Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام سجاد علیه‌السلام روایتی درباره برکات عصر حکومت امام عصر (عج) بیان فرمود. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۲ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، هر اندازه جامعه بشری در سیر برنامه‌ای که خداوند برای این عالم در نظر گرفته است، بسوی جلو حرکت می‌کند، با وقایعی مواجه می‌شود که از آنها به عنوان رویدادها و یا وعده‌های آخرالزمانی یاد می‌شود؛ مسئله‌ای که تمام ادیان آسمانی وعده تحقق آن را به امت‌ها گوشزد کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراگیریِ ظلم، فساد، خونریزی، بلایای طبیعی و غیر طبیعی، فتنه‌های اجتماعی ـ خانوادگی، گسترش مرگ و میر و ... گوشه‌ای از رویدادهای آخرالزمانی است.

بر اساس آموزه‌های دینی یکی فلسفه‌های مهم این رویدادها، تزکیه و رشد پاک‌طینتان عالم و گرایش به ارزش‌های الهی است؛ چه اینکه تجربه به اثبات رسانده عمده افراد و نیز جوامع تا زمانی که دچار بلا نشوند،  به سمت ارزش‌های ایمانی و اخلاقی حرکت نمی‌کنند و تنها دغدغه آنها آبادانی دنیا به هر قیمتی است. همچنین جداسازی بدان از خوبان یعنی خبیثان از پاک‌طینتان در قالب دو جبهه از دیگر فلسفه‌های این آزمون‌های سخت آخرالزمانی است.

در هر صورت بشریت در نهایت با عبور از دو گردنه سخت آخرالزمانی که اکنون در اولین مقطع آن قرار داریم، باید خود را آماده استقبال از ظهور منجی موعود کند؛ یعنی آن زمان که فریاد استغاثه مردم عالم به تبع فراگیری ظلم شیاطین جنی و انسی نسبت به منجی بشریت به آسمان برخاست،  امید است که خداوند در ظهور او تعجیل کند تا پس از نبردهای سخت با دشمنان خدا و بشریت و قلع و قمع آنان، مظلومان و مستضعفان عالم را وارد سرزمین آرمانی و بهشت‌گونه الهی کند تا در پرتو امامت ایشان از نعمات عصر ظهور بهره‌مند شوند.

بنابراین با ظهور منجی عالم همان کسی که ما از ایشان با عنوان مهدی موعود یاد می‌کنیم،  برکات فراوانی عاید بشریت که تا آن زمان از ایمان به آن حضرت بهره برده‌اند می‌شود؛ از جمله، آنچه امام سجاد علیه‌السلام فرمود

«وقتی قائم قیام کند، خداوند رنج و بیماری را از شیعیان ما دور می­‌کند و دلهای آنها را چون پاره آهن قرار می‌­دهد و خداوند قدرت هر مرد از آنها را برابر چهل مرد قرار می‌دهد و آنها حاکمان زمین خواهند شد؛ اذا قامَ القائِمُ أَذْهَبَ اللهُ عَن شِیعَتنا العاهَةَ و جَعَل قُلُوبَهُمْ کَزُبَرِ الحَدیدِ وَ جَعَلَ قُوَّةَ الرَّجُل مِنْهُم قُوَّةَ أرْبَعینَ رَجُلا وَ یَکونُونَ حُکّامَ الاَرْضِ وَ سَنامَها» (الخصال شیخ صدوق، ج‏2، ص541)

همچنین آن حضرت ضمن دعایی به ما می‌آموزد در عصر حکومت امام عصر (عج) فقر و ستم برچیده می‌شود آنجا که فرمود

«خدایا به وسیله او زمین را پر از عدل و داد کن چنان که از ستم و جور پر شده است و به وسیله او بر فقرای مسلمین و بینوایان و بی سرپرستان و از کار افتادگانشان منت گذار و مرا از برگزیدگان دوستان و شیعیانش، و شدیدترین آنها نسبت به او از نظر محبت، و رام‌ترین آنها در فرمانبری قرار بده؛ اللّهُمَّ امْلَاءِ الاَرْضَ بِهِ قِسْطاً وَ عَدْلا کَما مُلِئَتْ ظُلماً وَ جَوْراً و امْنُن بِهِ عَلی فُقَراءِ المُسْلِمینَ و اَرامِلِهِمْ وَ مَساکِینِهِم وَ اجْعَلْنی مِنْ خِیارِ مَوالِیهِ وَ شِیعَتِهِ، أَشَدِّ هِمْ لَهُ حُبّاً وَ اَطْوَعِهِمْ لَهُ طَوْعاً».

همچنین پدر بزرگوار ایشان یعنی امام حسین علیه‌السلام در روایتی با اشاره به برکات عصر ظهور فرمود:

* در روى زمین شخص نابینا و زمین‏‌گیر و مبتلائى نخواهد بود مگر اینکه خداوند به وسیلۀ ما اهل‏ بیت بلا را از او برطرف مى‌‏کند؛ وَ لَا یَبْقَى عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ أَعْمَى وَ لَا مُقْعَدٌ وَ لَا مُبْتَلًى إِلَّا کَشَفَ اللَّهُ عَنْهُ بَلَاءَهُ بِنَا أَهْلَ الْبَیْتِ.

* و به قدرى برکت از آسمان به سوی زمین نازل مى‏‌شود که شاخه درخت از زیادى میوه مى‌‏شکند. میوه زمستانى در تابستان و میوه تابستانى در زمستان خورده مى‌‏شود‌؛ وَ لَیُنْزِلَنَّ الْبَرَکَةَ مِنَ السَّمَاءِ إِلَى الْأَرْضِ حَتَّى إِنَّ الشَّجَرَةَ لَتُقْصَفُ بِمَا یَزِیدُ اللَّهُ فِیهَا مِنَ الثَّمَرَةِ وَ لَتَأْکُلُنَّ ثَمَرَةَ الشِّتَاءِ فِی الصَّیْفِ وَ ثَمَرَةَ الصَّیْفِ فِی الشِّتَاءِ»

تمام این روایات گویای آن است که عصر ظهور امام عصر (عج) مقطع نزول برترین نعمت‌های خداوند از مجرای این نور مقدس الهی است. نعمت‌هایی که هیچ گاه با معادلات بشری و مادی قابل فهم نیست.

ارتباط بهار با عصر ظهور در اندیشه قرآنی امام حسین(ع)تفسیری از امام جواد (ع) درباره کیفیت حضور یاران امام زمان در عصر ظهور

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT4 واژه های کاربردی مرتبط امام زمان (عج) امام سجاد (ع)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام زمان عج امام سجاد ع امام زمان عج امام سجاد ع امام سجاد عصر ظهور امام عصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آبیاری مزارع با آب فاضلاب تصفیه نشده عامل بروز انواع بیماری‌های انگلی، روده‌ای و سرطان‌ها است.

وی بیان داشت: زمانی که این فاضلاب بر روی زمین رها شود، به‌طور یقین به سمت آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها حرکت کرده و این آب‌ها را آلوده می‌کند، بنابراین آلودگی منابع آب اولین اثر منفی این چرخه است.

جاودان خرد اظهار داشت: فاضلاب‌های خام و آلاینده محیط زیست مولد انواع بیماری‌های مزمن و خطرناک برای انسان هستند و آبیاری‌های غیرمتعارف با استفاده از آب فاضلاب انجام و این امر افزون بر آلودگی زمین منجر به تهدید سلامت مصرف کنندگان نیز می‌شود.

وی افزود: همچنین استفاده بی رویه از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی مشکل ساز شده و ضرورت دارد برای مدیریت آن برنامه ریزی اصولی انجام شود و برای بهبود حال زمین، استفاده از ظروف یکبار مصرف به صورت روزانه باید از زندگی مردم حذف شود.

کد خبر 6086528

دیگر خبرها

  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان