Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار گفت: «با توجه به اینکه در شهرستان جویبار فاقد مدارس سما هستیم، مجوز اولیه راه‌اندازی مدرسه در مقطع ابتدایی اخذ شده و در مرحله انجام است.»

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ در راستای تأکید مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی مبنی‌بر اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و دستاوردهای این دانشگاه در سراسر کشور،

داریوش حمیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری آنا به تشریح دستاوردها و فعالیت‌های صورت‌گرفته و برنامه‌های این دانشگاه در سال جدید پرداخته است که متن کامل آن را در زیر می‌خوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنا: در سالی که گذشت، مهم‌ترین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار را چه می‌دانید؟

حمیدی:
با سپاس فراوان از تلاش‌های همکاران و استادان، از مهم‌ترین دستاوردهای سال 98 این واحد دانشگاهی می‌توان به تمدید مجوز تأیید صلاحیت آزمایشگاه همکار اداره‌کل استاندارد استان مازندران تا سال 1399، انعقاد تفاهم‌نامه «علمی پژوهشی» با اداره‌کل استاندارد استان مازندران و اداره آموزش و پرورش شهرستان جویبار، کسب عنوان پژوهشگر برتر استان توسط عضو هیئت علمی واحد جویبار، ارائه دو طرح درآمدزایی پرورش ماهی در قفس و اپلیکیشن سلامتی، برگزاری چهارمین یادواره شهدای دانشجو شهرستان جویبار و جذب مناسب دانشجویان جدید به‌ویژه در نیمسال دوم 99-98 اشاره کرد.

آنا: پیرو طرح شعار «هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت» به‌عنوان شعار سال 98 دانشگاه آزاد اسلامی و تأکید بر انجام آن توسط واحدهای دانشگاهی چه اقداماتی در این زمینه انجام داده‌اید؟

حمیدی:
با تشکیل جلسات متعدد کمیته‌های تخصصی مرتبط، راهکارهای اجرایی این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با محور قراردادن شعار «دانشگاه آزاد اسلامی جویبار، دانشگاه مهارت‌محور»، تقویت کارگاه‌های تخصصی علمی - مهارتی برای دانشجویان و حضور دانش‌آموزان متوسطه دوم شهرستان به دانشگاه با توجه به تفاهم‌نامه بین این واحد دانشگاهی و اداره آموزش و پرورش شهرستان جویبار، اجرای دوره‌های کابردی دروس عملی دانشجویان در واحد صنعتی ماشین‌سازی هادی با دعوت از صنعتگر برتر استان و بازدید از آن واحد صنعتی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، گذراندن دوره‌های عملی دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه کشاورزی در مزارع تحقیقاتی و استفاده از حداکثر ظرفیت هیئت علمی موجود، گام‌های مؤثری در این مسیر برداشته شد.

طرح راه‌اندازی آکادمی کشتی برای صدور مجوز استانی در دست اقدام

آنا: آیا در زمینه مدارس مهارتی مورد تأکید مسئولان عالی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامی صورت پذیرفته است؟

حمیدی:
با توجه به اینکه این واحد دانشگاهی فاقد مدارس سما در شهرستان جویبار است، مجوز اولیه راه‌اندازی مدرسه سما در مقطع ابتدایی اخذ شد؛ بنابراین در این راستا این واحد دانشگاهی درصدد انجام مقدمات اولیه به‌منظور راه‌اندازی این مدرسه است. با توجه به ظرفیت منطقه در حوزه ورزش به‌ویژه کشتی، وجود فضای کافی و اجرای پروژه نیمه‌کاره سوله ورزشی، طرح راه‌اندازی آکادمی کشتی نیز برای صدور مجوز استانی در دست اقدام است.

انتخاب طرح پرورش ماهی در قفس به‌عنوان طرح درآمدزای غیرشهریه‌ای

آنا: اقدامات شما درباره «طرح پایش» و ایجاد «سراهای نوآوری و فناوری» در دانشگاه آزاد اسلامی جویبار چگونه بوده است؟

حمیدی: با توجه به انتخاب استان مازندران به‌عنوان میزبان اجرای طرح توسعه و فناوری اطلاعات دریا و دارابودن شرایط ایده‌آل این واحد دانشگاهی در این زمینه، ازجمله وجود فضای کافی، نزدیکی به سواحل دریا و وجود رشته‌های مرتبط زیست‌ دریا، شیمی دریا، شیلات و ... در مقاطع تحصیلی مختلف به‌ویژه کارشناسی ارشد، این واحد دانشگاهی اقدام به تشکیل کمیته توسعه دریا و برگزاری جلسات مکرر با اعضای هیئت علمی متخصص کرده که نتیجه این اقدامات پیشنهاد چند طرح درآمدزا و متعاقب آن انتخاب طرح پرورش ماهی در قفس به‌عنوان طرح درآمدزای غیرشهریه‌ای و تهیه طرح کسب و کار مربوطه و ارسال آن به استان به‌منظور اخذ مجوز است.

پیشنهاد ایجاد سرای نوآوری آزاد در زمینه محصولات شیلاتی

در راستای اقدامات واحد جویبار در زمینه طرح توسعه دریا، پیشنهاد این واحد دانشگاهی درباره ایجاد سرای نوآوری آزاد در زمینه محصولات شیلاتی هم برای اخذ مجوز به استان ارسال شده است.

آنا: اهداف و دستور کارهای واحد جویبار در سال 99 در حوزه‌های مختلف چگونه برنامه‌ریزی شده است؟

حمیدی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار در مسیر رشد و توسعه خود برای سال جدید در سه بخش برنامه‌های خود را دنبال می‌کند:

پیگیری طرح ایجاد مرکز گردشگری

1- در راستای درآمدزایی غیرشهریه‌ای علاوه‌ بر پیگیری اجرایی‌شدن دو طرح پرورش ماهی در قفس و راه‌اندازی اپلیکیشن سلامتی، به‌دنبال راه‌اندازی مدرسه سما و تشویق و ترغیب اعضای هیئت علمی در اجرای طرح‌های برون‌دانشگاهی هستیم.

طرح ایجاد مرکز گردشگری در این واحد دانشگاهی با توجه به موقعیت استراتژیک و نزدیکی به ساحل دریای خزر نیز با اخذ مجوز توسط هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، به‌منظور صدور مجوز نهایی به سازمان مرکزی ارسال شده است.

2- در راستای سیاست‌های کلی آموزش عالی و مسئولان دانشگاه، ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی، گسترش رشته‌های جدید و میان‌رشته‌ای در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دستور کار قرار دارد.

3- در راستای محقق‌شدن تبدیل دانشگاه آزاد جویبار به دانشگاهی مهارت‌محور به‌دنبال اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته، در جلسات برگزارشده با مدیران گروه فنی و مهندسی برنامه‌ریزی لازم برای کسب حداقل یک مهارت برای دانشجویان جدید همزمان با تحصیل علم تا قبل از فارغ‌التحصیلی صورت گرفته است.

انتهای پیام/4103/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی جویبار دانشگاه مهارت محور آکادمی کشتی طرح پرورش ماهی در قفس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دانشگاهی پرورش ماهی در قفس شهرستان جویبار استان مازندران واحد جویبار راه اندازی هیئت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است

احمد جولائی پژوهشگر و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این روزها بیشتر درگیر تدریس و کارهای دانشگاهی در عرصه ادبیات نمایشی و نمایشنامه نویسی هستم.

وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی اندیشکده تعزیه، ساختمانی تهیه شده، گفت: این ساختمان هبه است، از این روز در انتظار دریافت مجوزهای لازم از سوی وزیر فرهنگ برای راه اندازی و تهیه اساسنامه هستیم. در صورتی که این مراحل طی شود مکان اندیشکده در اختیار دوستان برای فعالیت پژوهشی در عرصه تعزیه قرار می‌گیرد.

جولائی همچنین توضیح داد: مکان این اندیشکده در استان بوشهر است و به لحاظ جغرافیایی 5 ساعت با استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و هرمزگان فاصله دارد .

دبیر ادوار جشنواره آیینی سنتی با اشاره به اینکه این مجموعه می‌تواند پشتوانه پژوهشی برای کارهای دانشگاهی و ارتباط با دانشگاه‌ها باشد، گفت: اساتید و پژوهشگران سی تا چهل دانشگاه می‌توانند کارهای پژوهشی‌شان را به ما منتقل کنند ، اساتید دانشگاه‌های بزرگ حتی تهران نیز با ما درارتباط خواهند بود که این خود مایه دلگرمی است تا بتوانیم به خوبی کار را جلو ببریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از جذب موفق طرح‌های برون‌دانشگاهی تا برپایی راهیان پیشرفت در حوزه فناوری
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود