Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دولت باید بستر لازم را برای قیام مردم به قسط فراهم کند و همه موانع تحقق آن را برطرف کند. تاریخ انتشار: 03:03 - 11 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۰۶۹۸ گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ تحریریه سیاسی خبرگزاری میزان برای تببین دولت اسلامی در عصر حاضر و تکالیف و صلاحیت هایی که دارد،  ۱۵ بُرش از کتاب «فقه منابع مالی دولت اسلامی» که به قلم «حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم» عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گردآوری شده است را منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  برقراری عدالت اجتماعی
کاربرد عدالت بسیار گسترده است، عدالت فردی و عدالت اجتماعی، شامل عدالت در وضع قوانین ورعایت حقوق همگان، عدالت در اجراء قوانین، عدالت در قضاء و حل و فصل نزاع ها، عدالت در برخورداری از خیرات و نعمت‌های الهی، عدالت در استفاده از فرصت‌ها و امکانات عمومی، عدالت در امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی.
دولت باید بستر لازم را برای قیام مردم به قسط فراهم کند و همه موانع تحقق آن را برطرف کند.   بیشتر بخوانید: 
انتخابات برای کشور یک موجودی است، یک نعمت بزرگ الهی است برای یک کشور؛ این را باید قدر بدانیم
اهتمام به رشد و پیشرفت علوم وفنون و فناوری‌ها
اسلام عنایت ویژه‌ای به علم و علما و گسترش دانش و احترام دانشمندان دارد آیات و روایات بسیاری در این باره آمده است که نشان این اهتمام است. از جمله: رسول گرامی اسلام (ص) فرموده است: "اطلُبُوا العِلمَ مِنَ المَهدِ اِلَی اللَّحد"، البته تأکید بر فرا گرفتن علم نافع است و پرهیز از علم بدون منفعت.
جامعه اسلامی باید در علوم وفنون و فناوری‌ها سرآمد باشد و هرگز نباید از جوامع دیگر عقب بماند.
دولت اسلامی باید بستر لازم و امکانات دست یافتن به علوم وفنون و فناوری‌ها را فراهم کند و در دسترس همگان قرار دهد.   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جامعه اسلامی عدالت اجتماعی حقوق همگان باید بستر لازم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۰۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار شایعات مطرح شده در خصوص تفییر استاندار مازندران را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار ظهر امروز_پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در جمع خبرنگاران با اشاره به جابه‌جایی استاندار مازندران اظهار کرد: شایعه‌های مطرح شده درباره تغییر استاندار طی روزهای آینده صحت ندارد و نظر شخص رئیس جمهور به ادامه مدیریت وی در استانداری مازندران است.

وی با اعلام اینکه طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی مبنی بر احتمال تغییر استاندار مازندران در فضای مجازی منتشر شد، افزود: در این مدت حتی از برخی افراد به عنوان گزینه‌های تصدی کرسی استانداری مازندران نام برده شده است که طی ارتباطی که با دفتر رئیس جمهور داشتیم، هیچکدام از این خبرها صحت ندارد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم برای توسعه استان آغاز شده است با سیاست‌های اجرایی حسینی پور به نتیجه می‌رسد، گفت: اکثریت چهره‌های سیاسی استان نیز بر همین موضوع تاکید دارند.

باقرزاده با اعلام اینکه اقداماتی که طی دو سال اخیر با حمایت استاندار مازندران در مسیر توسعه استان انجام شده چشمگیر و اثرگذار است و این اتقان‌نظر بین غالب رجل سیاسی، یادآور شد: جامعه روحانیت، شخصیت‌های اقتصادی و اقشار مختلف مازندران وجود دارد که روند مدیریتی استان باید تا پایان دولت سیزدهم بدون تغییرات ادامه یابد و البته دولت نیز دقیقاً بر همین باور است و بنایی برای ایجاد تغییرات ندارد.

کد خبر 745800

دیگر خبرها

  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • رئیس جمهور: ساز و کارهای مشارکت مردم برای تحقق شعار سال فراهم شود / توسعه یافتگی همگام با نظام انقلابی
  • رد شایعات تغییر استاندار مازندران
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • فراهم آوردن زیرساخت های لازم به منظور تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است