Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@16:45:22 GMT

واکنش مبتکران اجتماعی به کووید -۱۹

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۱۲۳۵

واکنش مبتکران اجتماعی به کووید -۱۹

شیوع ویروس کرونا نیاز به مبتکران اجتماعی را بیش از پیش آشکار کرده است؛ این افراد به روش‌های مختلف، از ارائه حقایق گرفته تا انجام آزمایش‌های غربالگری، می‌توانند در بحران کووید -۱۹ راهکارهایی مؤثر خلق کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نیاز به مبتکران اجتماعی در شرایطی نظیر کووید -۱۹ به خصوص زمانی که سلامت و اقتصاد زندگی افراد آسیب‌پذیر به شدت تحت تأثیر است، بیش از همیشه احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد به روش‌های مختلف می‌توانند در واکنش به کووید -۱۹ مفید واقع شوند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها پرداخته می‌شود.

ارائه واقعیت به سایرین

گروهی از مبتکران اجتماعی در کشور کلمبیا در تلاشند راهکارهایی ارائه دهند تا از طریق آن شرایط مالی افراد فقیر در سراسر دنیا را بهبود بخشند. این افراد با همکاری دولت و مؤسسات مالی تا کنون فرصت‌های شغلی و اقتصادی زیادی را برای مردم کم درآمد یا بدون درآمد ایجاد کرده‌اند و از این طریق شرایط زندگی بسیاری از مردم را تغییر داده‌اند. مبتکران اجتماعی کلمبیایی از طریق ارائه تکنولوژی‌های دیجیتالی، تحقیق و پرورش تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران سیستم‌ها را بهبود بخشیده‌اند و در نتیجه تغییراتی شگرف در زندگی مردم به وجود آورده‌اند.

مبتکران اجتماعی کلمبیایی در بحران کووید -۱۹ چت‌بات‌ها و دستیاری‌هایی مجازی تنظیم کرده است تا از این طریق اطلاعات و مساعدت‌های خود را به بهترین شکل در اختیار کسانی قرار دهد که از نظر اقتصادی بسیارآسیب‌پذیر هستند. بات مکالمه یا چت‌بات یک برنامه رایانه‌ای است که برای شبیه‌سازی یک مکالمه هوشمند با یک یا چند کاربر انسانی از طریق صدا یا متن طراحی شده است. مدیریت بحران، توصیه‌های عملی و اقدامات پیشگیرانه در سلامت جسمی و روانی و انعطاف‌پذیری مالی از جمله مهم‌ترین اقداماتی مبتکران اجتماعی در مبارزه با ویروس کرونا به شمار می‌رود.

ارائه خدمات پزشکی از راه دور

یک شبکه دیجیتالی سلامت به نام الطبی در خاورمیانه و منطقه شمالی آفریقا اطلاعات پزشکی معتبر، به روز و ساده شده را به زبان عربی در اختیار مردم قرار می‌دهد. در این وب‌سایت خدماتی نظیر هزاران مقاله پزشکی، یک واژه‌نامه پزشکی، بخشی مختص پرسش و پاسخ، آخرین اخبار روز پزشکی، خدمات پزشکی از راه دور و مشاوره با پزشکان متخصص در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

الطبی با همکاری دولت و شرکت داروسازی حکیم یک خط تلفن مخصوص کرونا راه‌اندازی کرده است که برای تمام مردم اهل اردن قابل دسترسی است. کاربران می‌توانند از طریق شماره‌گیری ۱۱۱ از خانه‌های خود به پزشکان متخصص وصل شوند و در صورت داشتن علائم آنفولانزا یا نگرانی‌های عمومی از مشاوره کافی برخوردار شوند.

انجام گسترده آزمایش‌های غربالگری

از آن‌جا که پرسنل درمانی در خط مقدم نقش مهمی برای مبارزه با کووید -۱۹ ایفا می‌کنند، در نتیجه تقاضا برای برنامه‌های دیجیتالی به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. بنگاه اجتماعی Dimagi در ایالات متحده آمریکا، آزمایش‌های غربالگری را به صورت دیجیتالی در اختیار تمام مردم آمریکا قرار داده است که مردم می‌توانند از طریق پاسخ دادن به چند پرسش احتمال ابتلای خود به ویروس کرونا را تشخیص دهند. علاوه براین، برنامه فوق اطلاعاتی مفید در خصوص ویروس کرونا نظیر مراقبت، مدیریت شرایط بیماران آلوده، ردیابی منطقه‌هایی با بیشترین افراد مبتلا به کووید -۱۹ و مدیریت داده‌های آزمایشگاهی را نیز در اختیار مردم قرار می‌دهد.

تمرکز بر آسیب‌پذیرترین افراد جامعه

گروهی از مبتکران اجتماعی اهل هنگ کنگ که منابع مالی خود را شخصاً تأمین می‌کنند، با همکاری یک سازمان خیریه در بحران ویروس کرونا به صورت شبانه‌روزی از افراد سالمند و آسیب‌پذیر جامعه مراقبت می‌کنند و خدمات اضطراری را به آن‌ها می‌رسانند. این انجمن در این روزها خدمات و تجهیزات ایمنی لازم نظیر ماسک و مواد ضدعفونی را به طور رایگان در میان مردم نیازمند و آسیب‌پذیر هنگ کنگ توزیع می‌کنند. از آن‌جا که افراد پیر و کسانی که تنها زندگی می‌کنند به نوعی با اختلالات روانی، به خصوص پس از شیوع ویروس کرونا، مواجه هستند بنابراین مبتکران اجتماعی اهل هنگ کنگ تلاش می‌کنند به طور مرتب با آن‌ها تماس تلفنی برقرار کنند و با حرف‌ها و توصیه‌های خود آرامش روانی را در این افراد به وجود آورند.

کد خبر 416715

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا شیوع کرونا کلمبیا خاورمیانه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ویروس کرونا آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکترناصرعتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی  با اعلام این خبر گفت: واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد فوری با هر نوع اقدام مجرمانه این فضا در استان آذربایجان غربی از اقدامات ضروری استان می‌باشد که باید عملیاتی و راه اندازی شود. 

عتباتی ادامه داد، در فضای مجازی بعضی از افراد دست به جرائمی نظیر تشویق به کلاهبرداری، فساد، مسائل غیر اخلاقی، مباحث تجزیه طلبانه و وحدت شکن، فعالیت اراذل اوباش، موادمخدرو... می‌کنند که دستگاه قضایی استان بدون اغماض و مماشات با اینگونه افراد برخورد جدی خواهد نمود.

دیگر خبرها

  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد/ ۵هزار و ۸۶۲ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شد
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • واکنش تند چیلاورت به گریه وینیسیوس: سیرک!
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی