Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از وکلای آمریکایی نگرانند که برنامه‌های ایالتی در نظر گرفته شده در اپیدمی کرونا، باعث محرومیت شهروندان دارای ناتوانی ذهنی در این کشور شود. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۹ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بسیاری از وکلای آمریکایی نگران افراد دارای ناتوانی ذهنی‌هستند که در این شرایط عملا در این کشور از دسترسی به معالجه‌های پزشکی محروم میمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری "propublica" نوشت، چندین سازمان وکالت آمریکا که مربوط به بیماران ناتوان ذهنی هستند، شکایت خود را نسبت به سیاست‌های ضد کرونایی برخی ایالت‌ها مانند "واشنگتن" و "آلاباما" ابراز داشتند.

برخی از سیاست‌های ایالتی نشان می‌دهد که افراد دارای مشکلات ذهنی در اولویت درمان و معالجه قرار ندارند؛ به عنوان مثال برنامه ایالت آلاباما می‌گوید، افراد دارای عقب ماندگی ذهنی شدید، زوال عقل پیشرفته یا آسیب دیدگی شدید مغز در اولویت دریافت دستگاه تنفس مصنوعی نیستند!

بسیاری از وکلا بیان می‌کنند که این برنامه‌های ایالتی در دسترسی به درمان و تجهیزات پزشکی بین این قیبل افراد و دیگران تمایز قائل می‌شوند.

برنامه‌های دیگر شامل مفاد مبهمی هستند که که باعث ترس وکلا از عدم رسیدگی به ناتوان‌های ذهنی شده است؛ به عنوان مثال در برنامه ایالت "آریزونا" به پزشکان توصیه می‌کند منابع را به بیمارانی که احتیاج بیشتری دارند و امکان زنده ماندن آنها زیادتر است اختصاص دهند.

این برنامه دارای ابهام درباره بیماران ذهنی است؛ به گفته وکلا چه تضمینی وجود دارد بین کسی که دارای ناتوان ذهنی است و کسی که سالم است، منابع بر اساس نیاز اختصاص داده شود!

بیش از 7 میلیون نفر در کشور آمریکا دارای انواع ناتوانی‌های ذهنی هستند.

انتهای پیام/

R1545/P/S2,24,1392/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آمریکا ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا ویروس کرونا آمریکا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر

معاون اشتغال بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان تعهد اشتغال ابلاغ شده در سال گذشته از سوی سازمان بهزیستی کشور ۷هزار و ۸۲۳ نفر برای خراسان رضوی اعلام و مقرر شد که حداقل برای ۳۰۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت پوشش بهزیستی تسهیلگری اشتغال صورت گرفت. - اخبار استانها -

غلامرضا خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد بیان کرد: اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت به‌ منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در 45 دستگاه‌ اجرایی با حمایت سازمان بهزیستی برنامه‌ریزی شد که فرصتی ارزشمند برای استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: از آنجا که سهمیه 3 درصدی در استخدام افراد دارای معلولیت در برخی از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در مواردی به‌درستی اجرایی نمی‌شد، در نتیجه این آزمون به منظور احقاق حقوق افراد دارای معلولیت در 21 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود و سهمیه خراسان رضوی در این آزمون 313 نفر است.

خالدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 879 دانشجوی دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی هستند که از حمایت‌های بهزیستی برخوردار می‌شوند.

معاون اشتغال بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: باتوجه به متقاضیان دارای تحصیلات عالیه، سال گذشته توانستیم سهمیه بیشتری را از آنچه که توسط بهزیستی کشور ابلاغ شده بود، به این افراد اختصاص دهیم و برای 687 نفر از افراد تحصیلکرده تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، تسهیلگری اشتغال در قالب خود اشتغالی یا کارفرمایی صورت گیرد.

خالدی گفت: سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال تعداد 2 هزار و 852 نفر از افراد دارای معلولیت از تسهیلات اشتغال مطابق ضوابط و دستورالعمل‌های مرتبط برخوردار شدند که 186 نفر از آنها دارای تحصیلات کاردانی و بالاتر بودند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی اسراییل را برملا کرد
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری