سنتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: میوه عناب ویتامین ها طب سنتی میوه عناب طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج بستنی

آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

به گزارش ایسنا، مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت‌ها در طی چند روز مصرف می‌شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت‌های خون به سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می‌توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می‌شود که ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان‌ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟
  • خواص آب هویج بستنی